Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een beetje water met voeding gemorst op bladeren die nu geel worden wat nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: een beetje water met voeding gemorst op bladeren die nu geel worden wat nu ?

    Korting op 420shop
    hallo iedereen ik ben sinds een maand een binnen kweek begonnen in aarde van plagron alga met de voeding van alga in een klein tentje ( 60x60x150) met een 140 watt G-Led, dit is mijn eerste binnenkweek ik heb welleens een autoflower voor me raam gehad dat was wel gelukt maar hij kreeg toen maar beperkt licht en geen voeding gebruikt ik ga het nu dus wat beter proberen.

    ik heb een week geleden per ongelijk met water geven een beetje water met voeding gemorst (gelukkig alleen op de onderste bladeren ) en daardoor zijn ze nu licht kleurig en lijkt het alsof me plantje ook door de stress minder snel groeit , nu is mijn vraag wat moet ik doen ?hij is ongeveer 23 dagen oud en ik heb het eerst maar laten gaan maar het lijkt alsof de bladeren steeds lichter worden en ik ben bang dat het de rest van het plantje aantast.
    moet ik nu gewoon niks er aan doen of is het beter of de 2 gele blaadjes weg te halen ? het lijkt alsof ik al een paar witte haren tevoorschijn zie komen dus ik wil natuurlijk ook niet het groei/bloei process nog meer remmen als ik nu die blaadjes weg haal vandaar dat ik het hier maar eens probeer voor advies,

    mijn andere 2 platjes was ook een klein beetje op de onderste bladeren gemorst maar dit valt wel mee die zijn niet zo licht kleurig als dit plantje waar ik een foto van heb gemaakt het is vooral deze waar ik me zorgen over maak ,

    ik ben benieuwd naar jullie advies en zal hier af en toe eens een update plaatsen hoe het met ze is

    Attached Files

    #2
    Niks aan de hand niks om je zorgen over te maken , probeer niet teveel water te geven dat kan wel problemen gaan geven.
    Als je water aan de rand van de pot geeft hoef je ook geen zorgen te maken dat je morst .

    succes dont worry be happy

    Comment


      #3
      bedankt voor de snelle reactie ! ik ben blij te horen dat het geen kwaad kan sinds die lichte bladeren zorg ik dan ook dat ik niks mors en ik let erop dat ik niet te veel water geef de reden dat het vochtig is is omdat ik net voor de foto water heb gegeven na 2 - 3 dagen dus daar zit genoeg tijd tussen nogmaals bedankt voor de reactie

      Comment


        #4
        Waarom gaat je plantje nu al bloeien dat had ik net nog niet gezien ?
        Welk soort heb je gezet en hoeveel uur licht geef je .
        Vind dit wel erg snel voor de grootte van je plantje.

        Comment


          #5
          dit vraag ik me ook af want zoals je kunt zien bij deze die ongeveer een week ouder is zijn er nog niet echt haren te zien dus dat is wel apart het is ook echt sinds vandaag pas dat ik ze zie bij dat kleintje,
          ik heb 2x pineapple punch auto (autoseeds) en van de andere 2 is er 1 mislukt en de andere is dus het plantje met de gele bladeren maar ik heb deze 2 door elkaar gehaald dus die met gele blaadjes is of de bubble auto (kera seeds)
          of blueberry auto (huismerk) en ik denk zelf dat het blueberry is , en ik gebruik een 140 watt g-led en heb gewoon de groeistand aan staan ( wit met blauw licht) met een schema van 18u licht en 6u donker

          foto= de oudste van bijna 1 maand oud (pineapple punch) en zoals je ziet heeft die nog geen witte haren dat is wel apart dat juist me kleinste plantje begint met bloeien terwijl die zo klein is
          Attached Files

          Comment


            #6
            Dat gele blad bij zulke kleine plantjes kan niet komen door ondervoeding, of je moet op zuiver water kweken.
            Praktisch alle voeding die het plantje tot dit stadium nodig heeft, kan uit de ronde kiemblaadjes komen. Dan zit er nog voor 6 weken in de gemiddelde bodem.. Dan zouden we op 25 dagen + 6x7 = 67 dagen komen voordat er in een gezonde, natuurlijke setting, geelkleuring plaatsvindt.

