Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladpunten worden bruin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: bladpunten worden bruin

Korting op 420shop
    hallo zojuist weer even gekeken
    en de bladeren die gister nog groen waren krijgen nu ook bruine punten/randen
    ik heb ze net alleen water gegeven met een ph waarde van 5.8
    ik ben bijna ten einde raad.... IMG_3450.JPG

Ik ben ook bijna ten einde raad. Je start elke keer opnieuw een topic, je hebt je antwoord al 3x gehad.. Toch blijf je opnieuw vragen wat er aan de hand is..
    Als dat niet tot je doordringt, dan denk ik dat het beter is dat je niet meer om hulp vraagt; je doet er immers toch niets mee, behalve alles negeren en opnieuw om dezelfde hulp vragen.
    Reken er niet op dat je nog een eerlijk antwoord gaat krijgen zo.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Haha. Verstaat ge het principe van een blokkade ni? Ge zit met kleurverschillen op anders knalgroene bladeren. Dat is een overvoeding. Tis mss al 10 keer uitgelegd van uw cocos te spoelen, begint lichtjes op de zenuwen te werken, er is zoiets als forumetiquette waar ge geen 10 topics opent met dezelfde vraag. We weten het ondertussen wel. Dus als ge nu nog een topic opent dan kom ik u een klets geven met ne forel.

Comment

oke haha ik heb het ondertussen wel begrepen dat het om een overvoeding gaat.
        dus ik moet gaan spoelen maar hoe doe je dat spoelen dan
        een emmer van 12 liter vullen met water dan een ph van 6
        en dan gewoon net zo lang water blijven geven tot het aan de onderkant van de pot eruit komt
        en dan weer beginnen met lichte voeding geven?

Comment

Neen met spoelen bedoelen ze gewoon dezelfde hoeveelheid water geven die ze nodig hebben maar zonder voeding tot je beterschap begint te zien en dan kan je eventueel terug lichtjes terug beginnen bijvoeden.

Comment

Tis cocos nightstalker. Staat ergens in topic nr? Cocos kan je spoelen zoals qnq al aangaf. Drie keer de hoeveelheid water er doorheen met lage ec en normale ph. En dan afwachten wat het geeft. Bladproblemen herstellen zich niet, die worden doorgaans alleen erger. En meet uw drain, werd ook al een paar keer voorgesteld. Kweken op cocos is meten en nog is meten.

Comment

goede middag
              ik heb vanmorgen het cocos gespoeld met water ph 6.0
              en dan steeds een hoeveelheid gegeven dat het onder aan de pot er uit kwam
              en idd er zat veel te veel voeding/zout in het medium.
              mijn vraag is moet ik het nog een keer spoelen of is dat niet nodig denkje
              en na hoeveel dagen moet je ongeveer verbetering gaan zien.
              alvast bedankt voor de goede tip

Comment

Je gaat geen verbeteringen meer zien, zo'n probleem kan nu alleen maar verergeren. Veel nieuwe bladeren maken ze nu toch niet meer aan, planten zijn uit vegetatieve fase. Kweek de volgende keer op aarde, dan heb je een buffer.

Comment

Het bruin worden van de bladpuntjes is idd van overvoeding.

Comment

Bezig...
                  X