Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wat zijn vroegbloeiers? want ik moet mijn planten klaar hebben voor juli, ik was gewoon van plan een AF te nemen, maar zijn er ook vroegbloeiers die rond die tijd oogstklaar zijn?
Er zijn simpelweg geen reguliere vroegbloeiers die in juli rijp zijn. De vroegste zijn half tot eind september rijp, tenzij je voordien verduisterd. Jammer genoeg blijf je dus aangewezen op AF's. Kwalitatief kunnen de AF's nu eenmaal niet in de schaduw staan -althans dat is mijn mening- van reguliere planten.
Wat de reguliere planten betreft: kies voor snel afbloeiende (binnen)soorten. (6 tot 8 weken). Immers, buiten vangt de echte bloei pas ergens begin augustus aan. Dan zit je medio tot eind september op schema. New Purple Power heb ik in de 3e week van september kunnen oogsten. Maar er zullen nog wel meer van dat type planten zijn. Sativa's zijn tot op heden altijd een teleurstelling gebleken. Ons klimaat leent zich niet om medio november of nog later te oogsten: toprot doet ze voordien sneuvelen.
Je zou ook al nu binnen kunnen zaaien (zorg wel voor genoeg licht) en dan een regulier soortje nemen en die verduisteren.. Zal waarschijnlijk wat groter worden dan.
Comment