Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Soortjes die je graag nog zou willen proberen? of op voorraad wil hebben?
De eerste keer dat ik haze rookte
Ben ik kwaad terug gegaan naar de shop
En gezegd dat ze die gore troep maar aan een andere debiel moesten verkopen🙈🙈
Ik moest echt aan de smaak wennen
In mijn herinnering was de smaak veel haziger/ dieper
dan de haze van nu
Maar wanneer is het een haze
En wanneer niet?
We kunnen helaas niet zien welke genen ze daadwerkelijk mee krijgen
Wat ik wel merk
Dat men wiet wil die naar haze ruikt en smaakt
Compacte wiet willen
En er knetter vaag van willen worden
Dat is het enigste wat de gemiddelde haze roker intreseerd
En hoe meer cristal hoe beter
lichter groen van kleur
doet het beter als donker van kleur
ik paf al zolang, in het begin hoorde je er nooit van, enkel oude soortjes, bv k2 , red hair, orange bud, skunk kush, nadien de vloedgolf haze en nu decennia later heb ik er nog geen flauw benul van eerlijk gezegd. het enige ik herinner is topjes gemaakt uit bolletjes wiet . maar of dat eigen is aan haze weet ik niet. jammer dat er geen tastings zijn, ipv whiskey of fruitbier, een avondje verschil leren tussen indica, sativa, skunk , kush en haze bv
Dat word knooien en kruisen met de Afghaanse hashplantXwitte truffel bijv
Met een beetje geluk hou je de extreem witte compacte toppen
Die puur naar hash ruikt
White truffel ligt in de shop waar ik vandaag kom
mijn maten waren er zeer te spreken over
Abnormaal wit en compact
Zijn er nog psychedelische soorten te verkrijgen?
Want das nu toch bijna 10 jaar geleden dat ik nog eens echt plat gelegen heb van wiet en dingen zag of muziek hoorde in mijn hoofd..
Hoewel ik heb het laatst nog effe heel lichtjes meegemaakt met de Channel+ (bigbud & skunk) die ik gegroeid had, kging plassen en merkte plots duidelijke beelden in men geestesoog die ik niet kon controleren of weg denken, en grappig genoeg het waren allemaal soort jungle en rare planten landschappen.
De THC blijft maar naar omhoog gaan maar das niet de enige sleutel volgens mij, want van hoge THC concentraten wordt ik eerder nuchter high.. t'is de ratio van alles en de combo van THC en terpenes en andere cannabinoïden die de doors of perception openen.
Ik denk ergens dat het mss ook een beetje uit de markt gegroeid is met de populariteit van wiet de meeste mensen willen een beetje functioneel blijven denkt me?
Want ja das wel dan een beetje het nadeel khoor dan iets geweldig in men hoofd en dan denk ik van yes ga achter de piano zitten of pak de gitaar en speel het, maar ben dan veel te kwijt om men hoofd nog recht te krijgen.
Kweet in de 90's was het zelf een groeps ervaring, dan gingen enkele jointen rond en dan zakte de ene na andere weg, ogen dicht en dan vertelde iedereen wat voor shit we zagen.
Ik zit toch ergens met dat idee, dat de wiet veel minder psychoactief is als vroeger.
En nee het was geen wiet met iets in, want alles wat je zou kunnen gebruiken om zo'n effect te bereiken voelt wel heel anders aan dan een stoned trip of zou de boel doen ook doen stinken.
idd, het veredelen en kruisen van een soort uit de woestijn en een die groeit in de bergen, vind ik onnatuurlijk. ach nu ik het overdenk, het oudste soortje kan ook al man made zijn eigenlijk, wie weet... idd zelfs in de terpenen zou er iets zitten waar meer rook ervan minder kankerverwekkend is. dus 1 plus 1 word 0 . ze willen minder psychoses , omdat die link altijd blijft bestaan , en dat hangt wat samen. althans dat word gedacht.
