Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging naar buiten zonder filter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afzuiging naar buiten zonder filter

Korting op 420shop
    Goedenavond,

ik ben net nieuw hier en lees zoveel op het forum dat ik zelf ook maar eens mijn vragen wou gaan stellen

ik heb namelijk een 60x60x160 tentje waar een zelfmaak goede 150 watt led in komt en max 3 planten. Nou word deze led niet echt warm en zit uk bovenaan mijn huis waar het vaak best veel waait, nou wil ik dus bovenaf de lucht afuigen met een 125mm pc fan naar buiten maar een koolstof filter lijkt mij niet echt nodig toch? Die lucht van die paar plantjes zou niemand op 3 verdiepingen hoog met vaak veel wind gaan ruiken neem ik aan? Zomaar dus even een vraag verder vroeg ik mij af of ik deze fan ook op halve snelheid kan laten draaien gezien zich hier bijna geen warmte ontikkeld en mijn raam altijd open staat aan de andere kant dus er altijd frisse lucht ter beschikking is en dit gewoon weg veel stiller is gezien deze op mijn slaapkamer staat! Hoop niet te veel met de deur in huis te vallen en bedankt alvast voor de hulp!

Waarom denk je dat vrijwel iedereen een koolstoffilter gebruikt? Als het niet zo nodig is, dan zou dat zonde zijn van het geld. Toch?
    Als het hier goed waait, ruik ik die ene buitenplant die bloeit, van circa 45cm hoog, tot aan de zolder. Dat is hemelsbreed zo'n 20 meter afstand.

Een pc fan gaat niet door een koolstoffilter komen. Dus daar schiet je vrijwel zeker op tekort. Ik zit zelf met 155W aan verlichting, en ik meet 35 graden C op warme dagen. Ik kweek in die kast tropische planten, ook zonder filter, dus dat maakt mij niets uit. Voor wiet is dat vaak iets aan de warme kant.

Ik zou er nog eens goed over nadenken als ik jou was. Die paar extra tientjes kunnen er voor zorgen dat je jarenlang met veel plezier kunt kweken, daarop besparen kan betekenen dat je uit je pand wordt gezet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Die fans hebben een verplaatsing van 135m dus als ik daar nou dit https://www.growexpert.nl/koolstoffi...cm-o125mm.html filter achter zet van 250? Kan de fans ook op 24 volt zetten dan halen ze die 200 ook wel denk ik

Comment

Die pc fannetjes hebben die luchtverplaatsing wel maar niet de drukopbouw

Comment

Oke duidelijk, ik ga de lucht dan afzuigen van biven met een slang anar beneden gezien daar al een gat zit voor een airco zald at werken of moet het echt met slang omhoog?

Comment

Bezig...
          X