Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Heb je die aarde niet eerst vochtig gemaakt voor je de planten overpot hebt? Als ze in die nieuwe grond gaan en die is vochtig, dan zou je in principe ongeveer een week zonder water geven kunnen. Totdat de wortels zich goed verspreid hebben over de nieuwe pot. Dat lukt niet als de grond droog is. Ze kunnen ook verbrand zijn, was het batmix mss?
Nja, dan maak je het jezelf lastig. De aarde blijft luchtiger als je ze eerst vochtig maakt en wat laat rusten. Nu is de aarde droog en zakt ze sneller in. Tip voor de volgende keer. Doorgaans lost dat alle problemen op, je hoeft een paar dagen geen water te geven, de wortels gaan zoeken naar vocht en verspreiden zich al snel over de nieuwe pot. Tekorten zijn direct weg, je kan niet te veel of te weinig water geven.
Vind het lastig om advies te geven (ben nog niet zo ervaren als de meeste anderen op deze thread), maar ik zou de komende dagen inderdaad even geen voeding geven. Zelfs in light-mix zit een klein beetje, waar ze de eerste paar dagen prima mee uit de voeten moeten kunnen, zeker als ze nog klein zijn en druk met wortelvorming. Maar zoals Beo ook al een beetje hint, die aarde lijkt wat aan de droge kant. Misschien dan je de bakken eens een lekkere waterbeurt moet geven, vanaf de zijkant.
Weet niet precies hoe groot de potten zijn, maar ik denk dat daar wel een paar honderden milliliters in zouden kunnen, zonder al te veel problemen.
Of probeer langs onder de aarde wat water te laten opnemen. Er zijn niet veel zaken waarop je moet letten, maar luchtige grond is er toch 1 van. Of blijven vernevelen langs boven. Gewoon een halve liter water erop kappen, dat werkt lastig. Mss kan je de plantjes nog voorzichtig terug uit de pot halen? Als ze er niet te lang in staan. Wortels beschadigen is ook geen goed plan
Heey iedereen sorry dat het ff duurde voor ik weer wat liet horen. Ik kon niet meer inloggen gaf steeds een fout melding. De plantjes gaan al beter. Zal morgen nieuwe foto's er opzetten.
Comment