Wesley pipes ja hoor elk cultivar dat we gebruiken of eten kent al zeker een decamillennium menselijke manipulatie en selectie.. en ja is er iets echt onnatuurlijk want alles kent zijn oorsprong in.... zaadjes worden toch ook opgepikt en heel eind verder uitgepoept.. de natuur is pretty much anything goes en uit die chaos sublimeert er zich een symbiotische balans. Ja zie voor mij mag het wat psychotischer, want ja redelijk ervaren psychonaut ben capabel om volledige breakdown van realiteit binnen mijn ervaring te houden..dus ja kga ni zot of onnozel doen, t'is gewoon genieten, en kan ook snel effe opklaren als het nodig en effe normaal doen terwijl de hele achtergrond weg aan het smelten is. dus ja ik zat al met dat vermoeden dat de stofjes die je paranoia of misselijk of psychotisch maken er wat uit aan het verdwijnen zijn.. voor mij hoort dat eerder bij de totale werking van het medicijn.
mooi gezegd, helft vd medicijnen nvu, weet men nog geen 3 e vd totale werking ervan, toch schrijft men ze dagelijks voor. voor pijnverlichting en kankers, probeert men cbd enkel en ziet men in dat het maar half werkt. maar diepgang is er niet.. met wetenschap komt er verlies van info ook in vergelijking met vroeger.
Ik word ook lang zo stoned niet meer als ik werd als tiener Fenderbender van de wiet. Zoals ik toen muziek beleefde was zo heftig, dat ik het er bij tijd en wijle van in mijn broek deed. Regelmatig dacht ik: wat heb je jezelf nou aangedaan? Dit gaat zo raar, waar zit hier de nooduitgang??
Maar nee, dat effect bereik ik al jaren niet meer. Tegenwoordig is het mellow en muziek klinkt wel ietsje beter maar het sleept me niet meer mee zoals in het begin dat ik het blowen net ontdekte. Dat het aan de wiet zou liggen weet ik dat niet zo is, want ik rook nog wel eens strains uit die dagen.
Om weer zo stoned te worden op hetzelfde niveau wat je eertijds met wiet had in de begintijd, zijn stevigere middelen nodig zoals 1-p lsd. De risico's die dat met zich meebrengt worden nog onderzocht, maar het lijkt veel op 'gewone' lsd wat geen noemenswaardige lichamelijke risico's heeft. En als je aan het trippen bent werkt de wiet wel weer net zo goed! Dat is een bijkomend voordeel!
Oké, ja goed zult wel gelijk hebben, kweet het ook wel hoor, voor lekker te trippen moet je er tijd tussen laten en als je meteen weer wilt gaan heb je een veel hogere dosis nodig om iets gewaar te worden. Maar ja wat ik net gegroeid heb, een BigBud x Skunk van 2007 geeft me stevige meppen, en t'is een ding dat gaat alle kanten uit, zitten zoete bessige toetsen in ja soms, maar ook gepeperd, soms zuur, soms wrang, soms bitter, soms muntig en kruidig, soms hash, soms een beetje hout en den. T'is ni duidelijk of proper van smaak, maar het stuurt me wel alle kanten op
Omdat men vaak opgeschept,en ter veronderstelling is dat een hoge thc wiet ook knetterhard inslaat, wat dus de grootste larie koek ooit is, zo kun je een soort hebben van ver boven de 25% en een van 18% die van 18% kan in de praktijk veel harder inslaan dan die van +25% dus dat zegt al niet veel, en sinds die Amerikanen aan het roer zijn merk je dat er heel erg word opgeschept met hoge thc % dat vaak het niet eens haalt in de praktijk.
Sindsdien moet het op het oog allemaal perfect zijn het perfecte plaatje van een top waar je vroeger van droomde.
