Mede Growers en Blowers graag even jullie hulp!
Ik heb namelijk het probleem dat de PH van de bodem aan de hoge kant is. Waardoor er voedingstekorten tevoorschijn komen. Nu vraag ik me af op welke manier je dit kan laten dalen of onder controle houden in de toekomst?
IK gebruik Plagron Alga line en zit in de 4de week bloei.
Ik heb een bodem staal genomen en dit in PH water van 7 laten staan een goeie 24u, daarna door een koffiefilter en zo het overige water gemeten, (zie foto's)
Nu beginnen 2 dames voedingstekorten te hebben. En na veel zoeken ben ik tot het besluit gekomen dat het wss om Manganese (Mn) en die wordt uitgesloten als het een hogere PH waarde van +-6.5 is als ik me niet vergis. In de bijlage zitten enkele foto's. wat er wel niet op te zien is momenteel zijn kleine roestplekjes verspreid over de bladeren. Die heb ik pas later opgemerkt.
Natuurlijk zou het mss nog iets anders kunnen zijn maar als de PH waarde te hoog is in aarde kun je bijna van alle voeding een lockout hebben, in tegenstelling tot een lager PH gehalte.
Zo dus wie kan me helpen om deze 2 vragen te beantwoorden?
1)Hoe kan de PH lager gebracht worden in de aarde?
2) hoe kun je dit in de toekomst stabiel houden. eventueel iets die het bodem leven stabiliseert en de PH onder controle houd.
Comment