Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stagger Lee .

Effe ter informatie !

Ik heb ze vandaag verpot naar een 15 liter pot , en zijn inderdaad 14 dagen oud .
    Maar ze lijken klein maar ze waren +- 6 cm groot en ik heb ze tot +- 1 cm ingegraven ,
    onder de lobblaadjes Ik heb de raad opgevolgd van collega teler .

kan je je lamp dichter hangen ? want je zit met een beetje strek in je plantjes en als je je lamp dichter hangt voorkom je dat , maar je moet wel je temp in het oog houden
    Ik zie ook dat je je stam hebt ondersteund , dat zou ik ook niet doen het plantje moet van zichzelf sterker worden , als tip zou ik er voor zorgen dat je plantjes wat in beweging komen met wat wind van je clipfan dan word de stam sterker
    Als je je plant verpot kan je je plant tot aan het lobblad in de grond steken daar doe je niets fout mee.
    ik ben ook een beginner kan me alsnog vergissen maar voor de rest goed bezig
    Grtz aiightt

De water samenstelling , ga ik zeker doen , geen probleem !
    Een planten sproeier heb ik , en ik kan inderdaad een paar keer per dag ze een beetje vochtig houden !
    De afzuiging blaast inderdaad de afgezogen lucht in de kamer , maar ik heb niet de mogelijkheid
    om de afgezogen lucht buiten te dumpen , misschien een idee om een luchtontvochtiger te plaatsen ??
    Specificaties

Omschrijving van Trebs luchtontvochtiger 99294

De Trebs luchtontvochtiger 99294 zorgt ervoor dat overtollig vocht uit de lucht verdwijnt. Het apparaat maakt een zacht geluid waardoor u niet verstoord zal worden.

Wanneer de watertank vol is zal het apparaat automatisch uitschakelen.

Ik heb inderdaad een fan control gevonden , 35 euro !!

Comment

Best Beowulf .

Ik ga nog een aantal dagen zien hoe ze reageren op hun nieuwe en vaste stek Pot 15 liter !
      Ik had al een voorzorg maatregelen genomen ik heb 1 September nieuwe zaadjes ontkiemd
      en vandaag ook in een potje gepland !

De beworteling van de 14 dagen oude plantjes , was volgens mij niet echt slecht .
      Ik heb ze na het ontkiemen direct in de barmix geplant en de eerste week zag alles goed uit
      alleen dat ze nog niet onder het licht stonden ( omdat de kast nog niet klaar was )
      en ze bijna 7 cm groot zijn geworden voordat ik ze onder het licht heb geplaatst .

En ik heb ze vandaag geplant tot onder de lobblaadjes , ik heb nu een halve fles over de plantjes
      gezet , is dat een goed idee ??

Wat ik zeker ga doen is als het tegen 15 sep.geen verbetering zie ga ik hellemaal opnieuw beginnen
      zonder batmix en ga ik light mix of grow mix bestellen om een nieuwe teelt op te starten !!

You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

Comment

Beste collega's .

Heb effe gekeken naar de lightmixen van plagron !!
          Er zijn 3 soorten ?

1. Biologische Lightmix .
          2. Lightmix met perliet .
          3. Lightmix zonder perliet .
          Welke raden jullie aan .

Bij de lightmix kan ik de grow box terra gebruiken juist ?

Ik ga dan al de lightmix bestellen is het niet voor deze kweek , dan maar voor de volgende !!

En als ik dan toch met de batmix zou verder gaan wat voor supplementen moet ik dan nog aanschaffen ?

En zijn 15 liter potten voldoende groot om in te kweken ?

Wat is dan wel de beste luchtvochtigheid voor de planten ?
          En is dat een goed idee om een luchtontvochtiger aan te schaffen !

De jiffy's potjes kun je die gewoon in de grond planten , groeit de wortel er dan gewoon door heen ?
          Of ben ik beter de ontkiemde plantjes direct in hun vaste plek te planten ?

En welke zaadjes raden jullie aan om een eerste kweek op te starten , ik heb me R.Q.S. White Widow
          Feminized zaadjes aangeschaft !

Last edited by yazou; 5 September 2017, 18:09.

Comment

Ik zelf gebruikt lightmix met perliet daar blijft de aarde wat luchtiger door.
            15L is groot genoeg mijn kweek ruimte is nagenoeg gelijk aan die van u en daar passen 6x18L
            Zaadjes de een zegt dit de andere dat, wel wordt er over veel gezegd dat R.Q.S. niet de meest stabiele soort is.
            Als je white widow wilt is green house seeds een optie zelf 2 keer gekweekt zeer tevreden over.

Comment

Beste witpen .

In heb me laten wijs maken , Dat 3 potten de zelfde opbrengst zou hebben dan 6 potten ??
              Daarom had ik 3 potten voorzien omdat ik anders plaats gebrek zou hebben , als er een luchtontvochtiger
              bij moet , mijn ventilator staat ook op de grond van de kast dus er is geen plaats voor 6 potten van 15 l .

Comment

Beste Witpen .

Autoflower zaden is dat aan te raden in mijn geval ?

Comment

Ik zou het niet doen omdat je dan je lamp de hele kweek op 18/6 en de opbrengst is niet meer.
                  Er is ook meer keuze bij feminised zaadjes.
                  Een luchtontvochtiger heb je waarschijnlijk niet nodig
                  Toevallig heeft een maat van bij ook een bonanaza 560 led en is nu bezig met een 2 de kweek in de kast
                  en hij heeft ook 6x 18L potten erin staan.
                  Het is zo hoe groter de pot hoe groter de plant kan worden dus meer opbrengst.

