Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziet mijn plant er gezond uit + eventuele tips altijd welkom!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: Ziet mijn plant er gezond uit + eventuele tips altijd welkom!

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben een drietal weken begonnen met mijn eerste kweek. Dit gaat om een autoflower blueberry zaadje onder een 250 Watt HPS. De luchtvochtigheid werd de eerste week gehouden op 65%, na een week heb ik die gereduceerd naar 60% en ik zou deze constant houden tot ik in de bloeiperiode terecht komt en de luchtvochtigheid gedaald moet worden. De temperatuur is ook constant rond de 26 graden en wanneer het licht niet meer brandt dan daalt de temperatuur tot een 18 - 20 graden.

Hierbij komt mijn vraag; Ik zou willen weten of mijn plant er ook gezond uitziet. Ik heb het gevoel dat de bladeren soms wat laag hangen. Ik heb niet meteen een idee of het gaat om te veel water geven of te weinig. Het kan misschien ook een andere reden zijn. De bladeren die op te foto te zien zijn hangden deze ochtend nog net iets slapper en dat een halfuur voor het licht ging uitgaan.

Ik zou graag willen weten of dat een normaal proces is of dat ik ergens iets verkeerd doe. Alle commentaar en eventuele kweektips zijn zeker welkom.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

eerst en vooral waarom de pot niet volledig gevuld met aarde? hij is maar goed halfvol
    en welke aarde gebruik je?
    hoeveel water geef je?
    geef je reeds voeding?
    met wat meer uitleg krijg je hier zeker goeie raad van ervaren kwekers hoor
    succes

Comment

't Is inderdaad teveel of te weinig water.
      welke van de twee kun je alleen zelf zien.
      Til de pot op.
      Zware pot = nat
      Lichte pot = droog

Tja, en als je dan zo'n mooie pot koopt voor je meiske, doe 'm dan gewoon helemaal tot het randje vol.
      Je gebruikt nu maar een derde van de inhoud en minder volume maakt een kweek altijd moeilijker.

btw. Het kan geen kwaad, maar de LV is bij zaden niet zo heel belangrijk.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Weer die onnodige focus op LV. Denk er niet aan, meet het niet, weet het niet, het gaat geen problemen geven tot na de oogst. Tijdens het curen van de wiet is de LV van belang, voor die tijd kun je beter de focus leggen op watergeven, voeden en belichten. Krijg die drie dingen op de rails, dan is het tijd voor 1001 andere dingen, daarna moet je gaan denken aan de LV.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik wist niet dat de luchtvochtigheid niet zo'n big deal was. Op verschillende site bleven ze maar aankaarten dat temperatuur en luchtvochtigheid goed onder controle moest zijn, maar ik zal jullie tips zeker opvolgen.

Ik heb er nooit bij stil gestaan waarom ik mijn pot niet helemaal gevuld heb, maar ik zal dat dus meteen gaan doen bij mijn volgend plantje.

Ik gebruik volgende soort aarde: https://www.eugrowshop.eu/nl/kweekme...ght-mix-50ltr/ , ik geef geen exacte hoeveelheid water per dag. Ik steek mijn vinger in de aarde en voel of het nog nat genoeg is of niet.

Voeding is bij dit plantje nog niet van toepassing. Ik wil eerst kijken wat het resultaat zou zijn zonder voeding om daarna bij mijn tweede kweek wel voeding te gaan gebruiken.

Comment

Als ik de foto goed bekijk zou ik overpotten en ze als een eerste waterbeurt nat zetten. Dan moet je daar minstens al een week niet meer naar zien.
            Als het goed is, gaan je bladeren paraplu staan na enkele dagjes.
            De LV lijkt mij vooral belangrijk bij de ontkieming en aan de start van het prille begin. Nu moet je de wortels vooral ruimte geven zodat ze wortel kan schieten zodat de plant zichzelf kan zetten. Ze wil wel, maar ze kan het (nog) niet.

Nu gaan hier tig telers over die LV een andere mening hebben. Maar ge start met 99 procent, dan geleidelijk zakken naar 75 procent in de eerste weken bloei, en dan in de laatste weken bloei naar ten minste 45 procent.
            Zo was mij dat geleerd in de gouwe ouwe tijd. Waar vele mensen mij nu regelmatig voor op de vinger wijzen dus ik zou mijn info over de LV niet te letterlijk nemen. Wiet is een vergevingsgezinde plant op temp en LV binnen de mate van het normale.

Comment

• Holy Cannelloni
              Holy Cannelloni commented
              Editing a comment
              Zoals ik het begrepen heb, hebben stekken de LV nodig om vocht te kunnen opnemen (uit de lucht). Dit door het gebrek aan wortels. Zaad begint met het maken van een wortel, waar dan het vocht door opgenomen wordt. LV speelt hier dus geen/minder belang. Correct me if i'm wrong...

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Correctie: de LV bij stekken moet hoog zijn om vochtverlies tegen te gaan. De opname vindt nog steeds voornamelijk plaats via de wortels en droge lucht zet zelfs aan tot sterkere wortelontwikkeling. Bij een te hoge LV, ontstaan nauwelijks wortels: de plant verliest geen water, en hoeft slechts weinig op te nemen.

Zodra er wortels zijn, zijn alle planten gelijk. Om daar tot de bloei mee te wachten qua behandeling, kan dodelijk zijn. De snelle afname in LV kan een plant doen verwelken omdat de stomata nog niet zijn aangepast op een wisselend klimaat en daar bij behorende wisselende vochtigheden.

• Holy Cannelloni
              Holy Cannelloni commented
              Editing a comment
              Hehe thanks, dat was mijn 2de gok. Dus stekken nemen nog steeds water op via de stengel, waar deze afgesneden werden. Op zich wel logischer

Danku voor deze nuttige informatie! Ik ga daar zeker gebruik van maken en zal eens zien wat het verder zal verlopen! ik zal de forum zeker nog in de gaten houden

Comment

• Organisch
              Organisch commented
              Editing a comment
              Je hebt ze dus overgepot? Dat zou het moeten doen. Zeker als je niet met voeding werkt zou ik overpotten. Ik zou nu in 3L overpotten en vlak voor de bloei naar 11L of groter in een sterker medium. Je kan organische meststoffen kopen en die er tussen verwerken. Wormenmest is goed om via enzymen een actieef bodemleven te krijgen. Als we dan toch bezig zijn draai er 2 soeplepels vinassekali in, 1 soeplepel bloedmeel en 2 soeplepels beendermeel. De wormenmest mag gerust een derde van je (universele) aarde zijn, maar de plant moet dan wel sterke wortels hebben. Alles goed mixen. Je bent nog geen 20 euro kwijt en kan meerdere teelten verder.
          Bezig...
          X