Marketing trucje, want hij men betaald liever veel voor dat op het oog perfecte plaatje dan voor kwalitijd dat wellicht iets minder mooi is.
ik rook net dagelijks,omdat het effect op een rare manier toekomt na een week stoppen en dan een dikken te roken, te zwaaar en niet leuk. bij wiet graag licht eigenlijk, smaak is alles voor mij.
Hork de originele is van devils harvest.
Als je wat moeite loont in selecteren zul je de toppers er zo uit halen,en rijkelijk beloond worden.
Wellicht staan er nog wat posten van mij op het fora,waar ik casey Jones kweekte in het verleden.
Van SSSC één van de Hazen Karel Kees of Kosher en die Black Lebanon
Van Dutch Passion Skywalker Haze, Euforia en Auto Night Queen & Désfran. En kmoet Frisian Dew nog eens groeien die is geweldig in de Vape, of was het nou Shaman..
Van Herbies Apple Betty
Van Grower's Choice die Brain Damage.
Van Vision Seeds Brainkiller Haze, Jack Herer & Superskunk
Van Humboldt Seed Company Hi-Biscus & Mountaintop Mint
Van Medical Seeds 2046 & Malakoff en I love hun Channel+
Van Grounded Genetics Strawberry Gummies & The Glow
Van Old School Genetics Two Bananas
Van Ace Killer A5 Haze & Moroccan Beldia Kif (maar daar knip ik niet aan, das om af te kloppen en zeven)
Van Barney's Farm Triple Cheese & Acapulco Gold.
Maja tegen dat ik dat allemaal gekweekt heb is het 20xx?
Kzou ook nog een "if the shit hits the fan" doosje willen hebben met een paar reguliere soorten in
Khad Dutch Passion mailtje gestuurd wat van hun pre 2008 genetica is... waarom 08? omdat ja van toen is het voor mij zowat begonnen met al die candyshop toestanden vind ik, cookies & gelatos etc en more THC! more than 20, no forget about that more than 25!, no more than 30!
En ben nu cookies aan het groeien dus volgende keer mag het weer wat kruidiger.
Dus khad gevraagd pre 08 en niet te zoet mogen allerlei toetsen inzitten zelf minder aangename.
En dan hebben ze dit lijstje doorgestuurd.
Dan komt u toch snel uit bij de klassiekers. De soorten hier zijn allemaal al beschikbaar sinds voor 2008 op de Amsterdam Amnesia na welke een update is van onze vorige Outlaw Amnesia
Euforia gehad als freebee… zeer nais
Triple cheese gerookt bij een maatje maar daar was niks cheesigs aan laat staan triple..
Jack herrer heb ik gehad van seedsstockers en dat was echt een topper
Bo$wachter ah merci, Ja Barney's vreesde ik al wel voor, kheb een paar soorten van hun gegroeid en prachtige planten en toppen maar qua smaak nog niks tegengekomen dat memorabel is, twas ni slecht ma gewoon licht zoete boel, erg onopmerkzaam wat erg jammer is want qua bud structuur waren ze wel erg indrukwekkend, En ja een cheese zou zeker een beetje een overload aan organoleptische sensaties moeten zijn.
Een goede Jack zou geweldig zijn, kzal eens gaan kijken bij SS... kweeni of Vision goed is, ooit wel eens een bigbud van hun buiten gegroeid en die was wel aangenaam, maar ja hun lijst leest als de coffeeshops vroeger in Maastricht dus ik wordt er wel nostalgisch van.
Heeft er iemand nog Citral of Citral Skunk, maar diegene die riekt alsof een enorme kater net je hele oogst gemarkeerd heeft, ik lees nu zo dingen als citrusy and refreshing, nee dat was het niet, twas eerder van zou ik daar wel van roken? ja twas wel wat citrus maar eerder zoals kater stank ook wel een zurig geurtje heeft, die stonk zo door de zak heen, het leeg zakje bleef nog maanden stinken, als je er iets anders in deed kreeg het ook wat die smaak.
