Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste wiet plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste wiet plant.

    Korting op 420shop
    heey allemaal.
    ik heb sins kort me eerste wiet plant, en doe me best om alles goed te doen.
    waarschijnlijk ben ik over dreven voorzichten, maar de bovenste blaadjes die krullen omhoog.
    wietplant 1.jpgwiet plant 2.jpg
    onderaan heb ik ook 2 bladeren waar van de puntjes beetje geel zijn en stukjes af zijn,
    ik vermoed zelf dat dat komt omdat die 2 blajes de gront raken maar mischien heeft iemand hier een anderen mening over dan hoor ik die graag,
    wietplant 3.jpg
    lennart.
    Attached Files

    #2
    Dusse....wat heb je gedaan tot nu toe ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik heb tot nu toe egt allen wat gegeven. Geen voeding in de pot grond etc.

      alleen water met correct ph.

      (Buiten planten)
      Last edited by lennart121; 31 July 2017, 14:03.

      Comment


        #4
        De aarde lijkt erg nat, was de aarde voorbemest?

        Buiten eten beestjes ook graag aan je planten, vooral slakken en rupsen kunnen erg vraatzuchtig zijn.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Nee de aarden was niet voor bemest.
          ik zal ander een netje spannen over de plant om in iedergeval slakken buiten te houden.

          heb zin ik de plany heb gepot , maar 1 keer een kopje water gegeven omdat ik zelf ookal vond dat hij een beetje nattig was, en had gelezen dat de plant dan te veel water kan opnemen en gaat hangen of bladeren kapot gaan door de zon.

          Comment


            #6
            Met een netje hou je geen slakken tegen, strooi wat slakkenkorrels rond hevpot (niet erin!}
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Alleen water gegeven met de juiste pH.
              Welke pH heb je gegeven ?
              Hoe komt dat water aan die "juiste pH" en waarmee meet je dat ?


              Zoals op de foto zit er genoeg water voor een week in !
              Als het een week niet zou regenen, mag je over een week weer water geven.

              Plantje staat dus al vanaf dat je het zaaide buiten, in het zonnetje ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                ik zal morgen per direct slakkenkorrels halen.

                ph waarde van het flesje is 5.8 en zo ver ik had begrepen is het tussen de 5.5 en 5.6 goed voor de plant.
                ik weet niet hoe ik dat zelf zou moeten meeten, daarom een flesje gekocht uit de winkel waar de ph waarden op stond.
                ik zal de plant geen water meer geven tot dat de aarden droger is.

                exusses, mijn plant is een tekje, dus ik weet niet hoe die is gegroeit, na het clonen.

                zodra die bij mij was heeft die wel in het zonnetje gestaan.
                Last edited by lennart121; 1 August 2017, 14:51.

                Comment


                  #9
                  Als je al iets aan de pH doet, buiten op aarde, dan moet die tussen de 6 en 6.5 zijn, lager dan 6 is alleen voor hydrokweek.
                  De meeste buitenkwekers doen niets aan de pH, en meestal is het ook niet nodig.

                  Geen speciaal water, gewoon regenwater is primagoed en af en toe een paar keer kraanwater.
                  Als je voeding erbij doet is kraanwater beter, voeding brengt de pH vaak nog wat omlaag.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Dat maakt het stuk makkelijker, ik wil julli bedankten voor alle informatie.

                    ik ga der mee aan te slag en hoop dat alles op rollejes gaat vanaf nu.


                    lennart

                    Comment

                    Bezig...
                    X