Goeden dag allemaal , een beetje VEEL hulp graag !
Ik ga voor de eerste keer in mijn leven een kweek beginnen met White Widow .
Mits ik een beginnende ( Kweker ) ben en helemaal geen ervaring heb , heb ik wel een hele boel vragen !
De enige ervaring die ik heb met cannabis is het roken van White Widow dat is ook al iets , niet ?
Ok ik ga beginnen bij het begin .
Ik heb net een bestelling geplaatst bij Gardenshop en alles zou deze week geleverd worden .
1. Kweekkast Bonanza G-Leds 560 ( 1m2 ) .
2. 5st Pot rond PE 15 liter .
3. 100 liter Plagron Batmix Potgrond .
4. Plagron Top Grow box Terra . ( voeding )
5. Garden Highpro thermo/hygrometer premium .
6. Nature CO2 emmer 5 liter .
7. Adwa AD-11 pH meter .
8. Adwa AD-32 EC meter .
9. Vloeistof-, aarde thermometer .
10. Fanline wand/tafel ventilator FLT-18 cm .
11. BAC x seed 10 ml .
Even wat info over de kweekkast :
Kweeklamp: G-leds 560 .
Ventilator: 125MM 2-standen fan 360M3 .
Filter: Prima Klima K2601 / 360M3 .
Timer: Schakelkast met klok en relais .
Afmetingen van de kast :
Hoogte: 176 cm .
Breedte: 118 cm .
Diepte: 78 cm .
Hier komen mijn vragen !!
1. Ik heb 5 zaadjes R.Q.S.White Widow besteld en die komen deze week met de post aan ,
de moment dat ik ze in mijn hand heb ga ik ze laten ontkiemen ,( helpt Bax x - seed vloeistof )
bij de ontkieming en word het zaadje dan ook sterker ?
2. En de moment dat ze ontkiemd zijn mag ik ze dan meteen planten in mijn 15 liter potten ?
3. Plaats ik ze dan in de kast ( welke kleur van licht en hoeveel uur moeten ze licht hebben ?
temperatuur ? vochtigheid ? )
4. Zijn 5 potten van 15 liter genoeg om men kast van 118 cm op 78 cm te vullen , men spreekt over ,
afhankelijk van de pot maat tot wel 20 . Maar neem je een 11 liter pot , dan zou 12 voldoende zijn.
Hoeveel planten zou ideaal zijn om op 1m2 te staan in een 15 liter pot .
5. Voeding hoef ik nog niet te geven de zaailingen teren op de voeding van de potgrond ( juist ? )
Dit zijn mijn vragen voor het ogenblik , er gaan er nog wel een pak meer vragen volgen !!
Ik ga dit stap voor stap doen , dat ik niet teveel fouten maak .
Maar men zegt ( Van je fouten moet je leren ) ik hoop alleen dat ik er niet teveel maak .
En ik hoop met jullie HULP dat het allemaal goed komt , en dat ik binnen een maand of 3 van mijn
eigen kweek kan genieten !!!!
Al op voorhand bedankt , en ik hoop dat ik mooie duidelijke antwoorden op al mijn vragen ga krijgen . ( ? ) .
PS: In heb al een paar mooie antwoorden gekregen van ( witpen en van Franco1983 ) mijn dank daar voor .
M. V. G. Yazou
Comment