Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 of 6 dames?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4 of 6 dames?

Korting op 420shop
    beste hobby kwekers

ben momenteel aan kweekje bezig van 6 AF's in hokje van 120 op 100cm en hps van 600 watt met dimbare evsa
    maar zit nu in de 9de week vanaf bovenkomen plantjes en mijn dames groeien in mekaar zodat de toppen mekaar raken en ben bang voor toprot en/of schimmel daardoor
    Daarom was mijn vraagje als ik bij volgende kweek 4 ipv 6 dames kweek zodat ze wat meer ruimte hebben of dat veel scheelt in opbrengst ?
    volgende kweek zullen wel geen AF's meer zijn want wil de 12/12 es uitproberen

grtjes en suc6 in jullie kweek

DannyDV

Attached Files

Je kunt takken natuurlijk altijd buigen met ijzerdraad of touw, zodat ze elkaar niet raken..

4 planten tegenover 6 planten, da's natuurlijk een verschil van 2 planten, dus ook een verschil in opbrengst.

Als je de volgende kweek direct op 12/12 gaat, dan moet het wel passen; de planten groeien dan een kleine 3-4 weken waarna ze vanzelf in bloei schieten. Ze nemen dan heel wat minder ruimte in beslag. Wellicht kun je er dan zelfs planten bij zetten.
    Zo zie je maar, er is altijd een mouw aan te passen. Dat vergt wat creatief denkwerk soms.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• DannyDeVito
      DannyDeVito commented
      Editing a comment
      LR2

Vanbij bovenkomen plantjes direct op 12/12 bedoel je?
      Moeten ze eerst geen paar weken voorgroeien op 18/6 dan?
      Zijn gewone feminised zaden he geen AF's

grtjes DannyDV

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Vanbij bovenkomen direct op 12/12 bedoel ik ja. Dan hoef je niet voor te groeien op 18/6. Mensen groeien voor op 18/6 omdat ze dan de tent vol krijgen. Als jij je tent al vol krijgt zonder op die 18/6-manier voor te groeien, dan is dat toch ook prima?
      Na overschakeling van de klok duurt het bijna 3 weken tot de bloei begint. Groei je 3 weken voor, dan komen daar circa 3 weken bij met een paar uur minder licht (week 6 of 7 echte bloei). Bij 12/12 vanaf zaad duurt dat in bloei schieten een week langer (week 4 of 5 echte bloei), omdat de plant een bepaalde leeftijd moet hebben voordat hij kan bloeien.

Ik heb zelf 9x fem. in 25l potten in een ruimte van 120x120 en maak een scrog zodat je niet met die hoogte in de knoei komt.
    Verder gebruik ik allerhande touwtjes om de toppen tegen het einde als ze zwaar worden te ondersteunen.
    Maar een sog is natuurlijk ook mogelijk dan kun je kleinere potten nemen en grotere aantallen zodat je zo snel mogelijk over kan op 12/12.
    Hieronder een mooi voorbeeld van een sog.
    Attached Files
    Last edited by Hoeloes; 6 November 2017, 19:16.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Bezig...
    X