Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mocht je toch twijfelen als het mar een enkel (verdacht) balletje is knijp je hem een keer samen, zo heb je hem al gecastreerd voordat hij vruchtbaar is. En zo leer je er vanzelf mee omgaan als dat een paar keer hebt gedaan dan herken je ze vanzelf.
Is dit een hermafrodiet ? Bij 3 van mijn planten zie ik iets van dikke blaadjes of platte balletjes . Ik heb ze eraf geknepen. Bij deze pineapple express autoflower komen er iets van oranje haartjes uit, ik heb hem dus gelijk uit de tent gehaald. Omdat hij nogal gestrekt was heb ik hem gisteravond geknakt, daar kunnen die haartjes niet oranje van kleuren ? Kan ik deze plant beter weggooien ?
Dat zijn calyxen dat je bedoelt, de vrouwelijke zaadzakjes waar haartjes uitkomen. Is niets herma aan.
Bij voorbloei zie je daar het eerst tekenen van vrouwelijkheid.
Ik had vorig jaar mijn eerste kweek, 3 autoflower feminized van Barneys Farm, type Sin Tra Bajo. Ik heb bio buiten gekweekt in potten. 1 plant was herma geworden, dat merkte ik pas bij het oogsten. Het waren maar 8 zaadjes die ik vond. Deze plant had het zwaar te verduren gehad, ik had als test geprobeerd hem te spoelen (nutteloos), en daarna moest hij nog drogen waardoor hij ook nog 2 weken langer heeft gestaan dan de andere 2. Dus ik denk een stress-reactie.
foto(1).jpg Jammer genoeg net tussen mn drogende toppen gekeken en ik vond een zaadje ! ,
Het betreft hier een 60 day wonder van DNA genetics het is overigens wel het enige zaadje wat ik tussen mn toppen vond !
Nou had ik een vraagje als ik dit zaadje plant is er 75% kans dat het een herma is ,
Maar dan komen er toch weer toppen aan en zaad of niet ?
De kans dat je van zaad van een herma weer een herma krijgt is zeer groot YoungGrower.
Gratis hermazaadjes bij elke kweek lijkt handig, alleen zit je altijd met zaad tussen je wiet.
Bovendien zijn plantjes die zaden dragen wat minder potent qua thc.
Maar als je daar geen bezwaar tegen hebt kun je dat gewoon kweken.
Op Jamaica doen ze dat al jaren.
Ik heb onlangs mijn eerste kweekje met succes (dacht ik) afgerond, alhoewel ik iets meer oogst verwacht had.
AF Sweet Mango van Green House, en WW die er gratis bij was. Er zitten echter vrij veel zaadjes in sommige toppen van de Sweet Mango. De eerste weken heb ik steeds gecontroleerd op mannelijke kenmerken echter erna niet meer, op de Sweet Mango kan ik niks van mannelijke kenmerken vinden, echter op de WW (die nog langer moest staan) zie ik nu deze dingen hangen...
Als ik alles goed gelezen en begrepen heb, dan zijn de zaadjes die ik uit de Sweet Mango haal wel bruikbaar (en feminized) aangezien deze dus bevrucht zijn door een ander (herma) vrouwtje?
al bij al klinken die herma's toch niet zulke monsters wiet en toppen aaneen zouden ze nu nog evenveel toppen en ballen maken als een voledige man en vrouwlike plant
Comment