Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde van Plagron bemesten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aarde van Plagron bemesten.

Korting op 420shop
    Hallo iedereen

Als ik aarde pak van Plagron terra lightmix dan moet ik die mengen met plagron supermix....voor extra voeding

Moet dit ook als de growmix pak van Plagron ?

Alvast bedankt ?

Heeee Anthony
    Waarom zou je moeten mengen ?
    Het moet niet heh, da's je eigen keuze.

Plagron heeft voor elke soort grond een voedingsadvies (check hun site)
    Daar mag je misschien wel rekening mee houden als je twee soorten bij elkaar doet.

Heb je al gezocht wat andere kwekers in hun kweekverslagen gebruiken ?
    En hadden die succes met hun grond, of kwamen ze problemen tegen ?
    Kweken is eigenlijk hartstikke makkelijk met zoveel voorbeelden.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat is ook naargelang waarom he.
      Lightmix en growmix zou ik al zeker niet nemen voor de bloei.

Comment

ik zal eens kijken bij andere kweekverslagen.....

Wat voor aarde raden jullie mij aan ?

Het is voor buitenkweek, voor de stekjes gebruik ik Ganna Seed Mix.

Maar ben nog steeds aan het twijfelen welke aarde ik moet gebruiken na het verpottten...

Ik denk toch dat ik de growmix pak van plagron en na 2/3 weken bijvoeden met de voedingslijn van plagron.

Ik gebruik een pot van 114 Liter.
        Last edited by Anthony997; 5 March 2018, 15:20.

Comment

Voor buitenkweek raad ik altijd de volle grond aan
          Die growmix is heel goed om gewortelde stekken in te plaatsen. Maar zal niet goed zijn eens de bloei er aan komt.
          Dan zou ik toch voor de Batmix gaan. Je kan ook Batmix mengen met universele potgrond en bij die universele potgrond de supermix draaien. Waarschijnlijk haal je dan een beter resultaat dan Batmix alleen.
          Batmix geeft maar enige tijd voeding af, maar aangezien je voor een ruime potmaat gaat zal dat wel aanzienlijk uitlopen

Comment

bedankt voor de tip

zal eens gaan kijken voor batmix !

De volle grond zal het niet worden ivm teveel ongedierte in de aarde bij ons in de tuin.

Comment

weet je misschien ook wat het verschil is tussen Batmix en Royal-mix ?

dus wat jij zegt is Batmix mengen met zaai en stek grond ?

Comment

Wat zou je batmix buiten gaan aanraden in een pot van 114 liter voor buiten? Lightmix en growmix zijn zeker ok, bespaar je het geld van batmix. Tegen dat de bloei eraan komt is dat medium toch ook leeg.

Kweek van begin tot eind in 4 liters met growmix overigens.

Alles wat luchtig is is ok. Wat compost erdoor zou ideaal zijn, wat wormenmest. Batmix gaan mengen met universele grond en dan de supermix, dan weet je uiteindelijk niet wat je hebt. En geloof mij, die emmer supermix, dat is straf spul en lastig te doseren.

Comment

Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Die plant moet daar nog maanden in groeien. Ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat
                  Het is niet omdat die supermix straf spul zou zijn dat het lastig is he. Toen dat nog in zakken kwam heb ik daar jaaaaren geleden gebruik van gemaakt met mijn buitenteelt. Ik heb nooit last gehad van overvoeding, maar ik overdreef dan nooit omdat ik in het water ook nog voeding meegaf.
                  Op 114L heb je wel enige speling he.

Comment

Bezig...
                  X