Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Is mijn plant groot genoeg om Batmix aan te kunnen?
Collapse
X
-
oke dankje voor je antwoord. dan ga ik ze morgen verpotten maar ik neem aan dat ik dan toch 1/3 perliet en 2/3 batmix moet gaan mixen? De batmix die ik heb gekocht heb bewust zonder perliet genomen zodat ik dan mijn eigen verhouding kan kiezen.Last edited by daan56; 15 March 2018, 22:21.
Comment
-
Doe er ook maar een flinke scheut universele potgrond bij. Ze zijn wel klein en gaan misschien verbranden. Perliet mag een derde maar hoeft zoveel niet te zijn. Wel een stofmasker dragen want stuift heel hard. Na jaren onbeschermd gebruik kan je daar longproblemen van krijgen. Maar wiet blowen is niet veel beter.
Comment
-
Waarom zou je gaan mengen met universele aarde? Verbranden doen de onderste bladeren toch. Dan wacht je gewoon een paar dagen langer. Zeker ook geen perliet gaan toevoegen, het biedt zo al amper meerwaarde en er zit naar mijn gevoel al teveel in. Je betaalt extra voor de guano en andere meststoffen. Als je dat wil verdunnen om zelf te bemesten koop je beter lightmix.
Comment
-
Goeie tip voor iemand die wil werken met batmix... En dan zit je later met tekorten of een blokkade waarvan je denkt dat het een tekort is. Dat is de reden waarom je kiest voor batmix. Als je ze na drie weken overpot in batmix en ze gaan een dikke week later op 12/12 dan hoef je enkel wat bloeivoeding te geven als ze al deftig in bloei staan. Al de rest haalt ze uit de grond zelf. Ik vind dat makkelijk, met batmix nooit bladproblemen. Niks makkelijker dan enkel wat water geven. En dat die onderste set bladeren dan verbrandt is bijzaak.
Comment
-
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties.
Het is ook goed dat ik heb gelogen en mijn smartpots pas op maandag binnen komen. Nu heb ik genoeg tijd om te beslissen hoe het nu verder gaat.
Als ik het goed begrijp, gebruik je batmix 1 week voordat je overgaat naar flowering. In mijn geval wil ik liever verpotten en vervolgens als de plant 6 nodes heeft gaan toppen en dan beginnen met LST. Ik neem aan dat het dan beter is om verder te gaan met lightmix en de bio-grow, bio-bloom en top-max verder te gebruiken tot oogst.
Ik heb trouwens ook gelezen dat als de planten aan het floweren zijn en je nog een beetje ruimte boven aan de pot over heb dat je dan een beetje batmix kan sprinkelen en vervolgens gewoon water geven en op die manier de plant een boost geeft. Op deze manier kan ik de batmix nog een beetje gebruiken als ik kies voor optie 2 met lightmix + bio-etc
Comment
-
Ik gebruik die soms zo, dat is geen noodzaak he. Das gewoon om aan te tonen hoe makkelijk het werken is met voorbemeste grond tegenover zelf bemesten, zeker voor beginners. Je hoeft gewoon enkele weken geen voeding te geven en op die manier kan er weinig mis gaan door eerst in growmix te beginnen en dan over te potten naar batmix.
Comment
-
hoi allemaal, ik weet dat ik hiervoor eigenlijk een nieuwe post moet beginnen maar heb gekozen om het toch hier te doen. Het zit namelijk zo: mijn nieuwe potten zijn nogsteeds niet binnen gekomen (ik heb al een klacht mail verstuurd) nu begint de onderste bladeren van 1 plant (de andere ziet er nog gezond uit en is relatief een stuk groter heeft dit niet) geel brons te verkleuren (foto) ik heb een beetje gegoogled en het probleem dat daar staat is te veel nutrients maar ik kom hier om te confirmeren dat het juist te weinig zijn aangezien ik nog niet heb bijgevoerd sinds dat ze 20 dagen geleden met lightmix in de pot werden gezaaid.
alvast bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar de reacties
of... het is potassium deficiencyYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Last edited by daan56; 22 March 2018, 18:57.
Comment
Comment