Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuurstof in water.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water: Zuurstof in water.

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb een watervatje gekregen van een vriend waarin door middel van een luchtsteen (aquarium), zuurstof aan het water word toegevoegd.
    Nu is mijn vraag: Kan ik te veel zuurstof toevoegen en schade aan mijn plantjes berokkenen? M.a.w Laat ik dit constant aanstaan of enkel net voor ik water wil geven?
    Greets,
    Smokey Bob.

Je kunt teveel zuurstof (of eigenlijk lucht) toevoegen aan je water ja. De opgeloste voeding kan oxideren en neerslaan of vervliegen, wat je hele pH en EC scheef zal trekken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor je reactie LR2, in het vat is er enkel water, voeding doe ik apart bij mijn water nadat ik de nodige aantal liters heb afgetapt. Kan dit alsnog voor problemen zorgen als ik continu zuurstof (lucht) aan het water toevoeg?
      Thx,
      Smokey Bob

Comment

Waarom wil je uberhaupt zuurstof toevoegen aan je water als ik vragen mag?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Ik heb wat materiaal overgenomen van iemand die gestopt is met de hobby. Dat watervat met sirculatiepomp, verwarming en luchtpompje met steentje was er 1 van
          Ben een prille beginner vandaar mijn vraag. Het wil namelijk niet zeggen omdat hij dit deed dat ik dit ook moet doen.
          Plantjes hebben zuurstof nodig, niet?

Comment

Als je niet aan DWC of hydro doet, of als die begrippen je niks zeggen, dan heb je geen luchtpompje nodig. Immers; zodra de grond opdroogt, komt er ruim voldoende lucht langs de wortels.
            Zuurstof en CO2 komen zowel vrij uit de bodem, als dat ze van nature aanwezig zijn in de lucht. Om het dan ook nog in water te stoppen, dat gaat een beetje ver.

Water kan enkel zuurstofrijk zijn als het erg koud is, dus met een verwarming in het water gaat die vlieger al niet op.

Ik snap zelf niet zo goed waarom je water zo zou willen behandelen, het trekt alles scheef op die manier, en je meetapparatuur kun je daar niet op afstellen. Ik dacht; misschien heb je er een erg goede reden voor.. Maar als dat niet zo is, dan zou ik het lekker weg laten.

Comment

Bedankt voor de uitleg LR2, zal ik onthouden!

Comment

Bezig...
              X