Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autoflower buiten kweken
Collapse
X
-
Ik lees dit soort verhalen steeds vaker hier. Ik snap je angst en ook dat je het meteen in 1 keer goed wilt doen, echter kan ik je aanraden om gewoon eens te beginnen met een zaadje in vochtig wc papier te leggen, check na een (halve) dag of het wc papier nog vochtig is, zo niet zorg dat het weer nat word/is.
Na 1,5 a 2 dagen zul je zien dat je zaadje een wit worteltje uitschiet. Als dit worteltje ongeveer 1 a 2 cm lang is zorg je dat je een klein potje hebt met wat aarde (de eerste de beste kweekgrond in een tuincentrum is prima).
Druk je vinger met het eerste kootje de grond in (dus ook weer 2 a 3 cm) en leg daar je zaadje in met de wortel naar beneden en het zaadje net wel/net niet onder de grond. (ik doe het altijd net niet zodat ik weet waar ik m geplant heb)
Vervolgens geef je deze water (een klein beetje) en hou je het de komende dagen in de gaten dat de aarde vochtig blijft.
(Als je kraanwater kiest is dit prima, zorg alleen dat je het water wat je aan je planten geeft, 24 uur in een emmer of bak heeft gestaan zodat in ieder geval het chloor er uit is)
Voeding en andere meuk moet je gewoon echt niet mee willen kloten met je eerste kweek, kijk eerst eens wat een plant doet zonder voeding.
Als je nu zorgt dat je een goede grote bak/pot hebt kun je hem daar op een gegeven moment naar overpotten. Gebruik je hier nieuwe potgrond voor wat aan te raden is, dan zeker niet beginnen met voeden want dat zit in de potgrond voor de komende weken.
Als je vervolgens zorgt dat je plant op een goede plek staat qua licht en je er voor zorgt dat je plant altijd water heeft wanneer nodig, kan het bijna niet mis gaan.
Daarna zal ik als ik jou was gaan beginnen aan voedings kits en andere tools. Gewoon eerst eens beginnen en kijken wat een plant doet kan je zoveel informatie geven die je niet op internet vind.
-
Aloha Wesley, welkom op JD.
Een propagator is niet nodig, de LV is niet belangrijk.
Zaadjes kunnen na het kiemen meteen in de Lightmix.
(ook voor het kiemen, maar als je ze eerst wil kiemen, dat dus)
In 20L heb je de eerste 3-4 weken geen voeding nodig.
Tegen die tijd heb je misschien al wat kweekverslagen van anderen op JD gelezen en kun je een beetje afkijken.
Liefst meteen naar buiten, als het niet vriest. Achter het raam kost veel licht. (10-30%)
En om af te sluiten; zuinig met water !
Het zijn geen waterplanten, ze houden absoluut niet van modder.
Je bent nog wel een maand te vroeg eh ....tijd zat.
Voila, Succes !
*** inmiddels heeft Kadaver ook gereageerd, die tiept wat sneller dan ik.
Kiem mag 1-2mm zijn eh, niet 1-2cm dat is veel te lang (mijn mening) dan moet je ze inderdaad met die kiem naar beneden planten.
Als je het kiempje 1-2mm maximaal laat worden kun je het zaadje met dat kiempje naar boven planten, zoals het in de natuur ook gaat
Overal verschillende opvattingen, dat is zo, en dat blijft altijd zo, hoeveel nieuwe topics je ook start, er zijn altijd meerdere manieren.
Check gewoon veel kweekverslagen, dan kun je zien hoe iemand begint, en wat het resultaat was.
Comment
-
Ik sluit mij aan bij het advies van QnQ! Iets meer ervaring natuurlijk!
Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je vooral niet te moeilijk moet gaan denken in het begin. Dat is mij ook overkomen.
Ik dacht dat ik een investering van minsten 1000,- nodig had om fatsoenlijk te kunnen kweken....
Wat ik je als advies wil geven is dat je er voor zorgt dat je niet teveel bomen in je bos neerzet om het bos niet meer te kunnen zien, snap je
Begin simpel en ga hier op verder borduren, hier heb ik tot nu toe het meeste lol aan gehad!
- Likes 1
Comment
-
Dank voor de reacties. Al doe ik ze meteen in een grote bak is dat toch alleen maar gunstig? En makkelijker aangezien ik niet hoef te verpotten. En die light mix, kan ik de plant daar gewoon tot het eind in houden? Of kan ik beter voor batmix gaan, daar lees ik ook veel over. Heb al wat kweekverslagen bekeken, dat helpt inderdaad ook enorm!
ik ga half mei beginnen, maar wil de benodigde spullen alvast in huis hebben!
