Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kijk das goed voorbereid zo!
    Nu maar hopen dat de tomaten beugeltjes snel binnen zijn, want het binden gaat weldra beginnen.
    Zelf gebruik ik kleine tyrips die ik omgekeerd gebruik zodat ze hergebruikt kunnen worden.
    Om die douane kosten zou ik me idd niet te druk maken bij zo een laag bedrag.
    Ik bestel regelmatig kleine dingen bij ali en heb nog nooit iets van de douane gehoord.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Hey Hoeloes .

En moet je ook altijd zolang wachten voordat de bestelde artikelen geleverd worden ?
      In heb op 21 sep. de bestelling geplaatst en is nog altijd ( zending gereed voor verzending )
      in China denk ik !?!

Ik heb ook gelezen dat jij langs onder water ( voeding ) geeft , in een opvang schotel ,
      kan de plant echt genoeg voeding opnemen lang onder ??
      Last edited by yazou; 15 October 2017, 20:21.

Comment

• Hoeloes
        Hoeloes commented
        Editing a comment
        Soms is het er snel maar regelmatig wil het ook wel even duren. Ach de bezorgtijden neem ik vaak op de koop toe.
        Ik heb zelf 1/3 van de potgrond bij het vullen wat aangedrukt met daarop de rest van de aarde, hierdoor zuigt de aarde het makkelijk op.
        Zodra mijn dames groot genoeg zijn geef ik water van onderen om zo de wortels te stimuleren meer naar onder in de pot te groeien.
        Ook vind ik het moeilijk om van boven water te geven omdat ik altijd scrog dus vanonder past mij beter.

Goeden avond mede telers .

Moet ik morgen bij het overschakelen naar 12-12 nog wachten tot dat de eerste bloei haren te zien zijn
      om de rode leds bij aan te steken ? ( Wit , Blauw en rood tegelijk aan voor een full spectrum ) ?

MVG Yazou

Comment

• Hoeloes
        Hoeloes commented
        Editing a comment
        Je wilt dus op voorbloei wachten? Echte bloeiharen(pistels) in de toppen zul je pas zo een twee weken zien na het schakelen naar 12/12.
        Dan noemen ze het pruikjes en dan kun je beginnen met de bloeivoeding.

You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

OK dus nog wat geduld hebben in verband met mijn bestellingen !

In verband met water geven , heb je dan niet het risico dat je de plant verzuipt ?

En met het rode leds , ook nog effe wachten dan ?

Comment

• Hoeloes
          Hoeloes commented
          Editing a comment
          De plant verzuipen heeft met de water hoeveelheid te maken, niet hoe je het geeft.

Ok ik begrijp het !
        Hoeveel water geef je dan per keer ?

Comment

• Hoeloes
          Hoeloes commented
          Editing a comment
          Afhankelijk van het stadium van de plant, de behoefte en het klimaat.

Ik heb ook problemen met het bewateren van mijn vrouwen , ik heb maar 20 cm bovenkat pot en onder kant scrog net !
        Ik heb de raad gekregen van witpen om met een trechter en een darm water te geven , en dat lukt wel perfect , maar is wel een beetje onhandig ! nu kan ik nog zien langs de boven kant waar te bewateren , maar wanneer de planten wat groter zijn geworden gaat het wel moeilijk worden om goed te mikken , om de voeding niet naast de pot te gieten !!

Comment

Goeie dag allemaal

OKI-DOKI mijn klok is van 18-6 naar 12-12 gezet , ik heb ook mijn potten een beetje van elkaar gezet ,
          om ze wat meer ruimte te geven en ook om wat gemakkelijker voeding te geven .

Maar hoe vaak moet ik nu eigenlijk voeding geven , want ik heb zaterdag 0.6 L gegeven en vandaag waren
          de potten nog een beetje vochtig , maar heb vandaag toch nog eens 0.4 L voeding gegeven !

Een dag voeding en dan een dag over slaan VB. maandag -woensdag -vrijdag en zo voort , of toch elke dag ?
          Moet ik nu bij iedere gietbeurt voeding mee geven of moet daar ook nog gewoon water gegeven worden .

Of moeten ze iedere dag een beetje ( Water Of voeding ) krijgen . Vb iedere dag twee gietbeurten van 100 of 200 cc .
          ik zeg zo maar iets , want ik weet het niet goed ?

Mijn vrouwen zitten allemaal met hun kop tegen het net te duwen , dus ik verwacht , nu dat ze op 12-12 staan
          dat ze allemaal hun plaatsje gaan zoeken om de hoogte in te schieten !

