Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Netjes het gemaakt het scrogrek en 4,5cm is hele mooi maat voor de mazen.
    Ik zou de planten niet meer natspuiten je kunt gaatjes in je blad krijgen omdat de druppels als een vergrootglas zou kunnen werken.
    Gewoon water geven is meer dan voldoende

Comment

Goede dag witpen .

Ok geen verneveld water meer geven .
      Na nog wat rond te zoeken , heb ik eindelijk uw kweekverslag gevonden !!
      Mooi teeltje heb je daar , zoveel toppen en zo een mooi sea of green !
      Een vraag , die vocht meters die in je potten hebt staan , waar vind ik die ,
      en welk merk zijn die ? ( wat kost zo een meter ) als ik vragen mag !
      En geef jij voeding ( water ) op de waarde dat de meter's aangeven ?

MVG Yazoo .
      Last edited by yazou; 12 October 2017, 11:02.

Comment

Bedankt voor de compliment.
        Het zijn tensiometer van het merk blumat en deze kosten ongeveer 32 euro.
        Deze geeft het aantal mbar aan en zo kun je zien hoeveel water er verbruikt wordt.
        Men zeg dan 80mbar ideaal is voor onze geliefde planten maar ik hou het rond de 200mbar

Comment

Comment

Het is zeker een investering ik ben ook begonnen met 1 en kocht elke nieuwe ronde er nieuwe aangezien ik toch voeding of iets ander nodig heb.
            En als je er eentje hebt kun je wel makkelijker inschatten wat je waterhuishouding is.
            Je bedoelt denk ik met opkuisen dat dat de blaadjes van de takjes verwijdert dat zou kunnen.
            Maar je komt straks denk ik wel er makkelijker bij dan je denkt maar dat zal de tijd leren

Comment

Ik hoor het al , komt wel in orde !
              Nog een vraag in verband met die tensiometer .
              Waar heb je die meter gekocht , want waar ik al mijn materiaal bestel ( online top garden )
              zit zo een meter niet in hun assortiment ?
              En lijkt me wel heel gemakkelijk om te weten wanneer je echt water moet geven .
              Zodat ze niet te nat komen te staan , ik heb wel een Gardener's mate PH+vochtigheidsmeter ,
              is dat ding te vertrouwen denk je ??
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Last edited by yazou; 12 October 2017, 13:27.

Comment

In verband met de tensiometer heb ik al gevonden , op het net , sorry voor die stomme vraag !!

MVG yazou .

Comment

Dit gaat volgens mij een hele mooie scrog worden.
                  Ik heb m'n stoeltje gezet.
                  Succes
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Goeden dag scrog growers .

Het is bijna zover , morgen gaan we naar 12-12 ik ben eens benieuwt hoe men mooie vrouwtjes gaan reageren !!
                    Mijn plantjes staan bijna allemaal met hun kop tegen het net .
                    Zoals jullie misschien al weten , ben ik met PLAGRON 100% Terra voeding gestart en daar wil ik ook met eindigen .
                    Maar het enige probleem is dat mijn terra grow grow op is ?
                    En volgens sommige bronnen , moet ik nog wat door gaan met terra grow tot dat er bloem vorming te zien is ?
                    Maar volgens mijn PLAGRON grow schedule , moet ik bij het beging van de bloei fase al starte met terra bloei voeding .

Zijn er nog dingen waarmee ik moet rekening houden , bij het starten van de 12-12 bloei fase ??

MVG Yazou .

Comment

Spannend dat de klok naar 12/12 gaat en een goede timing aangezien ze het netje aanraken.

Betreft de voeding je geeft pas bloeivoeding als je daadwerkelijke bloei ziet dat zal over over 2 weken zijn.
                      En als je vaker met plagron wilt blijven werken kun je misschien het beste toch maar een flesje bijhalen.
                      De schema is maar een indicatie voorbloei is geen bloei

Als de klok is omgezet groeien de planten ongeveer 1 keer in hoogte.

Comment

Comment

Groot gelijk als je een boerenbond in de buurt hebt kan het dat ze ook plagron verkopen hoef je het niet te bestellen.
                          Geduld is het belangrijkste en voor later een (hand)microscoop om te kijken wanneer de planten klaar zijn om te oogsten.

Comment

Yup hand microscoop heb ik al , ik heb ook via ALIEXPRESS , 3 st. droogrekken besteld ( kost maar 1.94 Euro stuk ) ,
                            maar is wel een paar weken onder weg , want de spullen moeten van china komen .
                            Ik heb ook via ALIEXPRESS tomaten clips besteld ( kost 2.20 Euro voor 100 st. ) , ook tomaten beugeltjes ( kost 2.09 euro voor 100 st. ) je moet deze site zeker eens bekijken , staan heel interessante dingen te koop , en voor geen geld !!
                            Moet wel nog afwachten of dat er douane kosten bij komen , heb het effe opgezocht , en een bestelling onder de 22 euro moet je geen invoerrechten of btw te betalen , we zien wel !!
                            Last edited by yazou; 15 October 2017, 16:49.

Comment

This gallery has 2 photos.

Comment

This gallery has 1 photos.

Comment

Bezig...
                                X