Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplantje begint gele blaadjes te krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wietplantje begint gele blaadjes te krijgen

Korting op 420shop
    Attached Files

31 Graden is te warm.
    Als de lamp op 60-70cm van de plant hangt zou je in de schaduw op planthoogte liefst minder dan 30 graden meten.
    Is dat niet zo, moet de afzuiger harder, of de inlaat groter.

Gele blad lijkt een ijzertekort, zoals je in de helpdesk op dit forum, in het topic bladproblemen, ongetwijfeld kunt tegenkomen.
    Een ijzertekort wordt vaak veroorzaakt door een teveel afwijkende pH en soms ook door stress.

Dus, verminder de stress, en zorg dat de pH tussen 6-7 zit.
    Heb je geen goeie meter, probeer dan komende dagen regenwater op te vangen of schep een emmer sneeuw, als je dat nog in de tuin hebt liggen.
    Als je 50/50 regenwater/kraanwater geeft zit je qua pH alvast een stuk beter.
    Als je over een tijdje de eerste voeding gaat geven, kun je daarvoor gewoon kraanwater gebruiken.
    Door het toevoegen van voeding zakt de pH ook.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

en zorg dat je ze niet te nat zet weeg ze desnoods en geef pas als ze stuk lichter zijn
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Lv is ook veel te laag , je plantje Neemt vocht op via het blad omdat het wortel stelsel nog niet zo groot is.

Comment

Bij lage LV is er geen vocht om via het blad op te nemen. De plant zou dan zijn blad moeten koelen tot circa 10 graden celcius, dat koelen kan alleen via verdamping van water dat door de wortels wordt opgenomen..
          Er zijn slechts een paar planten goed in water opnemen via het blad, en wiet is er geen van.

Zelf zou ik zeggen dat de lamp er te dicht op staat. Ijzertekort in zulke jonge plantjes is onwaarschijnlijk; die halen alles nog uit de lobblaadjes.
          Wat is de afstand tot de lamp?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor de reaction, ik zal dan een ph meter kopen, en wat doen om lv naar omhoog te brengen? Ik heb een fles water in de tent gezet, en lv blijft hetzelfde

Comment

Neem biologische voeding, bespaart je de kosten van een ph meter. Hoop dat je meer dan 1 plant onder die 600 hebt staan, zou anders dure wiet worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Bij lage LV is er geen vocht om via het blad op te nemen. De plant zou dan zijn blad moeten koelen tot circa 10 graden celcius, dat koelen kan alleen via verdamping van water dat door de wortels wordt opgenomen..
                Er zijn slechts een paar planten goed in water opnemen via het blad, en wiet is er geen van.

Zelf zou ik zeggen dat de lamp er te dicht op staat. Ijzertekort in zulke jonge plantjes is onwaarschijnlijk; die halen alles nog uit de lobblaadjes.
                Wat is de afstand tot de lamp?
                De lamp ligt ongeveer 80 a 90 cm boven de planten.De voeding die ik gebruik is https://www.zamnesia.nl/ontkiemen/33...g-hybrids.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Neem biologische voeding, bespaart je de kosten van een ph meter. Hoop dat je meer dan 1 plant onder die 600 hebt staan, zou anders dure wiet worden...
                  Er zijn in totaal 8 plantent en de voeding die ik gebruik is https://www.zamnesia.nl/ontkiemen/33...g-hybrids.html

Comment

Als je die voeding nu al geeft is het ni verwonderlijk dat ze geel gaan zien Veels te hoge npk waarden...

Comment

Met die luchtvochtigheid gaat het echt niet goedkomen!
                      20%!?

Een dergelijk plantje hoort rond de 60% luchtvochtigheid te hebben, en met die hitte erbij...
                      Probeer de temperatuur onder de 25 graden te krijgen in dit stadia, en de LV een stuk omhoog. Wat goed werkt is plastic folie spannen over de pot heen, of iets van een constructie maken, of gewoon simpel een grote doorzichtige bak/emmer erover heen. Kweekruimte ff de muren goed natspuiten kan ook misschien helpen (kijk uit voor elektra).

Overvoeden kan ook... Dat heb ik ook gedaan, maar dan in een later stadium. Voor nu moet je even alleen water geven.

Ik ben ook een beginner, mijn eerste kweek, en heb al zoveel tegenslagen gehad waar ik nu al zo veel van heb geleerd. Als ik klink als een weet al, excuses daarvoor. Probeer je toch nog te helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Als je die voeding nu al geeft is het ni verwonderlijk dat ze geel gaan zien Veels te hoge npk waarden...
                        Ik ga dus stoppen met de voeding te geven voor het moment.Er zijn nog andere 7 planten die hebben allemaal dezelfde voeding gekregen het is gewoon 1 plant die zo geel eruitziet.
                        Last edited by uberdream; 28 January 2017, 18:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlazeCake View Post
                          Met die luchtvochtigheid gaat het echt niet goedkomen!
                          20%!?

Een dergelijk plantje hoort rond de 60% luchtvochtigheid te hebben, en met die hitte erbij...
                          Probeer de temperatuur onder de 25 graden te krijgen in dit stadia, en de LV een stuk omhoog. Wat goed werkt is plastic folie spannen over de pot heen, of iets van een constructie maken, of gewoon simpel een grote doorzichtige bak/emmer erover heen. Kweekruimte ff de muren goed natspuiten kan ook misschien helpen (kijk uit voor elektra).

Overvoeden kan ook... Dat heb ik ook gedaan, maar dan in een later stadium. Voor nu moet je even alleen water geven.

Ik ben ook een beginner, mijn eerste kweek, en heb al zoveel tegenslagen gehad waar ik nu al zo veel van heb geleerd. Als ik klink als een weet al, excuses daarvoor. Probeer je toch nog te helpen
                          Alle reacties zijn welkom,het is met die reden dat ik op deze forum ben ingeschreven.Ik ken bijna niks van kweken,ik heb wel erover gelezen maar ik kon het probleem niet vinden omdat er te veel oorzaken kunnen zijn en ik kan zij niet gewoon maar raden.

Dus voor de duidelijkheid moet ik met de voedingstof stoppen voor het moment en de LV naar omhoog brengen?Gaat dit zorgen dat mijn plant beter wordt?Ik wil het probleem zo snel mogelijk oplossen want ik ben bang dat de vatten niet geel/paars gaan worden.

Mijn plant ziet nu zo eruit
                          Attached Files

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Dit is de potgrond die ik gebruik https://www.bol.com/nl/p/dcm-potgron...00000057461256.

Kan mijn plant nog gered worden?Ik ga alleen maar water geven voor het moment en ik ga ervoor zorgen dat de LV omhoog gaat.In de tent is er ook geen afzuiging aanwezig.

Comment

Bezig...
                              X