Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potje uitkiezen zaadje laten groeien eerste 2 weken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Inderdaad.
    Ik ga voor 25 liter potten, van 33,5x 33,5 x 33,5 cm.
    Dan haal ik mooi het maximale eruit.
    Zou zonde zijn om dit niet te benutten.

Comment

Weet iemand of het uitmaakt of ik nou 10 liter potten of 25 liter potten gebruik voor het kweekschema?
      Kan ik met beide na 2 weken overgaan tot de bloeifase?

Comment

na 2 weken zal wat vroeg zijn vrees ik
        je moet je planten observeren en in bloei zetten als je denkt dat ze groot genoeg zijn
        ik top de dames bij 4de node en zet ze de week erna in bloei zodat ze tijd hebben om te herstellen van de operatie
        ze groeien wel nog paar weken flink door nadat je op 12/12 zet hou daar rekening mee
        toppen doe je alleen in de groeifase he
        er staan genoeg kweekverslagen hier waar alles van dag tot dag duidelijk uitgelegd word

Comment

Hey Danny, ik maak ervan een kweekverslag, wat ik hier op het forum zet.
          En ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven.
          Ik ga kweken op Terra 100% van Plagron.

Comment

Ik vind net van Plagron, dat je keurig kunt kiezen waarop je kweekt, en alles kunt uitrekenen, hoelang je in groei en bloei fase wilt.

Willen jullie eens meekijken, en wat verstandig is voor 5x 25 liter potten met cannabis planten?

Hier de link:

Comment

de hoeveelheid meststof liefst niet geven volgens hun advies want dan krijg je overbemesting
              ik ga altijd tot maximum 3ml/l
              maar door ervaring en foutjes maken nog de beste leerschool

Comment

Ja inderdaad, er zal vast wel wat niet goed gaan, en leren hoe je dit kunt herstellen.
                Ik ga er een mooi kweekverslag van maken, zodat ik goede adviezen krijg, en hopelijk eventuele fouten tijdig opgemerkt worden.

Comment

Danny, hoelang hanteer jij zelf de groeiperiode?
                  En graag vermelden in hoeveel liter potten jij kweekt.

Comment

ik heb getopt de helft van de 4de week en op 12/12 gezet de week nadien dus na 40 dagen ongeveer
                    ik gebruikte laatste kweek 11 l potten 8 stuks en had 500gr droog ongeveer
                    volgende kweek die ik nu gestart ben komen in 18 liter potten 6 stuks
                    nu een week gezaaid

Comment

Leuke opbrengst een halve kilo.
                      Kan je aardig wat weg smoken.

Ben je begonnen met eerst 24 uur licht geven voor de groei fase?

Comment

groeifase 18/6 eerst EVSA gedimd naar 250 watt dan na overpotten naar 400 watt en bij overschakelen naar 12/12 op 600 watt

Comment

Ik wil de kweekkast Bonanza 600 kopen:
                          Afmetingen (h x b x d): 176 x 118 x 78 cm
                          Materiaal: PVC/XPS/PVC sandwichpanelen
                          Vermogen: 600 Watt
                          Oppervlakte: ~1 m2
                          Inhoud: plaats voor 15 x 6,5 ltr potten, 12 x 11 ltr potten of 4 x steenwolmat 1mtr
                          Ventilator: G-tools 125 2 standen fan- 230/360M3 per uur schakelbaar inclusief geluiddemper
                          Filter: Prima Klima K2601, 360m3
                          Transformator: EuroGear Pro 600W, in brand en vochtbestendige behuizing
                          Lamp: 600 Watt Sunkraft met Powerlux reflector
                          Schakelkast: G-tools schakelkast met klok en relais
                          Garantie:1 jaar op technische installatie

-

Is zonder EVSA.

Heb jij enig idee welk lichtschema ik hiervoor kan gebruiken?

Formaat 33,5x33,5x33,5 cm van een 25 liter pot

Comment

Klopt, daar zit een VSA bij.
                            Heb je de kweekverslagen hier op JD al opgezocht van kwekers die dezelfde kast gebruiken ?
                            Dat lijkt me wel handig.

Lichtschema voor gewone planten 18/6 tot de bladeren de hele pot bedekken, eventueel toppen en daarna over op 12/12 voor een week of 10-11-12-13-14 tot ze klaar zijn.
                            Voor autoflowers: 20/4 of 18/6 van begin tot eind. Liefst niet toppen. (bij sommige soorten gaat het goed, bij andere helemaal niet)

Autoflowers : minder resultaat ; meer elektriciteit.
                            Niet-auto's : kweek duurt 3-4 weken langer en minstens 2x zoveel resultaat.

6-11L voor een autoflower.
                            11-25L voor niet-auto's.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ Bedankt voor je uitleg.
                              Als het eenmaal zover is, maak ik hier een kweekverslag, en hoop ik goede adviezen te krijgen.
                              Momenteel ben ik zoveel mogelijk aan het inlezen en inventariseren.

Ik wil beginnen met deze zaadjes:
                              Eigenschappen Northern Lights wietzaden: Dit is een wietsoort met een hoog THC gehalte Een van de meest bekende soorten ter wereld Dit is een makkelijk te kweken wietplant Geschikt voor een binnen en buitenkweek Dit is een wietplant die veel wiet oplevert Ze bevat pure indica genetica (90%) Merk: Sensi Seeds

Is deze wiet soort, ook geschikt om te scroggen?

Comment

Weet iemand of het nodig is, als ik de kweekkast Bonanza 600 koop, om ook de Lucilux dimbare e-ballast 600 Watt aan te schaffen, waarmee je dus kunt kiezen uit: 250, 400, 600 en 660Watt?

Hier de kweekkast:

Dimbare e-ballast:
                                Productomschrijving 4 standen, 250, 400, 600 en 660Watt Soft start techniek Stil Lichtgewicht Minder warmte Geen piekspanning Werkt met natrium- en metaal halide lampen Inclusief bekabeling en stekker 230V, 50/60Hz I=2,9A U out=300V 1 jaar garantie

Comment

Bezig...
                                X