Want ik denk eigenlijk dat die feno heel dicht bij die "mythische" skunkbud zit die naar een echte skunk moet ruiken.. de anaalklieren van een kat zijn wat gelijkaardig aan die skunk klieren, in combo met de urine produceren die een vloeistof die als hij afbreekt methanethiol vrijlaat wat erg naar skunk stink ruikt.. dus ja als dan iets naar skunk moet ruiken is het dat wel, het was zurig, wrang, chemisch.
Hmm hoewel ik wel ga genieten van de suikersoortjes die ik aan het groeien ben ik heb toch wel een liefde voor de gas & chemische smaken maar wel groen, kruidig, bos, aarde gericht.
Ik heb ooit een stek gekregen via een omweg
Er werd verteld dat het diesel was
Zo fucking zuur naar pure citroensmaak
Dat je hebt op je lippen proefde.....
Wij zoeken allebei een soort gelijke soort😉
Na een 6 verschillende diesels
Heb ik de hoop op gegeven haar tussen de diesels weer te vinden
Nu heb ik nog wel de citron sour van karma liggen
Ook met dat doel gehaald
Nu was de diesel van karma ver uit de beste en lekkerste diesel die ik gehad heb
Ook zeer gasachtig
En dat is ook 1 van de voorouders van citron sour
Samen met citroenboom en nog een andere karmastrain
Maar eerlijk.is eerlijk
Ik stel mijzelf al 15jaar teleur
Niks komt bij die ene in de buurt
In Duitsland heb je cannabisclubs waar je je als Duitser in kan schrijven
Die mogen ook stekken leveren aan hun klanten
Dat had ik al wel gelezen
Verder weet ik het niet
Op canafair was geen stek te vinden
Terwijl je bij Mary j Berlin er mee werd dood gegooid
Tevens doe ik nu het zelfde
Ik heb al mijn gefeminiseerd zaad weg gegeven
En alleen maar regulier zaad in gekocht
2 rondes per jaar selecteer ik
Ik.maak van alles stekken
Groot en klein bloei ik allemaal uit
En de beste houd ik
Zo was 1 van de kleinste where's my bike zaailingen
De gulste gever met de beste smaak geworden
Dus selecteer niet te vroeg
De grootsten en de snelstgroeiende zijn niet altijd de beste😉
Aha interessant, nu ja ben wel geen Duitser, wel een hoop familie ginder..
Oh en ja hoe zit dat kunnen Europese burgers die in Duitsland wonen wel of niet? hmm ga ik dadelijk eens opzoeken. kheb ook een nicht die ginder een wei heeft met een kleine commune, kan daar gaan zitten :p Is ook maar een steenworp van hier eigenlijk.
Klinkt goed die citroen, maar ja het vinden met de juiste kracht idd
maar ja wat is het dan, is het echt zo zeldzaam om zoiets tegen te komen en ja heb je toch wel een vallei nodig om het eruit te halen..
Of is alles wat je kan kopen hier zo kapot gekweekt de laatste 20 jaar of "verfijnd"
Want ja van regulier zaad wil ik ook eigenlijk doen, vroeger wel gedaan , maar ik zit nu in een cyclus van snel kweken in een tentje zodat ik genoeg heb dus vaak snel femis of zelf autos, vandaar dat ik ook iets groter wil, en voor regulier moet ik wel een hoop aanpassen zodat ik er genoeg kan groeien en klonen bijhouden..
Kga volgend jaar dat Indisch zaad eens proberen wat ik gekregen heb, zien wat voor spul daar tussenzit.
En ik ga gewoon ook vlakaf iedereen mailen, kzoek dit zus en zo, hoe geraak ik daaraan of kom ik er toe.
Tleven is te kostbaar en vliegt al snel genoeg voor bij om scheiss te roken, Ik ga men lijst moeten herzien kwil op zoek naar rauwer spul!
