Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goeden dag allemaal .

Bedankt Hoeloes voor de informatie , nu ben ik wel een beetje gerustgesteld !
    Al een geluk dat ik net op tijd deze info gekregen heb , want anders was ik heel
    vrolijk met bloei voeding gestart !

Ik ga iedere dag , ook een foto van de koppen ( beginnende toppen ) plaatsen ,
    en dan hoor ik wel via jullie , wanneer er spraken is van een pruikje .
    Ik kan me wel een beetje voorstelen , hoe een pruikje er uit moet zien , maar ik hoor
    het wel liefst van de pro telers , dat ik zeker in dit stadium niet te veel fouten maak !

Nog eens bedankt voor de hulp !!!

MVG Yazou .
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by yazou; 30 October 2017, 15:22.

Comment

Even over dat toegevoegde schema;
      Die lv van 70% is wat overdreven tijdens de bloei.
      Vergeet niet dat een lv van boven de 70% een slechte werking of zelfs een kapot koolstoffilter kan veroorzaken.
      Ook brengt een hoge lv tijdens de bloei vaak schimmels met zich mee.
      Alleen voor stekken is een hoge lv van belang in de begin periode van de groei.
      Tijdens de bloei verlagen de meeste mensen hun lv om zodoende schimmels en rot te voorkomen.
      Ook de minimum temperatuur van 15 graden tijdens de bloei lijkt mij wat laag.
      Ik houd de minimum temp bij lamp uit op 20 graden.
      Oja en foto's zonder dat prachtige paarse licht zijn duidelijker.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Goede dag mede telers .

Men vrouwtjes zijn goed in de strek ( +- 5cm per dag ) !!

Als dat zo door gaat , gaat men kast te klein zijn , iemand een idee
        hoelang ze nog op deze snelheid gaan groeien ?

En de led verlichting wat is de minimum afstand , dat ze van de kop
        moet verwijderd zijn , ik verhoogde iedere keer op een 30cm van de kop.
        Nog een paar keer en de lamp hangt tegen de boven kant van de kast .

Nu gemeten 10 uur .
        Pot. temp. 20.
        Kop temp. 21'5.
        Kast temp. 22'5.
        LV. temp. 68%.

Algemene gemiddelde meting kast temp.
        Hoogste temp. 27.
        Laagste temp. 18.
        Hoogste LV 69% .
        Laagste LV 62% .

Misschien de afzuiging op stand 2 zetten .

Plant hoogte 50cm - 60cm .

Iets anders !
        In heb al 5 kleine vliegjes gevangen met mijn gele vang plaatje .
        Ik heb helemaal geen idee , waar die vandaan komen , kan dat zijn
        dat ze in de potgrond zitten ??

MVG Yazou .
        This gallery has 4 photos.
        Last edited by yazou; 31 October 2017, 10:06.

Comment

Comment

Ze zien er mooi uit mooi groen en goed vol.
            Betreft te vliegjes misschien staan ze toch iets te nat wat ook te zien in aan de luchtvochtigheid 62% is wel hoog voor de laagste luchtvochtigheid.
            Maar als je de afzuiger harder zet wordt het in de nachtperiode waarschijnlijke te koud.
            Je zult het wel een keer proberen om er achter te komen.

Comment

Komt wel in orde hier ( hoop ik ) .
              Misschien overdag met de leds aan stand 2.
              S'nachts de stand 1.

En hoe zit dat met de groei ?
              En hoogte van de led's ?
              Misschien een idee daar over .

MVG. Yazoo .

Comment

Natuurlijk komt het goed.
                Dat is een misschien wel de optie.

Betreft de hoogte meestal is na 3 weken wel alle groei eruit na het omzetten van de klok.
                Hoogte weet ik niet maar staat het niet bij g-tools op de website?

Comment

Hoi Yazou,
                  volgens mij is die groei er bij jou al bijna uit aangezien het alweer 2 wkn geleden is dat je naar 12/12 schakelde als ik het goed heb gelezen in je verslag.
                  Bedankt voor de foto's zonder paars, gewoon nog ff wachten met bloeivoeding tot je echte pruikjes hebt.
                  Toi toi toi
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Last edited by yazou; 1 November 2017, 11:00.

Comment

Gelieve niet te dubbelposten.
                      Dubbel posten is het plaatsen van twee of meer berichten achter elkaar.
                      Heb je laatste 5 posts bij elkaar gedaan. Helaas wordt het er dan niet veel duidelijker op.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wat is precies het probleem dan ?

Comment

Ok ik snap het een beetje in verband met dat dubbel posten ( denk ik ) alleen nog problemen met het posten van zo veel foto's
                          !

Mijn probleem is de LV in mijn kast die te hoog blijkt te zijn op sommige momenten van de dag !
                          En een oplossing zoek om mijn LV probleem op te lossen ?

Comment

Dan moet je wat aan de ventilatie doen.
                            Meer afzuigen, of de inlaat groter maken.
                            Vaak zitten er onder in zo'n tent van die raampjes die je open kunt zetten.
                            Snoeien. Als alles dicht groeit is er geen luchtcirculatie meer.

Comment

Yup QnQ ik heb dit probleem al is boven gehaald , een tijdje geleden en iemand stelde toen voor om een fan controller aan te schaffen .

Ik heb een kast , en er zijn drie lucht inlaten van onder in de kast voorzien en de afzuiging heeft twee standen .
                              Ik heb toen ook contact opgenomen , met de leverancier en bouwer van de kast en die zegde dat drie lucht inlaten
                              ruim voldoende zou moeten zijn , en dat ze dat probleem nog niet waren tegen gekomen
                              En zo een fan controller werkt op de temperatuur en niet op de LV .

En ik heb schrik als er meer lucht inlaten in de kast zouden zitten dat de temperatuur in de kas bij de donkere periode
                              nog meer zou dalen .

En in verband met het blad snoeien , inderdaad in het midden van de kast , is het bladerdek wel heel compact en zou het
                              snoeien wel een oplossing zijn , maar ik heb eens gekeken , en ik zou verdomd niet weten hoe ik daar aan moet beginnen?

De bladeren hebben toch een functie, In de bladeren vind toch de fotosynthese plaats,
                              ze weghalen betekend dat niet minder dikke toppen omdat er dan minder energie beschikbaar is.

Of zie ik dit hellemaal verkeert ?
                              Last edited by yazou; 1 November 2017, 14:24.

Comment

Ahja, de Bonanza, da's waar ook. Staat erboven
                                Die staan toch wel bekend om ventilatieproblemen, dus wat die verkoper zegt is apekool.
                                Monty heeft hier ergens een topic staan met zijn bonanza, die had ook problemen met de ventilatie.
                                Ik weet niet zeker of hij er nou een extra inlaat in gemaakt had of iets anders, dan moet je z'n verslag opzoeken.

Een fancontroller regelt alleen terug, hij gaat niet harder afzuigen daardoor.
                                Ja bladeren zijn belangrijk, dat klopt, maar problemen met de luchtstroom zijn ook belangrijk.
                                Ik zeg niet dat je het meteen helemaal moet kaal plukken, maar hier en daar wat snoeien kan geen kwaad als ze veel blad hebben.
                                Als je naar de stengel van de plant kijkt, zie je bij elke node 2 bladstelen, daarvan zou je er eentje weg kunnen halen.
                                En dan pak je het blad die aan de binnenkant groeit.
                                Blad aan de zijkant hoef je niets aan te doen, tis vooral in het midden dat het dichtgroeit.

Comment

Bezig...
                                X