Comment

Beste Witpen .

Uwe maat heeft waarschijnlijk ook een ventilator in zijn kast hangen ,welk toestel en waar hangt dat ding dan wel ??
                    Dus u raad aan mijn 6 potten van 15 liter te gebruiken !!
                    En geen luchtontvochtiger te plaatsen , wat dan te doen met het vocht in de kast , want dat is blijkbaar een groot probleem !!

Comment

Hij heeft 2 pc ventilatoren hangen met touwtjes aan de aluminium profile waar ook de apparatuur hangt.
                      Zeker raad ik het je aan je wilt toch zoveel mogelijk gram halen denk ik zo.
                      De 18L zijn vierkant.
                      En het vochtprobleem heb ik zelf niet echt meegemaakt.
                      Gaandeweg leer je steeds meer bij en hoe jouw kast reageert.

Comment

(anders is het geen voorbereiding eh Q)
                        Alles, echt alles is op internet te vinden. En over kweken is alles te vinden op JD, alles is al eens gedaan.
                        Daarmee bedoel ik niet dat eerder genoemde adviezen slecht zijn, maar ieder heeft zijn eigen manier.
                        Het is niet moeilijk om wat plantjes te kweken, er zijn honderden manieren en allemaal leiden ze tot een resultaat.
                        Hou het zo simpel mogelijk, KISS, om een oldscool term te gebruiken.

Aaah, excuus voor m'n lange rommelige bericht, ik heb wat dingen opgetiept die me opvielen waar ik wat over wilde zeggen.
                        Hopelijk heb je er nog wat aan.
                        In ieder geval succes, en probeer wat meer verslagen van andere kwekers te lezen.
                        Liefst verslagen die klaar zijn, zodat je ziet wat het resultaat is van de gebruikte methode.
                        Succes!
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Goede avond QnQ .

Ik ben inderdaad gestart als een kieken zonder kop , maar je moet ergens beginnen niet .
                          Al doende leert men en ik ben hier om te leren , met al de informatie die ik hier door gestuurd
                          krijg , inderdaad de ene zegt dit en de ander zegt dat .

Maar toch nog een paar vragen ?

Wat vindt u in verband met de Plagron Batmix , zit daar dan toch te veel voeding in ,
                          dat de planten het niet kunnen verwerken , of toch maar overschakelen naar Lightmix
                          of gewoon verder doen ?

En inderdaad je kunt de kast vol rommel duwen , ( airco , ontvochtiger , bevochtiger , timer hier
                          timer daar , heel de kast vol ) zodat er geen plaats meer is voor de plantjes en daar draait het toch
                          allemaal om .

Welke zaadjes raad u aan voor een beginnende teler als ik ?

En nog eens bedankt voor al de info die ik langs deze weg verkrijg !!
                          Ik hoop dat ik langst deze weg nog wel meer informatie kan verkrijgen met mijn simpele vragen !

M.V.G. Yazou

Last edited by yazou; 5 September 2017, 21:44.

Comment

Al doende leert men inderdaad. Da's een oud spreekwoord.
                            Ik ben meer voor kennis en een goeie voorbereiding voor een kweek zonder beginnersfoutjes.
                            Ieder z'n ding eh..no problem.

Batmix gebruik ik niet, dus kan ik je niet zoveel over vertellen.
                            Welke wiet haal je normaal bij de shop ? Misschien kun je die gaan kweken.
                            Je kunt ook verschillende soortjes nemen, als je ongeveer dezelfde bloeitijden kiest.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Sjonge jonge, ga eens zelf op onderzoek uit. Jouw simpele vragen zijn al tientallen keren beantwoord in andere topics.
                              gl hf lol wp gg no re!

Comment

Beste Crazylvan .

Ik doe men best , geloof me om zelf antwoorden te vinden op al mijn simpele vragen ,
                                maar dit is echt allemaal nieuw voor mij !

En ik heb de afgelopen weken al zo veel gelezen en gezien , dat ik er zelf niet meer aan uit kan ?

Want de ene schrijft dit en de andere zegt dat ! dat het voor mij moeilijk is wat ik moet geloven .
                                ( Ik wil alles goed doen ) en ik wil best van mijn fouten leren , ( al doende leert men , zeggen ze )
                                en ik wil dat best aanvaarden , dat pak ik er dan wel bij , een fout maakt iedereen wel eens .

Op sommige vragen zegt men ,dat komt allemaal wel goed je ben redelijk goed bezig voor een eerste keer ,
                                of iemand zegt dan , dat ik beter opnieuw kan beginnen omdat het toch niet goed bezig ben ??
                                Iemand anders zegt je moet dit of dat aanschaffen of dat moet doen , en dan krijg ik een ander antwoord dat
                                het allemaal overbodig is , wat ze me aanraden !!

Zeg me dan , wat ik zeker moet lezen of zien ( Vb. op youtube )( of J.D.) Crazylvan waar ik echt iets aan heb ,
                                en dan laat ik jullie zeker met rust , ook al vind ik het wel fijn om met jullie mijn eerste teelt op zen poten te zetten !!
                                Mijn dank daar voor , dat sommige mensen mij toch willen helpen in deze chaos . ( goed bedoelt dan wel ) !?!

M.V.G. Yazoo .

Comment

Bezig...
                                X