Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Widow, lange steel en kopjes hangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    White Widow, lange steel en kopjes hangen

    Korting op 420shop
    Hallo, Weten jullie of de White Widow een lange steelhoort te hebben? Nan een week is het een sprieterig dun steeltje van een centimeter of 8 lang, met een paar blaadjes er op. De steel is erg slap en blijft niet recht overeind.

    #2
    Klinkt als strek, lamp te hoog of te weinig licht. Heb je toevallig wat meer info (wat voor lamp, wat voor pot, hoeveel water, wat voor grond, dtc) en een foto?
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #3
      Bijna 100% altijd te weinig licht!
      Teveel strekken is het plantje opzoek naar licht dus als een speer de lamp lager zetten!!
      Succes!

      Comment


        #4
        ik laat mijn zaailingen boven de aarde komen onder ledpaneeltje van 50 watt dat ik maar op 10cm hoog hang en nooit strek
        wel paar keer per dag bovenkant aarde benevelen zodat grond niet uitdroogt
        en bij overpotten kan je uw plantje nog altijd tot aan de lobblaadjes diep planten dat is ook redmiddel
        succes

        Comment


          #5
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Gozah
            Gozah commented
            Editing a comment
            De combinatie sate stokjes en ventilator komt bij mij niet heel logisch over.
            Juist door het bewegen van de stam door de wind zal de stam steviger worden. De sate stokjes zorgen er voor dat de plantjes niet bewegen en de stam zal dan ook niet echt veel steviger worden.

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Mja gozah daar zit wel wat in idd, alleen hoef je de stokjes niet zozeer helemaal tegen de plant te hebben maar op een paar cm afstand.Mocht het toch willen omvallen dan vangt zo een stokje je plantje wel op zolang het niet zal knakken. Doordat er nog ruimte over is tussen plant en stokje zal de stam wel degelijk licht versterkt worden. Na enkele dagen is de stam al versterkt waardoor de stokjes weer overbodig zijn.
            Last edited by ganjagast; 29 January 2018, 14:02.

          #6
          Te weinig licht kan de oorzaak helaas niet zijn volgens mij. Ik heb ze laten ontkiemen in een ferminiser kit met LED lampjes. Toen ze te lang werden, uit het potje gelepeld en in een groter potje gedaan en in mn kweektent gezet, met de lamp (ik geloof 600W) er zon 50cm boven, wel er voor gezorgd dat ze water genoeg kregen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Dus dit apparaat verder niet meer gebruiken, maar zoals je zelf kan zien is het plantje eerst heel erg gaan strekken, tot ze genoeg licht vond. Die kit zou ik niet meer gebruiken, tenzij je die led verlichting op 1cm van de potjes hangt.

          #7
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Ik denk dat ik de plantjes in zou graven, tot aan de lobblaadjes. Maar kijk even wat de anderen er van zeggen.

            Als je er nu een 600w HPS boven hebt hangen moet die inderdaad op zon 60cm (+/-1cm per 10watt).

          #8
          Ok, ik kan hem wel aanpassen zodat de lampje er vlak boven zitten. Er zijn er nog die boven de grond uit moeten komen.

          Die ik al heb ga ik ingraven. kijken wat er gebeurt.
          Last edited by QnQ; 29 January 2018, 07:29.

          Comment


            #9
            Zo'n ledkitje is alleen geschikt om ze te laten kiemen.
            Zo gauw ze boven komen, kun je ze daar het best uit halen en onder goed licht zetten.

            Die turfpotjes zijn ook niet optimaal.
            Heb je gaten in de onderkant geprikt ?
            De wortels komen daar wat moeilijker doorheen, omdat we met Cannabis eigenlijk iets te droog kweken daarvoor.

            600W: 60-70cm maar dat was al gezegd.

            Ingraven tot de lobblaadjes, of een paar handen grond om die steel draperen.
            Voorzichtig, die steeltjes zijn erg kwetsbaar. Ze mogen niet knikken.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #10
              Bedankt voor de leerzame opmerkingen. ik heb ze nu allemaal uit de turfpotjes gehaald en gepot in de grote pot, onder de lamp, en ingegraven tot de lobblaadjes. Degene die nog niet hun kopje boven de aarde hebben vertoond heb ik in de grote pot gedaan

              Comment


                #11

                Comment


                  #12
                  De lange stelen ingegraven tot de lobblaadjes heeft goed uitgepakt In die ferminizer kit waren een aantal niet uitgekomen. ik heb vorige week nieuwe zaadjes in de grote pot geplant, en die zijn nu allemaal uitgekomen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X