Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
khad dit ergens gelezen , dat hermafrodieten uit feminised zaden voor +- 90% een feminised offspring hadden en 10% hermafrodieten.
prove me i'm wrong , kzal het nog proberen terug te zoeken (via dutch passion seeds ofzo , kweetnie meer)
maar tzal voor morgen zijn (nu mn buurmeisje een bezoekje brengen)
Ik denk niet dat je ineens de manier gevonden hebt om simpel feminised zaad te kweken. Zaad kweken met feminised zaad gaat niet. Maar als jij daar je tijd aan wilt verspillen, doe maar he.
"f>m ... the progeny (offspring) will produce 95% female "
ook las ik dat de offspring van feminised zaden , 60% feminised zal zijn , de rest deels hermafrodiet , geen mannetjes. (dutch passion seeds 1999 experiment)
In a Dutch Passion experiment done in 1999 Dutch Passion grew 15 varieties of "feminized" seeds. We started with 30 seeds per variety. The goals were:
1) to determine the percentages of female, male, and hermaphroditic plants.
2) to compare the uniformity (homogeneity) among plants from "feminized" seeds with those grown from "regular" seeds.
1. The results were excellent. Nine out of fifteen varieties had 100% female offspring. [dus 60% van gefeminiseerde zaden zijn vrouwelijk]
Percentages of female plants from the other 6 varieties were between 80 and 90%. These plants were all hermaphrodites, producing their male flowers at the end of their lifecycle. Seed-setting hardly took place. [dus de overige 40% waren deels hermafrodiet]
No males were found...
ze spreken niet over de offspring van de deels hermafrodieten
nee gie laten uitbloeien voor die enkele dagen zal dat geen kwaad kunnen het enige wat je kan hebben is vrouwelijk zaad. Nooit omdoen omdat je enkele mannelijke bloemen hebt. Gewoon voorzichtig met natte vingers, zodat het stuifmeel er aan blijft plakken, aftrekken.
Bij testen die ik heb gedaan bij overvoeding onregelmatig wateren en licht opgefuckt heb ik alleen herma's gekregen wanneer mijn temperatuur omhoog gaat en met graden tussen de 30 en 36 of hoger. Hermafrodiet gegarandeert. zo maak ik al jaren zaad.
Na zaai testen hebben wij van stekken en zaailingen van hermafrodieten uitgezet en zijn die allemaal afgebloeid als 100% vrouwelijke planten.
het enige wat dus aan kan liggen is dus ofwel slecht zaad ofwel slechte techniek dus slechte kweker.
dit is wel gebaseerd op 10 jaar testen en kloten op coco's binnen met hps 600 en 400.
Nuja , echt (wetenschappelijk) bewijs heb ik niet gevonden , dit zijn dingen die ik vluchtig gevonden had.
Ik ga er ook mijn tijd niet insteken
het is niet de bedoeling om feminised zaad te kweken , maar mocht ik zaad hebben van de herma's dan bewaar ik ze wel (om eens buiten te testen)
Comment