Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp met trichomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp met trichomen

Korting op 420shop
    Laat ik beginnen met een stukje achtergrond, uiteindelijk is mijn vraag aan de ervaren tuiniers om eens te kijken naar de trichs en mij van advies te voorzien wanneer ze om kunnen/moeten.

Op 13-09-2017 zijn 4 zaadjes tussen de watten gegaan. 2x Cream Mandarin Auto en 2x Red Poison Auto, allen van Sweet Seeds. Hoewel ze alle 4 op dezelfde manier ontkiemd zijn (tussen een stukje keukenrol, in een rits-rats zakje, hanged in een donkere omgeving tussen de 20-23 graden) was er al en redelijk verschil in de initiele wortel lengtes. CM#1 en RP#1 hadden op 15-09 in de ochtend al een wortel van meer dan 1cm, terwijl CM#2 en RP#2 nog niet de 0.3cm aantikten. Dezelfde avond zijn ze alle 4 de aarde in gegaan (15-09 dus).

Op 22-09 begon CM#2 wat vreemd blad te laten zien, namelijk de helft van het blad was geel (two-tone?), terwijl de rest van het blad mooi groen bleef. Op dat moment bewust de keuze gemaakt om gewoon door te gaan en te accepteren als er niks vanaf zou komen, en dus niet te vervangen voor een nieuw zaadje. Helaas ben ik een groot deel van m'n fotos kwijt geraakt (hoewel Google vast ergens een kopie heeft staan waar ik zelf niet bij kan) dus kan het niet direct laten zien. Maar ik heb wel ergens een overzichts foto waarop dit gedeeltelijk te zien is.

Maar goed, daar gaat het dus niet over, ik probeer weer terug te komen op het eigenlijke topic .

Zoals op de fotos te zien is, maak ik gebruik van de volledige BioBizz lijn + Funky Fungi van BAC, en dit alles op Light Mix in 11ltr Airpots, in een 60x60 tent met daarboven +/-200w aan COB's, welke op een schema van 20/4 staan. Temp ligt tussen de 20-29 graden, LV tussen de 35%-55%.

Eerst even een aantal fotos en vervolgens een korte fast-forward (ja, ik weet het, ben lang van stof, excuus daarvoor).
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Deel 2, de eigenlijke vraag + de fotos.

Inmiddels zitten we op dag 49, doen de dames het in principe niet verkeerd (is altijd ruimte voor verbetering, dat weet ik) en moeten we gaan kijken naar de oogst datum. Uiteraard kijken we niet naar het aantal dagen/weken wat de zaad-verkoper op het pakje zet (+/-9 weken = 63dgn voor de Cream Mandarin en 8 weken = 56dgn voor de Red Poison) en ook niet naar wat andere kwekers van hetzelfde soortje doet, maar gaan we kijken naar de Trichs.

Hiervoor zoek ik dus jullie hulp. Als ik naar de weken van de kweker kijk, maar ook naar kweek verslagen van anderen, merk ik dat de 8 en 9 weken voor de meeste mensen redelijk lijkt te kloppen, hoewel er uitzondering zijn (met name naar boven toe, mensen die >72 dgn halen). Maar als ik naar de trichs kijk heb ik het idee dat ik eigenlijk al kan beginnen met omleggen omdat ik redelijk wat ambers zie. Nu is het zo dat meer mensen veel meer zien dan 1, dus mijn vraag, op basis van deze fotos, wat denken jullie? Ik denk dat ik de RP's eigenlijk over een paar dagen al wel kan oogsten, maar dat de CM's nog even door moeten. Sowieso moet CM#2 (two-tone verhaal) nog een tijdje door.

Gr. MV
    This gallery has 7 photos.

Comment

Ik kan het net niet zien zie. Veel milkey en nog wat witte bloeiharen
      kan je zelf wel duidelijker de ambers zien ?

Comment

Thanx Haze, zeker op sommige delen van de Red Poisons zitten duidelijke amber trichs (en zelfs rode, hoewel dat natuurlijk in kan houden dat er clear tussen zit, welke het rood van de plant reflecteerd).

Even twee nieuwe fotos, waarbij ik duidelijk amber zie.
        This gallery has 2 photos.

Comment

• Hoeloes
          Hoeloes commented
          Editing a comment
          Whow wat een prachtige foto's, vooral die laatste van dat donkere blad met trichomen.
          Waarmee maak je die gave foto's?

• MV1977
          MV1977 commented
          Editing a comment
          Hoeloes, zijn redelijke foto's, ben er niet echt tevreden over. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om mijn tripod neer te zetten en degelijke fotos te schieten, dus moet het hiermee doen. Fotos zijn gemaakt met een spiegelreflex camera, een 50mm (plastic fantastic) lens, en 3 tussen ringen om een poor-man's macro opstelling te maken. Werkt op zich redelijk goed, maar er zou zoveel meer kunnen als ik er de ruimte voor zou hebben . Nog mooier is natuurlijk een echte macro lens erop, maar ik heb andere hobbies die geld kosten .