Royalqueen heeft nu een nieuwe oude strain
De lemonskunk
CitralX Skunk
De greenhouse heeft hem ook
En 20jaar geleden was dat echt 1 van mijn favoriete soortjes
Maar na een herkweek van de zaden is er een compleet andere minder fijne strain geworden
Tevens heeft de greenhouse
de lemon orange
Zeer sterk ruikende /smakende soort
Zeer homogeen dus bijna alles identiek aan elkaar
En een zeer sterke pure mandarijnen geur in de bloeiperiode
Maar ze was toch niet precies wat ik zocht
Al is het wel een hele mooie die je kan gebruiken om te veredelen 👌🏽
Ah oké, dus RQS en GH niet, die had ik genoteerd, ja dan is er nog Nirvana Citral & Bulldog Citral Skunk.
Citral blijkt een Pakistani plant & Superskunk te zijn.. en ja ik denk in die citral die ik voorheb zat een heel duidelijke en goeie skunk pheno.
Want een goeie skunk is niet een zeer sterk mycrene ruiken plantje.. ja das wa skunky.. een goeie skunk is chemical warfare, dat doet u twijfelen want het is te.. en ik herinner me nog heel goed die zakjes gebruikte ik altijd opnieuw om andere wiet een beetje te boosten, het lege zakje overheerste de geur van een andere soort die je erin stak da ben ik toch al lang niet meer tegengekomen hoor.
De lemonskunk van de greenhouse smaakt 70%naar een standaard wiet
30%naar haze
2rondes van +/-60 st
Dus niet gebaseerd op een paar zaadjes
En persoonlijk denk ik dat de zaadboeren nu echt wel beter hun best (moeten) gaan doen
De concurrentie is nu zo groot
Dus ik verwacht dat royal ook beter veredeld dan voorheen
Ook door de betere mogelijkheden van legale kweek
Vandaar zou ik eerder voor die van royal gaan
Maar ik ben eigenlijk Zeer tevreden over karma
Geen 1 kutplant er tussen gehad
Alles Zeer hoge kwaliteit
De diesel was zeer homogeen en een blijvertje qua smaak👌🏽
De where's my bike 30%haze type
70%standaard wiet smaak
Maar knetterhard knetterstoned en vele malen gewilde dan de haze varianten heb ik gemerkt
Ik wil niet negatief klinken, maar bij elke soort treedt gewenning op. Voor een optimaal effect rook je het best eens per week een flinke bong met om het even welke soort. Anders loop je tegen tolerantie aan. De reden waarom je van die ene soort veel meer voelde dan je eigen wiet, is enkel en alleen omdat je dat voor het eerst rookte. Dan doorbreek je de tolerantie enigszins van dagelijks gebruik. Echter staat dat niet in verhouding tot de effecten van cannabis bij wekelijks gebruik. Die zijn zo heftig dat bepaalde mensen juist dagelijks roken uit vrees voor die draak. Het gaat hun te raar dus roken ze maar elke dag om wat tolerantie op te bouwen.
Maar super soorten qua effect bestaan niet denk ik en hoeveel het percentage thc daar aan bijdraagt is lastig te zeggen tot het getest is door mensen zonder tolerantie. Natuurlijk kan je wel op andere eigenschappen selecteren.
