Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Moet ik dan einde deze week , de planten hun bladerdek afbreken tot dat ze 1/3 kaal zijn !!

Wanneer moet je dieven?

Goed dieven vereist een beetje ervaring. Om goed te kunnen dieven moet je namelijk enigszins kunnen inschatten welke topjes wel de potentie hebben om uit te kunnen groeien tot een mooie top, en welke het bladerdek nooit zullen bereiken. Uiteraard spreekt het voor zich dat je dit aan het einde van de bloeifase het beste kunt zien, alleen dan ben je veel te laat. Voor de bloeifase dieven is lastig omdat het dan weer moeilijk te zien is welke toppen wel, en welke niet tot mooie toppen zullen uitgroeien. Om deze reden is het ideale diefmoment na de tweede week op een 12-uurs lichtregime, wanneer je wietplant de eerste bloeiharen laat zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yazou View Post
      [h=3]Moet ik dan einde deze week , de planten hun bladerdek afbreken tot dat ze 1/3 kaal zijn !!
      Nee, waarom zou je dat doen, gaat je plant te snel of komt er teveel wiet aan ?
      TMV hoef je niks aan te doen. Kun je niks aan doen eigenlijk. Je krijgt het niet weg.

Dieven kan. Dat is wat anders als blaadjes snoeien.
      Bij dieven haal je jonge uitlopers weg waarvan je 'denkt
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

Comment

Comment

Comment

Gaat lekker bij je, de dames zien er prima uit

Comment

Goeden zondag allemaal .

Yup witpen ze doen goed hun best , maandag gaat het rode licht aan , mee met de blauwe en witte leds
                  ( full spectrum ) aan om ze volop in bloei te laten gaan ,
                  er is nu al 80% bloei zichtbaar !!

En ik ga ze vanaf maandag alle dagen water of voeding geven 0,5 Liter per dag inplaats van 700ml !!
                  Het plagron Grow schedule schrijft per 3L water - 15ml terra bloei en 3ml power roots en 3ml pure zym voor .
                  Maar zoals u zegt ga ik eerst de dosis halveren , tot dat de toppen goed zichtbaar worden , dan ga ik geleidelijk
                  aan , tot de volle dosis over ( is dat een goed idee ? , of toch heel de bloei periode de dosis halveren ?? )

Het enige wat er volgens mij raar is , is dat ze alle dagen wel een paar kleine blaadjes verliezen , is dat normaal ??

Dus maandag ga ik ook de scheutjes tot aan het scrog net verwijderen .
                  En laat de blaadjes zitten ( dat de plant de blaadjes zelf maar afstoot ) .

MVG Yazoo .

This gallery has 1 photos.

Comment

Bloeiweek 3: de eerste topjes

Nu de eerste toppen gevormd worden, kan ook de EC-waarde wat omhoog, als je geen EC-meter hebt geef dan op gevoel iets meer voeding. Heb je wel een EC-meter richt je dan op een EC-waarde van ongeveer 1,7. Nu je wietplanten gaan bloeien hebben ze ook meer behoefte aan bloeivoeding. De strek gaat ook onverminderd voort en wanneer je in hoogteproblemen komt kun je overwegen om je planten te supercroppen.

Je zult ook merken dat de planten wat dorstiger worden nu. Er gaat veel energie in de bloei zitten! Blijf je voedingswater aanzuren (indien mogelijk) en geef liever vaker een beetje dan eens in de twee dagen wat meer. Gebruik nu uitsluitend bloeivoeding.
                    • Voer de EC-waarde op tot 1,7
                    • Gebruik vanaf nu alleen nog bloeivoeding
                    • Ga supercroppen wanneer wietplanten te hoog worden

Comment

Pas als je plant echte pruikjes heeft.
                      Zo een 2 weken na het ontdekken van de eerste bloeiverschijnselen zal het pas nodig zijn om bloeivoeding te geven.
                      Te vroeg beginnen met bloeivoeding zorgt voor blokkades en dan zal de herfst inslaan. Oftewel dan zal er vergeling gaan optreden en dan ben je nog verder van huis.
                      Ik zelf begin met bloeivoeding zodra ik aan de plant zie dat ze er om vraagt. Meestal als het eerste tekort zich openbaart is het een goed moment om te beginnen met bloeivoeding. En dat is vaak rond de tweede week na het starten van de bloei.
                      Verder zou ik niet te veel voeden, tenzij je plagron rijk wilt maken.

Comment

Yup Hoeloes , plagron heeft al genoeg aan mij verdiend , ik heb men jaar voorraad al ingeslagen !

Dus als ik het goed begrijp moet ik nog ongeveer een veertien dagen wachten voordat ik
                        bloei voeding kan toedienen , maar het rode led's mogen wel aangezet worden !

En ik mag toch ook de scheutjes tot aan het scrog net verwijderen zodat die niet met de voeding gaan lopen .

En wat bedoel je met niet teveel voeding ? Moet ik dan nog wel groei voeding blijven geven .
                        Zoals ik nu bezig ben , 1 dag voeding ,dag overslaan dan 1dag water en zo verder , of mag ik nu alle dagen
                        voeden maar in een kleinere hoeveelheid !
                        Last edited by yazou; 29 October 2017, 22:05.

Comment

Dit is het voeding schema van plagron !!
                          This gallery has 1 photos.
                          Last edited by yazou; 29 October 2017, 22:06.

Comment

Comment

Planten een beetje opgekuist !
                              This gallery has 3 photos.

Comment

Idd bloeilamp aan en niet direct beginnen met bloeivoeding.
                                Ik ben verder niet zo bekend met plagron, maar ik neem aan dat je nog met de growvoeding kan
                                doorgaan tot dat je begint met de bloeivoeding.
                                Met wat ik bedoel met niet te veel voeding, is dat een schema van een voedings fabrikant vaak veel te veel is voor de plant.
                                Bij mij volstaat de helft van de dosering.
                                Zelf kweek ik bijna volledig biologisch op de PK13/14 (canna) na. (Dit gebruik ik gedurende 1 week in een milde dosering)
                                De voeding en het medium wat ik gebruik zijn van Biobizz.
                                Ik meet helemaal niets behalve de temperatuur en luchtvochtigheid.
                                De onnodige bloeibeginselen onder het net kun je gerust dieven, maar zoals QnQ al zei kun je die ook laten zitten.
                                Dat heb ik ook eens geprobeerd en dat leverde me toch weer wat gram extra op, en al de toppen boven het net leken er niet minder om.

Comment

Bezig...
                                X