            Deze problematiek, is typisch voor overbewatering of uitdroging. Omdat je een beginner bent, denk ik aan overbewatering. Dat komt veel voor namelijk, bij iedereen. Da's enthousiasme! Ram aan de zijkant van de pot eens een vinger naar binnen tot aan de bodem, geloof me, er zitten daar toch geen wortels, dus maak je daar niet druk om. Of kijk eens door de gaatjes van de pot. Waarschijnlijk staan ze drijf- en drijfnat.
            Dan ontwikkelen de wortels niet, rotten ze weg, en dan houd je zulke autoflowers over.
            Gezien de beginnende bloei.. Is dit het. Over 8-10 weken kun je topjes van een formaatje euro-muntstuk oogsten. Ongeveer eentje, per plant.

            De voeding is het probleem niet, de bron ligt bij het teveel aan water lijkt me. Geelkleuring bij zulke jonge planten wijst in ieder geval op heftige wortelproblemen.

            Mocht je besluiten dat de planten de elektriciteit niet waard zijn, dan zou ik het ontzettend cool vinden als je er eentje uit de grond trekt. En daar een foto van neemt. Zo kunnen we zien wat overwatering voor effect heeft; een lange wortel met een paar ielige zijwortels, waarschijnlijk nog bruin van kleur ook (in plaats van gezond wit).
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              dat komt wel hard aan zeg dat had ik niet verwacht want ik geef altijd om de minimaal 2 maar soms ook om de 3 dagen water... dit leek mij niet teveel maar het zou kunnen dat ik te veel per keer geef,
              maar ik dacht echt dat die gele bladeren komen door dat ik water met voeding had gemorst op de onderste 2 bladeren want de rest van de bladeren is prima ? maar ik denk dat je gelijk hebt het is best vochtig als ik met me vinger wat naar beneden graaf bedankt voor de uitleg mijn volgende plantjes ga ik zeker weten beter aanpakken maar kan ik niks doen nu ? bijvoorbeeld even extra lang geen water geven nu ? als ik echt maar 1 klein topje ga krijgen begin ik liever overnieuw, en dan zal ik zeker de wortels wel bekijken en foto nemen zodat ik zelf ook gelijk weet dat dat het probleem was.

              maar denk je dat die grootste ook niet veel meer word ? als jij zegt dat die niet veel meer gaat groeien tja dan kan ik net zo goed overnieuw beginnen want aan 3 mini hoofdtopjes heb ik niet veel aan

              bedankt voor je hulp en uitleg

              Comment


                #8
                Ik begrijp dat dat hard aan komt. Ik ben er zelf ook geweest, en vrijwel iedereen eigenlijk. Het is eerder goed geluk dan tactiek dat ik mijn eerste kweekjes succesvol heb afgerond.
                Planten van dat formaat, geef ik zelf bijvoorbeeld eens in de week water tegenwoordig. Een half theekopje ongeveer, in een potje ter grootte van 4 of 5 theekopjes.

                Gele bladeren zijn geel omdat het chlorofyl niet werkt of kapot gaat. Vaak komt dat door een stikstofgebrek, heeel soms door een ijzergebrek maar dat is extreem zeldzaam. Maar omdat jouw planten zo jong zijn, en in verse aarde staan, is een gebrek onmogelijk. Dan moeten we gaan denken aan een blokkade.
                Stikstofproblemen ontstaan bij jonge planten vooral bij een veel te droge, of veel te natte bodem (of je bent douchewater met zeep aan het geven, maar daar reken ik niet op). Teveel water kan er voor zorgen dat stikstof niet meer opgenomen kan worden. De wortels hebben daar zuurstof voor nodig. Dat betekent dat de bodem soms wat droog moet vallen.

                Wat is nu wijsheid om te doen? Welnu, twee dingen.. Zet je planten voor het raam, dan verspil je geen elektriciteit. Qua verlichting is een raam nu wel voldoende, de plant zal niet veel meer strekken en het is eigenlijk zonde om een paar tientjes in elektriciteit te steken terwijl de wiet die er af komt dat geld niet waard zou zijn.
                Ding twee om te doen is: koop lange sateprikkers. Steek die in je aarde elke keer voordat je water wilt gaan geven. Laat ze een uur zitten en haal ze uit de aarde. Zolang je het hout vochtig ziet worden (het kleurt dan donkerder), dan hebben de planten nog geen water nodig. Zodra het stokje na een uur droog uit de grond komt, kun je water geven. Als je dat dan een dag niet doet, dan zijn ze misschien dood.
                Dat kost wat training bedoel ik te zeggen.. Helaas is dat stukje basis, direct het moeilijkste aan de wietteelt. De plant doet alles zelf, zelfs met minimale middelen, maar watergeven is toch echt het belangrijkste.