Ik heb gisteren met Hoeloes er over gehad om langs onder voeding te geven , via de opvang bak ,maar mijn
          potten passen maar net in de opvang bakken , dus in mijn geval gaat dat niet echt lukken denk ik ( of wel ) !

Nog iets ! Moet er nog getopt worden , om nog wat extra koppen bij te maken , en naar hoeveel koppen moet
          ik dan streven ?

En zie ik nog iets over het hoofd , wat er zeker nog moet gebeuren in deze fase van de teelt !!
          Graag een beetje goede raad AUB !!

MVG Yazou

You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.

Comment

• Hoeloes
            Hoeloes commented
            Editing a comment
            Afhankelijk van hoe de plant zich gedraagt voed je de plant.
            Ik geef meestal om de dag water en afhankelijk van hoe de plant de vorige
            voedbeurt reageert met of zonder voeding.
            Leer je planten lezen, maar ach ja das een kwestie van ervaring. En dat krijg je vanzelf als je een beetje groene vingers hebt.
            Het wordt moeilijk om tijdens het scroggen de schotels onder de potten te vervangen.
            Ik zou de volgende keer gewoon grotere schotels kopen deze zijn bij elk tuincentrum te verkrijgen in allerlei maten rond en vierkant.
            Dat toppen had je eigenlijk bij node 5 moeten doen voordat je het scrognet/rek installeerde en overschakelde naar 12/12.
            Dus toppen doe je voor 12/12, zelf top/fimm ik 1 keer.
            Last edited by Hoeloes; 16 October 2017, 17:55. Reden: Spelling

Dus met water of voeding geven ben ik dan wel mee , om de dag voeding en dan gewoon water zo als ik nu bezig ben !
          Dat komt wel in orde !
          Ik had bij onlintopgarden naar grotere opvang bakken gevraagd , maar die zaten niet in hun assortiment !
          Dus voor extra koppen aan te maken ben ik dan te laat ? Dan gaat het maar een magere scrog worden
          En naar hoeveel koppen moet je dan wel streven , om een perfecte scrog te krijgen ?

Comment

• Hoeloes
            Hoeloes commented
            Editing a comment
            Een keer toppen vind ik voldoende, je kunt het nog proberen maar ze krijgen wel veel stress dan aangezien ze al op 12/12 staan.
            Hoe vaker je topt hoe langer je in de groeifase blijft. Ze hebben nl. Na elke keer toppen hebben ze een hersteltijd nodig.

Daar moeten ze maar tegen kunnen , ik krijg hier ook stress van , en welke koppen zou ik dan moeten toppen of fimmen ?
          Misschien de tussen ligende koppen die nog een beetje van het net af zitten ? is dat geen goed idee !!

Comment

Nu kan ik ze nog uit de kast halen om een beetje te kijken welke koppen ik best zou kunnen toppen , of desnoods te fimmen !!
            om meer koppen te bekomen ! En naar hoeveel koppen moet ik dan werken 10 per plant ( 15 - 18 -20 )

Comment

Ik heb deze ochtend de klok pas verandert naar 12-12 , effe een idee , in laat ze nog een week op 18-6 staan ,
              dan kunnen ze nog een weekje herstellen van deze handeling , en dan zet ik ze pas volgende week op 12-12 .

Comment

• Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Alleen de hoofd top 1x toppen.
                De plant kan zich het beste herstellen tijdens de 18/6 periode.
                Let wel op dat te veel stress kan leiden tot herma's.

De twee hoofd toppen bedoel je , den 8 oktober heb ik voor de eerste keer getopt .
              Ik heb nu gemiddeld 8 toppen per plant !
              Herma's ??
              Last edited by yazou; 16 October 2017, 19:32.

Comment

• Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Als je al getopt hebt, dan lekker zo laten en lekker gaan bloeien.
                Ja herma oftewel hermafrodiet, daar is genoeg info over te vinden hier op JD en op Google natuurlijk.
                Je moet zelf ook wat meer onderzoek doen en eens wat verslagen van anderen lezen.

Ik heb al veel gelezen en gezien , daar zal het niet aan liggen , maar ik geniet van al dat goed advies dat ik van jullie krijg !!
              Daar heb ik meer aan , maar ieder kweekje brengt zijn eigen probleempjes mee , ni !!
              Maar sommige problemen zijn niet zo snel opgelost , er staat zoveel geschreven dat je er bijna niet meer aan uit kan !
              En van herma's had ik nog niet gehoord , je wordt iedere keer slimmer en wijzer .
              En van hoeveel koppen per plant , heb ik ook niks van gevonden , hoeveel moeten er dat dan wel zijn ????

Comment

Last edited by yazou; 17 October 2017, 12:19.

Comment

Bezig...
              X