Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweek-plan 2018 + vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

buitenkweek-plan 2018 + vraag

Korting op 420shop
    blower(geen skunk, diesel, cheese)Soorten (allemaal Autoflowers):en omdat ik het echt niet kon laten waarschijnlijk ook:

Setup:
    • Buiten, op een soort van plat dak.
    • Ik ga momenteel uit van 23 zaden, er zullen er wss wel een paar uitvallen dus ik ga uit van 20 potten.
    • Ik heb 6 m2 tot mijn beschikking maar zou er slechts 2-2,5 m2 van willen gebruiken om mijn 20 (kleine) plantjes te zetten.
    • Ik dacht aan 6-8 liter (want planten mogen niet te hoog worden, vraag later)
    Het bijstuk dat ik tot mijn beschikking heb is ongeveer 6 m2
    Planning:
    Rond midden mei zaadjes ontkiemen en meteen in de definitieve pot steken (in een gedeelte met stek- en zaaigrond).

Grond en voeding:Ik heb nog een aantal vraagjes:
    1. +
    Last edited by Appleton; 16 February 2018, 22:01.

Comment

mooie intro

ivm hoogte van plant heeft meer te maken met het soortjes dan met de pot in mijn oogjes

heb zelf al afjes gezet gehad in een 50 l pot , en dat werd amper 20 cm groot ! :s afjes komen er hier dus niet meer in , maar kan het begrijpen in uw geval dat je voor af kiest

ivm die plastik , kan je mss beter een plexi plaat halen !

ivm aarde , koop dat bij een grow in be zoals hier boven vermeld , zijn er wel een paar in be

ivm op een dak kweken , pas op ivm dingen die over kunnen vliegen he

ow ja ivm laag houden , je kan je plant bvb sturen door vast te binden , heb eens een fem dame , vast gepint op 5 cm boven de grond , en deze blijve,n sturen , werd uiteindelijk een vak van 1 op 1 5 cm boven de grond

voor de rest wens ik je veel geluk toe , met je aankomende 1ste kweek !
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Comment

Ziet er goed uit Appleton.
          Wat korte antwoorden op je vragen:
          1: Aardemengsel lijkt me prima, de toevoegingen ook. Ik zou alleen die kokos weg laten.
          2: Keuze van de pot; dat ligt eraan of ze echt de hele dag in de zon staan op dat dak.
          Hoe kleiner de pot, hoe sneller die droog staat. Of ga je er een watersysteem bij aanleggen ?
          3: Nee, niet doen. Wacht het gewoon af. Als ze te hoog worden pak je een stukkie touw, bind je aan de hoge, en dan trek je die schuin naar beneden. Touwtje vast en voila.
          Dat de stengel dan in een hoepel staat maakt niets uit, de toppen gaan altijd weer omhoog groeien.
          4: Autoflowers. Zo weinig mogelijk aan doen. Stress kost resultaat. Eigenlijk zijn het plantjes voor luie kwekers.

Grtz
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor jullie reacties en tips!

@holy cannelloni: ik heb idd ook gedacht aan geuroverlast maar heb hier geen ervaring mee. Ik probeerde er rekening mee te houden bij uitkiezen van soorten maar zal uiteindelijk toch afwachten worden hoe het uitpakt...

@k1: bedankt voor de tips!

@Organisch: als ik de plaats (vnl de hoogte) had, zou ik zeker voor een kleiner aantal grote wietplanten gaan, maar dit is momenteel jammergenoeg niet mogelijk. Waarom geen skunk? Omdat ik las dat skunk-soortjes een sterke geur kunnen afgeven. Ik hou wel heel erg van skunk, vind je de geur meevallen dan?
            50g/autoflower lijkt me al heel veel voor me, daar reken ik niet op

@QnQ:
            over vraag 1: als ik je goed begrijp vind je het niet nodig om de bodem luchtiger te maken dmv kokos?
            over vraag 2: de potten zouden idd bijna de hele dag binnen het bereik van de zon staan. Om uitdroging te voorkomen las ik witte plastiek rond potten?
            over vraag 3: bedankt voor de uitleg

Comment

Zou zelf de potjes wat groter doen, hoe groter de aarde buffer hoe gemakkelijker.
              Succes!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Toch sowieso 14 liter ja. Je wilt er nog iets aan over houden ook. En zo'n 7 liter (want 6 en 8 zijn er ni) die gaan idd snel uitdrogen als de zon er een paar uur op schijnt in de zomer.
                Je hoeft ook niet alles direct te zaaien, autoflowers kan je vanaf mei tot begin juli zaaien. Dan staan ze ook niet allemaal op dezelfde moment in bloei.