Comment
-
Dank je. Nu heb ik de mogelijkheid om van een kennis een zak 50 liter Royal Mix te krijgen. Is dit ook goed? En ik krijg van hem dan ook terra bloom van plagron. Om na de 6 weken bij te voeden. Gaat het hier mee goed komen?
Ook zijn tips voor goede autoflowers welkom, kan niet echt kiezen omdat er zoveel keuze is!
Comment
-
Maak het voor een eerste kweek vooral niet te moeilijk of te duur. Kies voor een makkelijke plant waar informatie over te vinden is, en die het buiten bij anderen ook al goed heeft gedaan zoals bijvoorbeeld Nothern Lights. Begin gewoon met een goede normale potgrond en haal een flesje bloeivoeding voor cannabis, voor de 2e helft van je kweek. Ruime pot met gaatjes onderin en je bent bijna klaar, want de twee allerbelangrijkste dingen ontbreken nog: een zakmicroscoopje (paar euro uit China) en veel geduld. Dus niet aan je plant frunniken en niet verslepen voor dat extra beetje zon. Net genoeg water, net genoeg voeding en gewoon rustig afwachten Komt helemaal goed
En zo`n propagator; als je gewoon een zaadje in de grond stopt zie je na een kleine week vanzelf wel een groen sprietje, ook zonder propagator. Als je zaadjes tussen watjes laat ontkiemen en die later weer in de grond stopt, is de kans op beschadigingen alleen maar groter. Vorig jaar alle zaadjes rechtstreeks in grond en alles kwam uit.Last edited by luhoe; 22 April 2018, 22:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View PostBij potgrond van de super zit voor minimaal zes weken voeding in.
Zodra de autoflowers na ongeveer vijf weken in de bloei schiet pas beginnen met voeding.
Ik zelf haal biologische voeding, iets voor tomaten werkt prima, succes!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luhoe View Post.....Begin gewoon met een goede normale potgrond en haal een flesje bloeivoeding voor cannabis...
Het is natuurlijk mijn eerste kweek en wil het ook echt niet te duur maken. Maar het is wel de bedoeling dat ik er redelijk wat gram aan overhoudt zodat ik de winter goed zit.
De eerste paar weken dus geen voeding, en water dacht ik zelf met de plantenspuit, of is dit dan weer TE weinig?Last edited by QnQ; 23 April 2018, 17:46.
Comment
-
https://www.consumentenbond.nl/test/.../test-potgrond
En niet met de plantenspuit! De grond rond de stam bevochtigen, niet de plant zelf. En wat grammen betreft, dat is elk jaar weer een verrassing. Verwacht geen wonderen van een autoflower, maar enkele tientallen grammen droog moet lukken.Last edited by QnQ; 1 May 2018, 19:30.
Comment
-
Met de plantenspuit bedoelde ik vooral als het zaatje net begonnen is met groeien. Maar ook dan dus gewoon wat water om het plantje heen? Doe jij dat met een gietertje?
ik verwacht er ook niet heel veel van. Maar met 3 plantjes in totaal boven de 50 gram zou voor mij al super zijn.Last edited by QnQ; 1 May 2018, 19:30.
Comment
-
De eerste week als het zaadje net in de grond zit houd ik de bovenkant van de grond vochtig met een plantenspuit.
Dit doe ik omdat de potgrond meestal al vocht bevat, houd je de bovenkant een beetje vochtig zal er weinig verdampen.
Pas als er een plantje ontstaat beginnen met voorzichtig water geven maar zeker ''niet'' op het plantje zelf.
Zou je dat wel doen dan nemen de kleine blaadjes het vocht op met als gevolg dat de wortelgroei achterblijft!
Succes!!
Comment
-
Dank je. Ik las dat een cirkel om je plantje heen erg handig is, zodat het water niet op je plantje zelf komt. Ik heb besloten de Royal mix te gebruiken in 18 liter potten. In het midden maak ik een gat met mijn vuist en daar doe ik stek grond in. En na 6 weken eventueel bij voeden.
Ik twijfel alleen nog om mijn zaadjes eerst te ontkiemen. Ben bang dat het in de grond mislukt. Hoe plaats ik bijvoorbeeld het zaadje, en moet hij helemaal onder de grond?
En moet ik plastic over de pot gebruiken om de boel vochtig te houden, de potten gaan namelijk meteen naar buiten!
Comment
Comment