Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweek-plan 2018 + vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oke, bedankt voor alle tips!
    ik hou jullie op de hoogte en maak zeker een kweekveeslag aan wanneer het zo ver is

Comment

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet in hoeverre alles nu bij jou bekend is.

Ik wil je alleen mee geven dat ik vorig jaar mijn AFers in 20 liter potten had staan. 3 stuks Sensi Skunk Automatic. 2 van 1,20m en 1 van 1meter. 41gr droog, 35gr, 28gr.
      Gewoon potgrond van de Praxis. Geen voeding niks! De zaadjes wel gezaaid in een laagje zaai en stek grond.

Heerlijk smakend wietje. De geur van de planten viel mee. Je rook niet direct de wiet lucht. Meer een dikke vette zoete zonnebloem haha.
      Na 2 maanden curen rook de wiet wel lekker naar skunk.

Foto voor als je het leuk vindt:
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

Comment

• Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Valt mij de opbrengst toch een beetje tegen, vind je ook niet @HelemaalTop ...

Ipie Ik vind het prima. Heb er geen omkijken naar gehad. Geen voeding niets en was echt een lekker wietje. De toppen waren zeer goed getrimmed. In een kas met voeding is 60gr haalbaar met een af... Misschien meer met de Think Different

Comment

leuk te lezen dat er nog mensen zich aan het buiten seizoen wagen ,
        waar ik wel rekening mee zou houden , is een contrapment maken voor schaduw als het nodig is , op een plat (zwart neem ik aan) dak , kunnen de temperaturen behoorlijk oplopen , en als je dan geen 60liter tonnen van potjes hebt staan , kan het snel misgaan , just a heads up , ondertussen al 7zomers buiten bezig geweest

Comment

Hey appleton,

Zelf hebben we al 2 jaar buiten gekweekt en zijn juist begonnen met ons 3de jaar en 1 binnenplant.

Nu, verleden jaar hebben we per ongeluk een autoflower gezet (hoe dat komt weet ik niet) maar we hadden er 5 g. van terwijl we van een buitenplant in volle grond 250 tot 600 g. kunnen halen en die planten 3 meter +- groot waren.

Moest je kunnen probeer dit ook te doen, maar je kan natuurlijk niet toveren en je mag al blij zijn met jouw dak.
          Had ik verleden jaar de kans gehad had ik er nog in het natuurgebied gezet ofzo afgeschermd door draad om konijnen en andere knaagdieren er niet aan te kunnen laten.
          Dit is het enige wat ik je zo wat zeker kan zeggen, voor de rest doen we alles puur natuur.

(die ene autoflower bij ons was niet meer als een steeltje met 3 tot 5 g. op) dus scroggen zou daar niet gelukt zijn.

succes!

Comment

Dag allemaal

Ondertussen ben ik volop bezig met de voorbereiding en heb een aantal dagen kunnen aanpassen dankzij jullie tips
            Ik ben wel van 19 naar 11 planten gegaan

Het enigste waar ik nu nog veel schrik voor heb is het ontkiemen. Heb al veel gelezen over de verschillende methodes maar lees toch ook veel over mislukkingen.
            Uiteindelijk bleek dat de keukenpapier-methode misschien de beste oplossing is voor beginners dus wil ik dat misschien wel proberen, hoewel ik schrik heb om het 'te nat' of 'te vochtig' te maken, waardoor alles mislukt...
            Ik lees overal hetzelfde maar ik vind niets dat tot in het kleinste detail gaat dus wordt toch wat gokken voor mij denk ik...

Maar goed, waarom dit schrijf: na het ontkiemen moeten ze natuurlijk in de aarde, na veel gelezen te hebben vond ik de methode van Sensiseeds wel relatief duidelijk.
            Bijna dan toch...:

"cannabis zaadje"
            (www.sensiseeds.com)

Ook staat er een afbeelding bij waarop ook vermeld 5mm.

Is dat niet zeer weinig? en wat ik me nog meer afvraag: aangezien het worteltje verticaal naar beneden moet zitten en wel meer dan een cm lang kan zijn, wat kan ik dan doen met een gaatje van 0,5cm waarin zaadje + wortel + nog wat aarde op moet??

Hier geraak ik dus echt niet uit en hoop dat iemand me (opnieuw) verder kan helpen, bedankt!!

Comment

Wacht tot het 15 mei is.
              Schep de potten buiten vol met grond.
              Duw je wijsvinger tot het eerste kootje in de grond.
              Laat er een zaadje in vallen.
              Gooi er een handje grond overheen.
              1x met de gieter er overheen.
              Doe een week niks.
              Voila, plantje is boven.

Ik denk dat je binnenkweek met buiten verward.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ : bedankt voor je reactie, bedoel je dus dat bij een buitenkweek de zaadjes normaal gezien niet worden gekiemd vooraleer ze de grond in gaan? Lijkt me wel logisch maar was me toch nog nergens duidelijk geworden

Ik weet dat ik best pas vanaf 15/05 begin maar heb nog 2 andere zaden liggen die ik eigenlijk vorig jaar ging planten, en zou die alvast willen gebruiken als oefening

Comment

Als je ze meteen in de grond stopt kun je niet zoveel fouten maken, zolang je zorgt dat de toplaag niet uitdroogt. (stukje plastic over de pot tot ze boven is)
                  Wanneer je gaat voorkiemen kan er vanalles fout gaan, bijvoorbeeld te lang; 1cm is te lang.
                  Tijdens het kiemen heb je kans op schimmels.
                  Als je ze in de grond stopt beschadig je het kiempje altijd meer dan dat je er niet aan zit.
                  En je kunt 'm ook nog op z'n kop planten.

Maarja, alles kan heh, 't is maar net wat het best bij je past.
                  Ik zeg alleen dat het niet zo moeilijk hoeft.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey!

bedankt voor je uitleg en tips QnQ, heb ik opgevolgd met mijn 2 testzaadjes en dat is in mijn ogen zeer goed gelukt!
                    Dus direct in 1l pot (had niets anders in huis) met onderaan universele grond (nog geen andere grond aangekocht) en bovenaan zaaigrond.

Het langste stengeltje is een gewone bubblegum en het kleinste een autoflower cheese, gisterenochtend merkte ik het grootste opeens op, die was enorm gegroeid tijdens de nacht. In de namiddag kwam ook de autoflower boven

Ze groeien momenteel erg scheef maar dat was wel richting het zuiden

Ik vind het zo fantastisch
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

Comment

Bezig...
                    X