                Hoeveel water dan? Dat is sterk afhankelijk van je plant en je potformaat. Als een giga plant in een kleine pot steekt, dan kun je 100x per dag watergeven. Een mini plant in een giga pot, hoeft slechts eens in de maand een flinke scheut.
                Nu heb je een goede set plantjes om daar mee te oefenen: neem de lelijkste, en laat die uitdrogen. Noteer eens na hoeveel dagen de blaadjes slap gaan hangen van de dorst (ze zullen dan ook slap aanvoelen, een tweede duidelijk teken). Geef dan eens wat water, en wacht opnieuw. Herhalen tot je geen zin meer hebt. Da's een goede leerschool. Op die manier geef je jezelf een sneller training in hoe een plant reageert en wat ze nodig heeft om goed te groeien.

                De opbrengst zal de moeite niet lonen, maar je hebt nu wel een stel plantjes om flink van te leren. Ik denk dat het 't beste is om het op die manier te bekijken, dat doet iets minder pijn.

                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik begrijp dat dat hard aan komt. Ik ben er zelf ook geweest, en vrijwel iedereen eigenlijk. Het is eerder goed geluk dan tactiek dat ik mijn eerste kweekjes succesvol heb afgerond.
                  Planten van dat formaat, geef ik zelf bijvoorbeeld eens in de week water tegenwoordig. Een half theekopje ongeveer, in een potje ter grootte van 4 of 5 theekopjes.

                  Gele bladeren zijn geel omdat het chlorofyl niet werkt of kapot gaat. Vaak komt dat door een stikstofgebrek, heeel soms door een ijzergebrek maar dat is extreem zeldzaam. Maar omdat jouw planten zo jong zijn, en in verse aarde staan, is een gebrek onmogelijk. Dan moeten we gaan denken aan een blokkade.
                  Stikstofproblemen ontstaan bij jonge planten vooral bij een veel te droge, of veel te natte bodem (of je bent douchewater met zeep aan het geven, maar daar reken ik niet op). Teveel water kan er voor zorgen dat stikstof niet meer opgenomen kan worden. De wortels hebben daar zuurstof voor nodig. Dat betekent dat de bodem soms wat droog moet vallen.

                  Wat is nu wijsheid om te doen? Welnu, twee dingen.. Zet je planten voor het raam, dan verspil je geen elektriciteit. Qua verlichting is een raam nu wel voldoende, de plant zal niet veel meer strekken en het is eigenlijk zonde om een paar tientjes in elektriciteit te steken terwijl de wiet die er af komt dat geld niet waard zou zijn.
                  Ding twee om te doen is: koop lange sateprikkers. Steek die in je aarde elke keer voordat je water wilt gaan geven. Laat ze een uur zitten en haal ze uit de aarde. Zolang je het hout vochtig ziet worden (het kleurt dan donkerder), dan hebben de planten nog geen water nodig. Zodra het stokje na een uur droog uit de grond komt, kun je water geven. Als je dat dan een dag niet doet, dan zijn ze misschien dood.
                  Dat kost wat training bedoel ik te zeggen.. Helaas is dat stukje basis, direct het moeilijkste aan de wietteelt. De plant doet alles zelf, zelfs met minimale middelen, maar watergeven is toch echt het belangrijkste.

                  Hoeveel water dan? Dat is sterk afhankelijk van je plant en je potformaat. Als een giga plant in een kleine pot steekt, dan kun je 100x per dag watergeven. Een mini plant in een giga pot, hoeft slechts eens in de maand een flinke scheut.
                  Nu heb je een goede set plantjes om daar mee te oefenen: neem de lelijkste, en laat die uitdrogen. Noteer eens na hoeveel dagen de blaadjes slap gaan hangen van de dorst (ze zullen dan ook slap aanvoelen, een tweede duidelijk teken). Geef dan eens wat water, en wacht opnieuw. Herhalen tot je geen zin meer hebt. Da's een goede leerschool. Op die manier geef je jezelf een sneller training in hoe een plant reageert en wat ze nodig heeft om goed te groeien.

                  De opbrengst zal de moeite niet lonen, maar je hebt nu wel een stel plantjes om flink van te leren. Ik denk dat het 't beste is om het op die manier te bekijken, dat doet iets minder pijn.
                  ik heb de 2 kleinste zojuist uit de grond gehaald er zijn wel wat wortels afgebroken maar dit is het meeste wat er aan zat zo dat we kunnen bevestigen dat het komt door te veel water geven, ze waren idd niet veel in de breedtte gegaan vooral naar beneden toe , ze zijn wel wit voor het meeste deel maar echt gezond ziet het er ook weer niet uit dus ik neem aan dat je gelijk had
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Altijd baas boven baas hahahaha!
                    Verklaring heb ik niet voor je helaas.........
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X