Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplantje begint gele blaadjes te krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Amai, voor die prijs koop je 150 liter lightmix... Zonder afzuig zal het met een 600 watter ni lukken. En hoe krijg je dan zonder afzuig een lv van 20%? Die zou moeten stijgen naar 90 zonder afzuig. Klopt toch vanalles niet daar.

Comment

Last edited by Hoeloes; 28 January 2017, 19:47. Reden: Toevoeging
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlazeCake View Post
        Met die luchtvochtigheid gaat het echt niet goedkomen!
        20%!?

Een dergelijk plantje hoort rond de 60% luchtvochtigheid te hebben, en met die hitte erbij...
        Probeer de temperatuur onder de 25 graden te krijgen in dit stadia, en de LV een stuk omhoog. Wat goed werkt is plastic folie spannen over de pot heen, of iets van een constructie maken, of gewoon simpel een grote doorzichtige bak/emmer erover heen. Kweekruimte ff de muren goed natspuiten kan ook misschien helpen (kijk uit voor elektra).

Overvoeden kan ook... Dat heb ik ook gedaan, maar dan in een later stadium. Voor nu moet je even alleen water geven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dan zou ik toch maar is googelen naar huidmondjes en die hun functie. 20% is te droog.

Comment

Huidmondjes kunnen sluiten beowulf. Dat is het hele ding. Ze zijn reactief. Wellicht handig om eens te googlen.
            Ook kunnen huidmondjes bijgemaakt worden, of weggehaald/afgesloten worden. Snellere verdamping betekent snellere opname van water uit de bodem. Als dat in balans is, dan is er geen enkel probleem. Een lage LV is daarom vaak niet problematisch. Vandaar dat hoge LV vrijwel altijd tot problemen leidt, niet alleen in de toppen, maar ook in het wortelgebied. De plant kan daar alleen goed op acteren door niets op te nemen uit de bodem en zoveel mogelijk te verdampen uit het blad.. In hoge LV kan dat moeilijker. De plant is dan op twee plaatsen de boel aan het stressen.
            Maak me maar wijs dat dat een goed idee is
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Opnieuw beginnen met een zaadje of de plant verpotten? Bedankt voor je reactie

Comment

Ik zou lekker opnieuw beginnen.
                Ach ja de ene maakt zich druk om de lv en de ander weer om iets anders.
                Hoge lv is idd niet nodig voor zaadplanten zoals LR2 al zei, alleen heb ik hier het vermoeden dat het wortelstelsel niet echt heel groot is. Ze zijn nog enorm klein voor 2 wkn onder 600w, zodoende dacht ik dat een wat hogere lv wel op z'n plaats is. Maar niet per definitie nodig.
                Ik denk gewoon dat het hele plaatje enigszins moet kloppen, wat hier idd niet het geval is.
                Lees nog wat verslagen met het zelfde oppervlak en hetzelfde wattage over de soort die je wilt gaan kweken.
                Succes
                Last edited by Hoeloes; 28 January 2017, 22:57.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Dat is het hem net. Hhuidmondjes sluiten zich, waardoor er minder fotosynthese gebeurt want langs daar wordt co2 opgenomen. Lage lv heeft wel degelijk een nadelig effect, genoeg om er rekening mee te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
                    Ik zou lekker opnieuw beginnen.
                    Ach ja de ene maakt zich druk om de lv en de ander weer om iets anders.
                    Hoge lv is idd niet nodig voor zaadplanten zoals QnQ al zei, alleen heb ik hier het vermoeden dat het wortelstelsel niet echt heel groot is. Ze zijn nog enorm klein voor 2 wkn onder 600w, zodoende dacht ik dat een wat hogere lv wel op z'n plaats is. Maar niet per definitie nodig.
                    Ik denk gewoon dat het hele plaatje enigszins moet kloppen, wat hier idd niet het geval is.
                    Lees nog wat verslagen met het zelfde oppervlak en hetzelfde wattage over de soort die je wilt gaan kweken.
                    Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door uberdream View Post

Zoals al eerder werd gezegd, ben je bereid om 3a4 weken achter te lopen? Begin opnieuw! Maar dan ook goed, tweak je kweekruimte zodat je de juiste temperaturen hebt. Koop een afzuiger met filter. En andere aarde..

Comment

Als het er maar eentje is kan je met de rest voort he.

Comment

dit gaat toch nergens over,waarom een tent als je er geen afzuiger inzet?wat is de functie dan? gewoon rame4n blinderen en gaan schijt aan de buren folie aan de muren hak een gat in je schoorsteen enn jaag er 1000 cub doorheen.
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Dit topic wordt steeds interessanter..
                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Dat is het hem net. Hhuidmondjes sluiten zich, waardoor er minder fotosynthese gebeurt want langs daar wordt co2 opgenomen. Lage lv heeft wel degelijk een nadelig effect, genoeg om er rekening mee te houden.
                              Klopt, en als ze geen vocht kwijt kunnen aan de lucht, dan kan er ook niets naar binnen. De uitwisseling valt dan ook stil. In droge situaties stoppen 25% van de huidmondjes tijdelijk, in vochtige situaties gaat 100% open staan, maar heeft slechts 10% de kans om daadwerkelijk vocht in een goed tempo kwijt te kunnen. Als er geen vocht kwijt kan, nemen de wortels ook geen vocht op. De plant staat stil. De kans op gebarsten cellen neemt ontzettend toe. Er is een reden dat we onze planten niet tegen een wand aan zetten met hun bladeren, net als dat we actieve luchtcirculatie hanteren, net als dat we propagators, huishoudfolie e.d. als overbodig beschouwen. Te hoge LV is meer nadelig dan een te lage.

We streven naar een ideale waarde, maar zoals ik zei hangt die waarde val zoveel factoren af, dat het in mijn ogen niet nodig is om erop te letten. Als je daar tijd in wilt stoppen, om wat voor reden dan ook, be my guest. Maar persoonlijk vind ik het onzin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

Klopt, en als ze geen vocht kwijt kunnen aan de lucht, dan kan er ook niets naar binnen. De uitwisseling valt dan ook stil. In droge situaties stoppen 25% van de huidmondjes tijdelijk, in vochtige situaties gaat 100% open staan, maar heeft slechts 10% de kans om daadwerkelijk vocht in een goed tempo kwijt te kunnen. Als er geen vocht kwijt kan, nemen de wortels ook geen vocht op. De plant staat stil. De kans op gebarsten cellen neemt ontzettend toe. Er is een reden dat we onze planten niet tegen een wand aan zetten met hun bladeren, net als dat we actieve luchtcirculatie hanteren, net als dat we propagators, huishoudfolie e.d. als overbodig beschouwen. Te hoge LV is meer nadelig dan een te lage.

We streven naar een ideale waarde, maar zoals ik zei hangt die waarde val zoveel factoren af, dat het in mijn ogen niet nodig is om erop te letten. Als je daar tijd in wilt stoppen, om wat voor reden dan ook, be my guest. Maar persoonlijk vind ik het onzin.
                                Ik snap de logica, maar stel dat in droge situaties de huidmondjes dus voor 25% dicht zijn, dan zal de groei met een bepaalde factor ook vertraagd zijn. In de bloei begreep ik is het minder van belang, maar zelfs dan lijkt mij het wel handig om de LV in orde te hebben. Stel dat je op die manier 10% meer winst kan halen, is dat op 100 gram zo 10g extra...
                                coffeeshop prijs 80-100 eu

Comment

Bezig...
                                X