Comment

Hoogte zou geen probleem hoeven te vormen. Je kan toppen, en zoals QNQ reeds aanhaalde, kan je ze naar de grond buigen. Je kan ook later in het seizoen beginnen om bomen te vermijden. Je zal nog steeds meer oogsten dan autoflowers. Je hebt maar een kans per jaar om je jaarvoorraad te halen he 50G per plant is te weinig dan.

Ik heb eens een verslag gezien bij Sensi van een gast die een Mexican Sativa outdoor naar de grond trok. Enkel de zijscheuten gingen de hoogte in. De stam van de plant liet ie horizontaal groeien.

En of skunk outdoor hard ruikt, weet ik niet. Men zal denken dat ze pies rieken misschien? Hoewel ik Super Skunk niet echt naar pies ruiken vond. Was heftige skunk, maar smaakte en rook niet als skunk. Kan aan mij (de teler) liggen uiteraard :bloos: Desondanks dat kleine detail was het wel de beste skunk die ik ooit rookte.

Comment

Hoop dat de plantjes niet opvallen uit de lucht gezien, heb je dat over nagedacht?
                    Hier in Nederland zijn ze de controle flink aan het opvoeren met oa. helikopters enz..

Maar succes gewenst!!

Comment

• Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      alleen Antwerpen en Brussel heeft een helikopter. Door hun hittesensoren loopt iedere teler risico. Vraag me echter af of ze zoveel geld gaan verspillen voor hobbykwekers? Wat zijn nu een paar planten? Toen ik in Oost Vlaanderen woonde passeerde veel helikopters mijn tuin met 8 bomen in. Nooit bezoek gehad. Ze hebben hun handjes vol met terrorisme en sos alhier. Ik waan mij veilig. Het tijdperk van drones zal anders zijn. Daar is men nu met bezig. Iemand met een drone klissen kost je 0,10 eurocent aan stroom.

Comment

• Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      Melsbroek is Brussel. Antwerpen doet daar beroep op. Andere provincies doen dat niet wegens geluidsoverlast. Niets onzin. Het gaat dan niet over een voetbalmatch maar zoeken naar verdachte activiteiten zoals wiet kweken.

En als toprot je tegen houdt bomen te kweken, kweek dan geen bomen he Ik knip liever 10g wiet weg om een paar honderd te oogsten dan geen rot en maar honderd oogsten
                      Last edited by Organisch; 18 February 2018, 11:11.

• beowulf
                      beowulf commented
                      Editing a comment
                      Vorige zomer nog hebben ze een hittemap aangelegd boven Vlaams-Brabant. Die behoren niet toe aan een provincie, de federale politie gebruikt ze en die gaan naar waar ze nodig zijn. En wees maar zeker dat die camera's ook draaien als ze uitvliegen midden in de nacht naar Gent voor een aantal rondvliegende drones.

1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Zolang die autoflowers maar in een pot staan die groot genoeg is kan je die gerust zonder gevolg lst'en. Ik zet ze sinds vorig jaar bij in de tent om de gaten op te vullen van geoogste planten. Trek in de groei de hoofdtop naar beneden, zodat ze zeker niet groter worden dan de rest. Merk je niks van, integendeel. Alles komt mooi gelijk en lijkt eerder op een scrog zonder net dan op een normale wietplant.

Comment

Comment

• MV1977
                          MV1977 commented
                          Editing a comment
                          Ik woon in een rijtjeshuis , durf niet te zeggen hoe ver de wind de lucht van de dames mee kan voeren, maar hoe meer of groter er staan, hoe meer geur ze zullen produceren.

In ieder geval suc6, als ik de ruimte had gehad zou ik het waarschijnlijk ook gewoon doen.

30 a 40 meter, met een briesje wind is kan heel normaal zijn hoor!
                        Als je maar hoog genoeg woont ruikt niemand het, gaat het hoog de lucht in!!....

Blijf je volgen ..Succes!!

Comment

Bezig...
                        X