Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuigen naar buiten of binnen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afzuigen naar buiten of binnen ?

Korting op 420shop
    hallo allemaal,

ik ben een beginner in de kweek en al veel gelezen, nu zit ik toch nog met wat vragen die mij niet helemaal duidelijk zijn.

heb een ruimte getimmerd in mijn kelder van 6.00 x 3.00 x 2.00 L x H x B waar een kweek hok in komt, een moeder plant ruimte en een droog ruimte in komt. En een ruimte voor voeding en dergelijke.

in de gang van mijn hok zit een raam naar buiten, extra zo gemaakt dat ik naar buiten kan afzuigen zonder bochten 1 rechte lijn. 1 nadeel het raam grenst aan mijn terras, buitenzijde van de raam mooie plantebak getimmerd met dubbele bodem 40 cm Vd grond kan ik mooi onder uitblazen niemand die een afzuiging ziet zitten. Ik wil eerst alles af hebben voor ik de apparatuur in huis haal. Dus weet niet hoe de Afzuiging klinkt.

nu maak ik me alleen zorgen over het geluid van het uitblazen !

optie 1 - filter - softbox - demper - raam ( icm sono slang met fan control )

optie 2 - softbox - uitblaas door filter - raam

optie 3 - filter - softbox - demper - de kelder in buiten het hok ( icm sono slang met fan control ) kelder mechanisch ventileren kelder zijn 2 ruimten van elk 40 m2

vraag betreft inblaas, ik ga mechanisch inblazen.

Is het een optie om in de zomerdagen in te blazen vanuit buiten om de temp stabieler te houden, en in de winterdagen vanuit de kelder ? Of gewoon beide vanuit binnen.

het betreft gewoon puur kweek voor de fun, sterker nog rook het niet eens. zal hier gewoon om 5 planten gaan. Onder 600 watt dimbare hps.

had graag jullie advies hierover, kan ik mijn hokkie afmaken

als de ruimte echt zo groot is heb je geen inblaas nodig,de boel zal niet snel gaan opwarmen van 600 watt.ik zou de moeder ruimte verbinden met de bloei ruimte en er een kleine afzuiger 24/7 in de bloei ruimte laten afblazen.de droogruimte zou ik ook ze eigen afzuiger geven en in de kelder zelf laten afblazen wel met een filter erin natuurlijk.en voor de inlaat een 500 watt kacheltje voor in de winter maanden.kelder kan best koud worden dus zou een verwarmingsmat voor de planten nemen,en een goede fancontroller en dimmer.koop een goede softbox van 1000 cub voor je bloei hok,als je deze dimt hoor je hem bijna niet,zorg er wel voor dat de slang van de softbox naar buiten niet langer is dan 2 meter.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Comment

Een softbox is stil genoeg, ik denk niet dat een demper nodig al zijn.
        No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

Of een koof om het raam timmeren en in de koof uitblazen. Daana komt de lucht automatisch door je raampje naar buiten door de overdruk.
          http://akk.li/

Comment

Bezig...
          X