Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tsja. Ik kweek al meer dan 10 jaar met batmix. Je ziet ook het verschil met plantjes die normaal groeien en 14 dagen oud zijn. Dus ze hadden al problemen en ze gaan nu nog verbranden door die batmix. Dus zeggen dat ze er goed bij staan heeft weinig zin. Bekijk 1 kweekverslag waar alles goed gaat en je ziet dat zelf ook. Ik ging in het begin altijd terug naar hetzelfde kweekverslag.

Je hebt idd geen fancontroller nodig als je alles gekoeld krijgt op de standen die de afzuiger ingebouwd heeft. Soms moet je ook is voor jezelf leren denken en keuzes maken. Ik kweek in batmix zonder veel toe te voegen, qnq kweekt op lightmix met voeding. We kunnen alletwee oogsten. Dat is dan keuzes maken. Maar starten in batmix en dan nog extra voeding gaan toevoegen, dat gaat niet.

En dat het beter is om te starten in grotere potten tegenover die van nog geen halve liter, dat zal ook niemand tegen spreken. En jiffies, nee daar komen de wortels ni door.

Comment

Beste Beowulf .

Dus in mijn geval kan ik misschien beter met een lightmix beginnen dan met de batmix door te gaan
      omdat lightmix zachter is dan batmix , begrijp ik ?
      En waar vind ik zo een kweekverslag , want ik vind niet de juiste informatie hier op J.D.
      of beter nog , ik weet niet waar te zoeken ? Hulp graag !!

Comment

gl hf lol wp gg no re!

Comment

Ik zou maar luisteren naar al de medekwekers hier onders ons, ben zelf bezig met m'n 1ste kweek ik weet ook niet veel dan wat ik opzoek hier op JD maar je kan zeker veel vinden .
          Geen paniek

Comment

beste mede kwekers .

We zijn een paar weken verder en ik ben al een beetje wijzer geworden , maar nu heb ik wel wat hulp nodig !
            Mijn plantjes zijn nu vier weken oud , en bijna rijp voor de volgende stap , de bloei periode .
            Ik heb 3 verschillende soorten staan , ik heb een maand geleden ,
            3 The ultimate van Dutch passion ,
            3 ICE van Royal queen seeds
            3 Night queen van Dutch passion ,
            aan het ontkiemen gezet en het resultaat is dat er maar 6 van de 9 zaadjes ontkiemd zijn .
            3 The ultimate ,
            2 ICE ,
            1 Night queen .

De The ultimate zijn nu 21 , 21 en 13 cm groot .
            en de ICE plantjes zijn nu 11 , 16 cm groot.
            en de Night queen is 12 cm groot .

Mijn 1ste vraag is , is dat een probleem dat hoogte verschillen voor het verder verloop van de teelt .
            Zo ja wat moet er gebeuren omdat hoogte verschil weg te werken ?

Mijn 2de vraag is , wanneer moet er in dit geval getopt worden ?
            Kan ik in deze situatie de grootste planten al toppen ?

Derde vraag , waneer ben ik in dit geval best dat ik in de 12-12 licht schema over schakel ?

Een beetje hulp zou me goed doen !!

MVG Yazoo .

You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

Je kunt iets onder de potten stoppen zodat je verhoogd en de zelfde hoogte krijgt.
              Ik top de planten van de 7 node terug naar 5 je had het dus al kunnen doen zoals ik naar de foto's kijk.
              En je kunt ze op 12/12 zetten ze worden ongeveer 1x zo groot na het omzetten maar dan zal ik niet meer toppen.

Comment

Goede dag allemaal .

Ik heb onder de kleinste planten iets geplaatst , en nu zijn ze ongeveer allemaal van de zelfde hoogte .
                In heb ook de node eens geteld en er zijn 2 planten met 7 noden , 2 met 6 node en 2 met maar 5 node .
                Moet ik dan de 7 node planten al toppen en met de andere planten nog wat wachten tot dat ze ook 7 node hebben , of allemaal tegelijk toppen .

Toppen - gevonden bij J.D.
                Last edited by yazou; 7 October 2017, 19:17.

Comment

I love scroggen en waarom niet de eerste keer.
                  Mijn ruimte is het ongeveer het zelfde als die van jouw en ik scrog ook altijd.
                  Als je topt zou ik wel wachten met omzetten.
                  Ik geef 1 dag water en de volgende dag voeding en dit regime hou ik aan.
                  Hoeveel water is lastig te zeggen omdat iedere setup en plant anders reageert, nu zit ik ronde 650ml en 2 weken geleden de klok omgezet.
                  In mijn verslag staat regelmatig beschreven hoeveel water ik geef al verdamp je wel meer met HPS.

Comment

Comment

Als de lamp aan mag je zo vaak kijken als je wit het is ook te mooi.
                      Het lastig om te zeggen hoeveel toppen maar je als je 1x keer topt krijg je 4 hoofdtoppen.
                      Zo ziet er 1 plant uit als het gescrogd is

IMG_4834.jpgIMG_4835.jpgIMG_4836.jpg

Comment

O.K. dus ik kan overdag ( licht fase ) van mijn plantjes genieten .
                        Mooie plant heb je daar , hoe oud is deze plant dan wel ?
                        En zoveel scheuten dat er te zien zijn , mooi mooi !

Nog eens over het toppen .
                        Mag ik alle planten toppen ook al zijn er planten bij die maar 5 node's hebben ?
                        En fimmen in dit een oplossing om meer koppen te krijgen in dit stadium ,
                        om de achterstand in te halen van de grotere planten ?

MVG Yazoo

Comment

Comment

Je kunt ook toppen naar 4 nodes dan weet je heb je ze allemaal gelijk.

Dit zijn de fases en dagen van de planten
                            Ontkiemen 3 dagen
                            Voorgroei 12 dagen
                            Groei dagen 25
                            Voorbloei dagen 14
                            Totaal 45 dagen

Comment

Mijn planten zijn nu 31 dagen jong , van ontkiemen tot nu .
                              Dus jouw planten zijn 14 dagen ouder dan de mijne , dan moet er nog veel veranderen in mijn kast .
                              Dus allemaal toppen , of alleen de grote planten tot 4 node's terug brengen ?
                              Dan is de helft van de plant weg ( oei ) !

Dus als ik het goed begrijp , kun je met toppen alle planten op gelijke hoogte brengen
                              zonder probleem ( lijkt me logisch ) !?

Comment

Top die gewoon allemaal, enkel de laatste node eraf. Spreid ze wat beter onder het net, hou minder ruimte voor de kleintjes. Uiteindelijk komt alles wel boven het net uit. Maak een half pipe desnoods, heb ik ook is gedaan. Dan kunnen die grotere langs de zijkant, de kleintjes in het midden. Ideaal.

Comment

• BackYardPlant
                                  BackYardPlant commented
                                  Editing a comment
                                  ik heb er al ZOLANG aan zitten denken dat dit gewoon zo veel meer rendement levert...
                                  K wist 't...
                              Bezig...
                              X