Bobledsgrow ah zal ik eens doen, hoewel best niet precies dan :p
Zeg met dat je in die andere thread over ouwe hippie Soma had, hoe is die zijn spul? hij vraagt wel genoeg maar soortjes zien er niet slecht uit, de amnesia haze ziet er nog hazy uit. En de Lavender raadt ie aan voor psychedelisch, een high die door al je chakras, haha ja t'is een echte patchouli mofo
Eerder had ik stekken van de soma soorten
Dat waren de meest sterke geuren
Ongekend zelfs
Maar die stekkenboer moet waarschijnlijk de veredelaar zelf zijn van soma
De somari is zelfs zo heftig
Dat ik ooit bij mijn hok weg kwam
En dacht dat het buiten enorm naar wiet stonk
Kats para tegen mijn maar gezegd
Dat hij sochtens eerst terug moest
Om te controleren op geur
Bleek het mijn vest te zijn
Waar ik mee iver de dames gehangen had
Echt ik had het gevoel dat ik buiten in een mega plantage liep
Zo'n fucking heftige geur
Budha sister eveneens enorm sterk van geur
Maar ik vond dat het meest depressieve wietje aller tijden
Een heldere high
en je loopt met je ziel onder je arm
Nooit meer een wietje gehad die dit zo erg veroorzaakt
Sogouda ook enorm sterk
Daarom zei ik.eerder soma is de terpenen koning
Maar dat waren stekken van een serieuze veredelaar
Pheno's waarschijnlijk die ene op de 1000
De lavendel heb ik wel.positieve dingen gehoord
Hun amnesia is 1 van de beteren
De diesel zelf getest
En ik was niet kapot van de smaak
Absoluut niet zo sterk dan ik gewend was
De diesel moet 1 van de sterkst ruikende soorten zijn
Dat viel.enorm tegen
Vandaar dat ik nu verder zoek
En op.advies van enkele.leden
Ben ik.nu de soorten van karma aan het uittesten
De headbanger word de voorjaarsronde
Daar heb ik nu al mijn hoop op gevestigd
De sourdiesel bx2 is een zeer aangename wiet
Zeer Sterk van geur zeer gasachtig en knetter vaag
De sour diesel bx4 ligt ook in de koelkast
En ik heb een hoge verwachting van de citronsour uit deze hoop ik mijn citroenzure pareltje te vinden
Maar ik ga voor save
De headbanger word beschreven als de meest sterksmakende soort van karma
Dus daar heb ik een dubbel setje van ingekocht
En ik heb een diesel bx2 stek
Karma heeft helaas maar een beperkte oplage
De headbanger en bikerkush worden af en toe aangeboden
En is met 1a2dagen weer uitverkocht
Dus ik heb een jaar lang 1a2x per week gecheckt of ze er waren
Resultaat alle soorten die ik wou heb ik dubbel
Je koopt 12 zaden regulier
Gemiddeld zitten er 14a15 in de verpakking
2x 100% alles ontkiemt
Beide keren waren alle planten van topkwaliteit👌🏽👌🏽👌🏽
De diesels waren zeer homogeen👌🏽👌🏽
De where's my bike was minder homogeen
3 haze type
6 zoete standaard wiet smaak type
Gek genoeg de meest gewilde
Maar ik ben tevreden als grootste zeikert van JD
ik rook 1a1.5ons in de maand
Standaard wiet smaak smaakt voor mij nergens meer na
Ik zoek juist de sterkere soorten
Zodat ik weer wat proef
En het weer kan definiëren met een wietsmaak
Super! Uitgebreide info, kzal ook eens bij karma gaan kijken.
Oei een depri wietje? ma dan zat je sacraaltje mss geblokkeerd
Ja ik ben van dezelfde mening, kwil maximale expressie met het breedste scala aan vluchtige organische verbindingen, het kan, het bestaat.
En ja veredelen kan vanalles betekenen vind ik.. want je hebt er juist veel die dingen intomen, om juist tot iets te komen wat niet te aanstotelijk is en wat je ergens kan consumeren zonder heel de omgeving lastig te vallen, of dat het duidelijk één smaak heeft ipv een vluchtige combo van allerlei.. Dus ja t'is toch de juiste kok weten te vinden die niet kruid voor toeristen.
Ik zou eigenlijk eens een paar zo compleet mogelijke analyses willen zien van enkele strains, en mss ook door de jaren.. analyses van vorig millenium en van nu en van verschillende strains om eens te kunnen zien wat er allemaal inzit en welke verhoudingen. Want ik blijf erbij entourage effect.. THC is de drager de rest stuurt.
Comment