Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote bladeren weghalen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grote bladeren weghalen?

    Korting op 420shop
    Beste hobby kwekers,

    Ik heb 5 haze plantjes staan die op dit moment bijna 4 weken oud zijn en van de week in de bloei gaan, maar ik loop tegen het een probleem aan.
    Op iedere plant zitten precies in het midden 2 enorme bladeren en onder die bladeren duwt een vertakking onder. Moet ik het gewoon laten gaan of weghalen? Je ziet al dat de nieuwe blaadjes aan die vertakking helemaal geplet zijn.

    Helaas zijn dit aan iedere plant de 2 grootste bladeren....

    Alvast bedankt voor de hulp!

    #2
    Daar zullen de meningen over verschillen !!!!!!
    De een zal zeggen nooit geen bladeren van je plant halen en ik zeg als ze echt op elkaar liggen te zweten kan je ze best weghalen .
    Je bladeren zitten natuurlijk niet voor niks op de plant dus roekeloos weghalen zonder reden moet je natuurlijk nooit doen .
    Succes met alle verschillende tips die je gaat krijgen is een keuze die je zal moeten gaan maken .

    Comment


      #3
      Is er geen creatieve buiging mogelijk? Ik trek zelfs met ijzerdraad scheuten naar het licht. Die scheuten versterken zich dan als hout en ik durf te vermoeden dat ze betere buds produceren. Je hebt dan wel veelal wiettopen die zo krom als een banaan staan, maar dat voel je heus niet hoor.

      Comment


        #4
        Een paar extreme blaadjes lijkt me geen enkel probleem als ze de groei verstoren.
        als er volop bladgroei aanwezig is zou ik het zeker doen.
        Maar zonder een duidelijke foto blijft het gissen hier.....

        Comment


          #5
          De zonnepanelen weghalen bij jonge plantjes is meestal niet zo handig, behalve als je ze wil vertragen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
            Een paar extreme blaadjes lijkt me geen enkel probleem als ze de groei verstoren.
            Blaadjes nemen energie op dmv fotosynthese en dat zorgt voor de groei. Die kunnen de groei dus ook niet "verstoren". Moest je nu een moeder willen selecteren dan zijn dit soort planten er die afvallen. Maakt niet uit of het sativa is of indica, diegene met vol potentieel die groeien daar gewoon door. De "kneusjes" blijven onder dat blad zitten. Blad naar beneden plooien of de hoofd top naar beneden trekken is de oplossing. Bladeren wegknippen in week 4, mag je nog discussieren zoveel je wil, is altijd een nadeel.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

              Blaadjes nemen energie op dmv fotosynthese en dat zorgt voor de groei. Die kunnen de groei dus ook niet "verstoren". Moest je nu een moeder willen selecteren dan zijn dit soort planten er die afvallen. Maakt niet uit of het sativa is of indica, diegene met vol potentieel die groeien daar gewoon door. De "kneusjes" blijven onder dat blad zitten. Blad naar beneden plooien of de hoofd top naar beneden trekken is de oplossing. Bladeren wegknippen in week 4, mag je nog discussieren zoveel je wil, is altijd een nadeel.

              Comment


                #8
                Allen,

                Dank voor de snelle reacties!
                De keuze voor mij is niet meer zo moeilijk.
                Ik ga geen bladeren wegknippen, maar ik ga proberen zoveel mogelijk de vertakkingen langs de bladeren te begeleiden.

                Ik heb nog zojuist nog een foto geschoten, maar door de lamp niet super goed zichtbaar.
                Attached Files

                Comment


                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Ja voila, het blad naar links onder, de scheut naar rechts en die steekt er al boven. Op die moment zou ik toppen en lst toepassen. Krijg je ook alles snel op gelijke hoogte.

                #9
                Bladeren nemen net geen licht weg voor het gedeelte eronder als het puur over toppen gaat. Ik had twee jaar geleden onderin mijn scrog nog knalharde toppen zitten. Die zijn dan ietsje lichter van kleur omdat ze geen direct licht vangen. Had ik de bladeren erboven weggehaald dan was het fluff geweest omdat de plant dan minder aan fotosynthese doet. Nu hebben ze dankzij die vele bladeren energie genoeg om dat ook naar onder te sturen en daar toppen aan te maken. Das een misvatting die je zelf eerst is zou moeten zien in de praktijk, mijn frank viel daar dan ook pas. Onder een blad kan perfect een dikke top schuilen.
                Als er een blad of 4 vlak boven elkaar hangt dan zou je kunnen zeggen ik neem er twee weg. Dat is dat zweten en dat is idd ook niet goed, dan kan je toprot krijgen. In elk ander geval laat je bladeren best zitten en in week 4 kan die al zijn energie goed gebruiken, zeker als je wil overschakelen naar de bloei. Dan een blad wegnemen is de groei stoppen.

                Comment

                Bezig...
                X