• Hoeloes
          Hoeloes commented
          Editing a comment

Die lijken klaar ja. Heb ze beide al gehad. Die cream mandarin blijft 1 van mijn favoriete soorten. Super lekker.

Comment

Ziet er goed uit
          en Hoeloes heb gelijk mooie foto's

Comment

beowulf Heb alleen het idee dat de RP's niet echt compact willen worden. Op zich zeker mooie toppen (vind de kleur geweldig), maar de CM is veel massiever en compacter in haar toppen. Ben zeker benieuwd naar beiden

We gaan het zien, de RP's gaan de komende dagen sowieso (kijken waar ik ergens de tijd vandaan kan halen), de CM#1 bekijk ik dan ook en beslis ik op dat moment, CM#2 (two-tone) krijgt minimaal nog een week, die is zeker een stuk minder ver als de rest.

Thanks mensen, voor de reacties tot zover!

Comment

Veel witte pistils betekent voor mij nog geen oogsttijd.
              Dan ga ik nog niet eens naar de trichomen kijken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thanx QnQ voor je feedback. Ik zit 1 week voor de "opgegeven oogsttijd", in ieder geval voor de Red Poison. Dus jij gaat pas kijken naar de trichs als x% van de pistels bruin zijn? En hoeveel is dan "x"?

Comment

Ik kijk naar de witte pistils.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb er gehad die maar bleven pistels aanmaken. Waren ook rode, maar welke? Was het beu en heb ze toen omgedaan. Trichomen waren al lang niemeer helder. Maar wat er opt pakje stond, daar gingen ze toch los met 3-4 weken over. Zeker die mandarijnen.

Comment

Thanks mannen, ik oefen nog even wat geduld uit dus... da's mooi, ben toch erg druk de komende week laat maar gaan dat gaat wel goed dus...

Comment

Goed, we zijn een weekje verder . De Cream Mandarins mogen zeker nog wel een weekje staan, ondanks dat het blad heel snel achteruit aan het gaan is (ik gok door te lange tijd achter elkaar te nat te hebben gestaan; eerstvolgende aankoop worden tensiometers). Ik ga er vanuit de ze de week nog wel doorkomen , ze gaan in ieder geval op een strikt regime van minder water zonder voeding.

Maar ik twijfel enorm over mijn Red Poisons. Volgens de kweker zouden ze al een aantal dagen om mogen (zit op dag 60 waar de kweker 56 aangeeft), zo ook volgens een aantal kweek verslagen die ik online heb doorgelezen. Kijkend naar de planten in z'n algemeen zijn er nog steeds witte pistels, maar wel een stuk minder dan vorige week. Als ik naar de trichomen kijk raak ik helemaal in de war. Als ik puur op 1 top kijk, zie ik zowel clear, als melk, als amber. Ik heb een paar fotos toegevoegd, hopelijk geeft dat iets meer duidelijkheid.

Dit is de hoofdtop van RP#2, zoals te zien zitten er nog behoorlijke witte pistels bovenin.
                        filedata/fetch?id=1310998&d=1557992967&type=thumb

Vervolgens zijn dit een aantal closeups van de trichomen op deze top, zowel vanuit het midden, als de bovenkant van de top. Hieronder zijn heel duidelijk zowel clears, als ambers te zien.
                        filedata/fetch?id=1311000&d=1557992967&type=thumb

En hier zitten er weer een heleboel melk en amber bij elkaar, maar ook de clears.
                        filedata/fetch?id=1311003&d=1555387021&type=thumb
                        filedata/fetch?id=1311002&d=1555243606&type=thumb

Echt, ik blijf moeite hebben met het op de juiste manier toevoegen van fotos, excuus daarvoor.

Toch wel gaaf, die rode stammetjes van de trichomen filedata/fetch?id=1310999&d=1557992967&type=thumb
                        This gallery has 6 photos.
                        Last edited by MV1977; 17 November 2017, 17:10. Reden: Poging 3, fotos toevoegen

Comment

Prachtige foto's weer zeg. Zo te zien zijn ze lekker aan het foxtailen.
                          En inderdaad erg gaaf die rode steeltjes ban de trichomen.
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Nou tijden van zaadbanken tja das een indicatie meestal moeten ze wel een tijdje langer

en zolang je nog witte pistels hebt
                            is je wietje nog aant indikken / meer volume aant krijgen
                            natuurlijk krijg je dan op de wat oudere toppen al ambers en jongere toppen niet

laatste 2 a 3 weken geef ik enkel water

en op mijn paarste KC heb ik zelfs paarse trichs niet enkel de steeltjes
                            helaas heb ik niet zo een goede camera

Comment

• Hoeloes
                              Hoeloes commented
                              Editing a comment
                              Paarse trichomen, das ook gaaf zeg.

• MV1977
                              MV1977 commented
                              Editing a comment
                              Inderdaad, die heb ik nog niet gezien op mijn fotos, lijkt me inderdaad ook erg stoer om te zien.
                          Bezig...
                          X