Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower buiten kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaadjes ontkiemen tussen ''nat'' keukenpapier gaat prima, wel nat houden hoor!
    Zodra je een wit puntje gaat zien ( tussen 24 a 48 uur) een halve cm. onder de grond.
    Zeker niet met je vuist want dan maak je de ondergrond te hard, even met een puntje van je vinger een halve cm in het zand.
    Liefs met het witte puntje naar boven, wel schone handen.
    Puntje naar beneden ook geen probleem maar voorzichtig, paar korreltjes zand er over dan is het prima!
    Nee, plastic zou ik niet doen, wel de bovenkant van de aarde vochtig houden zodra het plantje nog het boven is.
    Voor de rest voorzichtig een klein beetje water geven en ''niet'' op het plantje zelf,

Succes!!!
    Last edited by Ipie; 24 April 2018, 20:41.

Comment

Dank je voor alle hulp, ik doe me best!

Die vuist bedoelde ik voor de stek grond die ik in het midden van de Royal mix doe. Maar dat kan ik natuurlijk ook met mijn handen doen zonder vuist. Zodat het wat losser is.

Ik zal dat een klein wit puntje laten ontkiemen en dan direct de aarde in. Dat gaat me lukken.
      Kan de pot meteen buiten, of eerst even in de vensterbank? Ik woon 3 hoog en we hebben hier de hele dag zon op het balkon en vensterbank.

Comment

• Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Zolang er geen vorst meer komt moet het lukken buiten.
        Dar vangen ze meer licht op als achter een raam hoor....
        De meeste kwekers doen het na de ijsheiligen zo rond 15 mei
        Succes!

Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
      Liefs met het witte puntje naar boven, wel schone handen.
      Puntje naar beneden ook geen probleem maar voorzichtig, paar korreltjes zand er over dan is het prima!
      Waarom puntje naar boven, heb altijd gelezen dat het worteltje best naar beneden zit dat het anders een tijdje nodig heeft om te draaien en zich goed in de aarde te nestelen?
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

• Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Ja hoor, naar beneden gaat ook! De zaadhoes maakt dan veel wrijving met de aarde waardoor deze gemakkelijker van de lobblaadjes afkomt. Dat is dus het voordeel van het zaad met het spitse puntje naar boven te poten zodat de wortel een 180 graden bocht naar onder maakt. Als de wortel eenmaal voldoende uitgegroeid is drukt de kiem deze bocht weer recht en "schuurt" de zaadhoes door de aarde en komt er gemakkelijk van af. Vaak blijft de hoes zelfs geheel achter in de grond.
        Last edited by Ipie; 25 April 2018, 10:10.

• JackyS
        JackyS commented
        Editing a comment
        Zal waarschijnlijk dus niet zo gigantisch veel uitmaken. Maar had paar keer gelezen dat dit een ietsiepietse achterstand gaf. Nuja, als de lobblaadjes niet van het zaadomhulsel afgeraden zal die ook wel wat vertraging oplopen zeker?

Wat voor gieter kan ik in het begin het best gebruiken? Ik moet natuurlijk heel voorzichtig zijn met water als het plantje net uit de aarde is. hoeveel milliliter water is ongeveer nodig?

Comment

Eentje waar water uit komt ?
        Of gebruik een glas, of een kopje, een schoteltje, een bekertje, een pan, een kommetje, een lege fles, een vlapak, eigenlijk kan je alles gebruiken zolang het water er maar even in blijft zitten.

De eerste week niks.
        En daarna weinig en steeds wat meer naarmate ze groter wordt.
        Hoeveel precies, ja, pffff.....idunno...een kiempje van 3cm gaat geen halve liter per dag wegwerken eh...dat moet je gewoon gaandeweg bekijken.
        Het is vooral kijken en nadenken. Een wietplantje staat liever wat droog dan nat, die geef ik je nog ff mee.

Ben je nou al begonnen ?

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee nog niet begonnen, ik wacht tot half mei voor de zekerheid! Dan kan ik ze met een gerust hart buiten zetten. Het is nu nog best koud. Heb wel bijna alles in huis.

Enige waar ik nog aan twijfel is light mix of Royal mix. Wat raad jij aan? Ik wil het liefst pas bijvoeden na een week of 6.

Comment

Maakt het nog uit wat voor merk zaai en stekgrond ik haal? Was even bij welkoop maar ze hebben erg veel soorten...

Comment

Gewone potgrond die je bij iedere super kan kopen.....
              Last edited by QnQ; 1 May 2018, 19:30.

Comment

Heb even een klein zakje gehaald. Gooi wat in een kuiltje en dan moet het goed komen.

hoop zo dat het lukt, mijn wiet is vooral voor medicinaal gebruik dus het is belangrijk dat het goed gaat!

Comment

Ik heb eigenlijk net wat te weinig aarde kom ik net achter. Heb 3 potten van 18 liter en heb een zak Royal mix van 50 liter. Kom dus 4 liter te kort. Ik gebruik wel 3 kuiltjes stekgrond voor de zaadjes. Maar dat is bij elkaar geen 4 liter.

Is er iets wat ik onder in de potten zou kunnen gebruiken? Het liefst iets uit het tuincentrum, zodat ik niet weer iets online hoef te bestellen. Verzendkosten Haha.

Comment

Je hebt toch wel een super om de hoek of woon je in het noorden van canada?
                    Last edited by QnQ; 1 May 2018, 19:29.

Comment

Meng er 4 liter gewone aarde door? Er groot percentage doet de ganse groei/bloei daarmee.
                      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post

Je hebt toch wel een super om de hoek of woon je in het noorden van canada?
                        Was het maar waar Haha, lekker in de natuur haha! Nee heb alles dichtbij, dus haal wel even een klein zakje grond en mix dat er door heen.

Het zou dan zelfs kunnen zijn dat ik de hele kweek zonder extra voeding kan? Heb een flesje Alga bloom voor de zekerheid.

Comment

Groei voeding zit voor zes weken in de grond, die gebruik ik nooit voor mijn afjes, wel als als het in de bloei komt....
                          Last edited by QnQ; 1 May 2018, 19:29.

Comment

Wat gebruik jij dan als het in de bloei komt?

Waar kan ik eigenlijk het beste mijn zaadjes halen? Wou bij Royal queen seeds halen, maar als er betere opties zijn dan hoor ik dit graag.

Ik zi it wel een beetje met mijn vakantie. Ik ga 10 september 3 weken op vakantie, dus dan moeten de toppen wel al gedroogd zijn. Denken jullie dat dit haalbaar is als ik rond 16 mei mijn gekiemde zaadjes plant? Zou zonde zijn als ik het niet red.

Comment

Bezig...
                            X