Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1plant per ronde,hoe best aanpakken? HULP graag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1plant per ronde,hoe best aanpakken? HULP graag!

    Korting op 420shop
    dag beste ganja farmers!

    het kweken is nog (redelijk) nieuw voor me,
    heb al wat kennis opgedaan op internet
    maar zit tog nog met paar vragen


    ik wil binnenkort namelijk 1 plant zetten en hieruit het maximale kunnen halen

    ik heb in bezit:

    kweektent: 90x90x180
    lamp: 400watt HPS
    grond: zaai en stekgrond, lightmix, en batmix,
    potten: kleine potjes voor zaailingen, 5 Liter, 11 Liter, en 20 Liter
    zaadjes: CBD mango haze, ofwel CBD kush

    hoe denken jullie hierover, direct zaadje in grote pot waar ik ook in afbloei?
    of eerst beginnen in zaai en stekgrond? nadien overpotten in 5 liter, enzo verder?
    ik geraak er soms maar moeilijk aan uit..

    bij voeden wil ik trouwens alleen maar op natuurlijke wijze doen..

    wat ik verder nog wil zeggen aan jullie:

    ik heb dus een vorm van autisme,
    en het zou fijn zijn als iemand dit even op een rijtje zou kunnen zetten voor me,
    zelf wil ik alles te goed doen en word ik gek van mezelf
    ik wil het tot in de puntjes goed doen, terwijl ik er nog niet alles over weet,
    dit bezorgt me enorm veel chaos in mijn hoofd

    eenmaal ik iets aangeleerd heb zit het wel goed opgeslagen in mijn hoofd,
    tog 1 voordeel van autisme

    zijn hier soms een paar ervaren kwekers met een goed en geduldig hart
    die even duidelijk kunnen maken hoe ik dit het beste aanpak?

    alvast bedankt
    groetjes Manu

    #2
    Zou beginnen met grotere pot en flesje bloeivoeding.
    Speciekuip ofzo. Voorgroeien netje spannen, vullen en knallen maar.

    Suc6 verzekerd
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #3
      koop 3 zaadjes ipv een,en een tl balkje met kleur coolwith .18 watt is zat.was 2 gelijkzijdige boorden goed af leg hier iets meer dan vochtig wc papier in,.leg nu de zaadjes erop,en bedek het met iets meer dan vochtig wc papier.sluit nu de borden en zet ze in een keuken kasje.na 24 effe kijken en als ze nog niet open zijn bespuiten met plantenspuit en weer 24 uur wachten.als de penwortel 7 mm is dan met schone handen het zaadje in een plastic bekkertje van 200 ml met zaai en stekgrond planten dit doe je met een grote spijker een gat in het midden van het aardoppervlak te maken het midden vind je door pi terug te rekenen.was de spijker eerst goed af ,op schroeven zit soms een vettige laag,dus gebruik een spijker.dan met het witte puntje naar beneden het zaadje 25 mm diep planten dek het weer af met aarde .gebruik daarvoor ook de spijker of beter nog een watte staafje dat schuift makkelijker,dek de potjes nu af met doorzichtig plastic. witte plastic drink bekkertjes kan je ook gebruiken maak wel wat gaatjes in de bodem met de spijker voor drainage.bio plastic is het beste.na 8 dagen na het planten zet je de mooiste over in een 90 liter specikuip met drainage gaten erin en allmix.plaats wat foto,s en je krijgt zeker meer tips hier.al over led nagedacht?
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Is er een reden waarom je maar 1 plantje wil? 400W op die afmetingen kun je er gerust een stuk of 4 plaatsen. Mocht er dan met eentje een probleem zijn dan verlies je niet gans je oogst.

        Indien je toch maar 1tje wil, zou ik de grootste pot die in je tent past nemen.

        Vergeet je ook de afzuiger niet?


        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
          Is er een reden waarom je maar 1 plantje wil? 400W op die afmetingen kun je er gerust een stuk of 4 plaatsen. Mocht er dan met eentje een probleem zijn dan verlies je niet gans je oogst.

          Indien je toch maar 1tje wil, zou ik de grootste pot die in je tent past nemen.

          Vergeet je ook de afzuiger niet?

          ik woon in belgie, en ik hoor hier overal dat 1 plant min of meer gedoogd word,
          er zijn mensen dat zeggen dat het niet uitmaakt hoeveel, maar ik wil op safe spelen..
          en ja afzuiger was ik even vergeten, maar die heb ik hoor!
          ik vind het ook gewoon fijn om me op 1 plant te kunnen focussen
          en het bespaart ook wat zaadjes, aangezien ik mijn kweekplezier wat wil rekken,

          dus zaadje direct in grootste pot?
          en hoe doe ik dat dat best met mijn grond?
          onderaan batmix, in het midden lightmix en bovenaan zaai en stekgrond?

          Comment


            #6
            For the record, ik woon ook in Belgie en heb er al gans mijn leven 5 geplaatst. Zolang je geen hinder veroorzaakt en je elektriciteit netjes betaald en vooral zwijgt tegen iedereen hoef je je echt geen zorgen te maken.

            Ivm met je zaadje, ja zo zou ik het ook doen. Gebruikte nooit batmix, maar ook bemeste overal behalve een kuiltje stekaarde voor het zaadje. Alles voorbewateren en dan gas geven.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #7
              Ik woon ook in Belgie, heb er 48 onder 40 watt extra... Enfin, je gaat minstens 8 weken moeten voorgroeien. Betekent 8 weken bijna 10 kwu per dag. Minimum 500 kwu aan groei dus. Voor een plant die dan in week 2 bloei herma uitdraait waardoor je opnieuw kan beginnen. Ik heb het plan ook al gehad, maar het is gewoon veels te duur op het einde van de rit. Zet er 4, als ze je betrappen ben je toch alles kwijt. Of er nu eentje staat of 4. Ik kweek trouwens al meer dan 10 jaar zonder probleem. Snaveltje dicht.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                For the record, ik woon ook in Belgie en heb er al gans mijn leven 5 geplaatst. Zolang je geen hinder veroorzaakt en je elektriciteit netjes betaald en vooral zwijgt tegen iedereen hoef je je echt geen zorgen te maken.

                Ivm met je zaadje, ja zo zou ik het ook doen. Gebruikte nooit batmix, maar ook bemeste overal behalve een kuiltje stekaarde voor het zaadje. Alles voorbewateren en dan gas geven.
                ok, en hoe doe je dat dan met de groei en bloei fase aangezien ze dan verschillende grond nodig hebben? ik wil namelijk alleen maar op natuurlijke manier bijvoeden, ik ga mischien tog wel 2 planten zetten dan, maar wil hier ook dan met 1 pot per plant werken,

                Comment


                  #9
                  k zou niet met een cbd plant kweken tenzei je dr niet stoned van wil worden.

                  Weet niet precies wat je plan is natuurlijk maar je zegt CBD mango haze, dit kan ik erover vinden:
                  THC % (average): 6-8
                  CBD % (average): 8-10
                  http://cbdcrew.org/varieties/cbd-mango-haze/

                  Ik zou voor iets met wat meer THC gaan als je kweekt om stoned te worden!
                  cbd wil je juist wat minder van hebben, het onderdrukt de werking van THC namelijk

                  Weet je meer over de 400 watt HPS ?

                  staat er iets van K/kelvin aan de zijkant van de doos? of een grote tabel met kleurtjes?

                  als je met maar 1 bulb werkt is het fijn als je rond de 3000-4000 K hebt. Ik deed t zelf met 3500K toen ik 1 bulb gebruikte



                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
                    k zou niet met een cbd plant kweken tenzei je dr niet stoned van wil worden.

                    Weet niet precies wat je plan is natuurlijk maar je zegt CBD mango haze, dit kan ik erover vinden:
                    THC % (average): 6-8
                    CBD % (average): 8-10
                    http://cbdcrew.org/varieties/cbd-mango-haze/

                    Ik zou voor iets met wat meer THC gaan als je kweekt om stoned te worden!
                    cbd wil je juist wat minder van hebben, het onderdrukt de werking van THC namelijk

                    Weet je meer over de 400 watt HPS ?

                    staat er iets van K/kelvin aan de zijkant van de doos? of een grote tabel met kleurtjes?

                    als je met maar 1 bulb werkt is het fijn als je rond de 3000-4000 K hebt. Ik deed t zelf met 3500K toen ik 1 bulb gebruikte


                    ik vind high zijn wel leuk, maar op langere termijn heeft het niet zo een goed effect op me, op niemand denk ik, daarom dat ik CBD rijke plantjes kweek, ik heb autisme, en de CBD zet alles op een rijtje in mijn hoofd, je voeld er wel iets van hoor, gewoon lekker ontspannen en blij en een minieme high, daar ben ik vooral naar opzoek, ik wil het dagelijks gebruiken om mijn autisme te onderdrukken en wil hierbij nog helder kunnen functioneren, als ik alleen THC gebruik helpt het ook, maar daar heb ik dan de bijwerking van dat sommige plaatsen of groepen mensen te overweldigend zijn waardoor ik me weer ga afzonderen, ongelooflijk wat CBD daarbij doet! ik word er gewoon normaal van zoals iedereen zeg maar!
                    ik kan nu niet direct zeggen wat voor lamp het is, ik heb ze wel uit een growshop dus volgens mij zit dat wel goed

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        de high is wat zachter, maar zeker aanwezig, af entoe zal ik wel nog eens een THC wietje kweken, of roken, maar dat is dan eerder voor het plezier, de wiet die ik kweek is voor dagelijks gebruik, en dan heb ik ietsje meer nood aan CBD, ik kijk morgen wel even, ik laat het je weten

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door spiritualgrower View Post

                            ok, en hoe doe je dat dan met de groei en bloei fase aangezien ze dan verschillende grond nodig hebben?
                            Hoe kom je daar bij ? Je kunt gewoon 1 medium gebruiken voor groei en bloei.

                            Er zijn wel verschillende voedingen, misschien ben je daarmee in de war ?
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                              #15
                              Ik heb ook autisme, praat er alleen nooit met iemand over..
                              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                              Comment

                              Bezig...
                              X