Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hulp nodig

Korting op 420shop
    Dit is mijn allereerste plantje en is 3 weken oud
    Ze ziet er niet zo groot of gezond uit en staat een beetje scheef.
    Ik weet niet veel over wiet kweken en of ik teveel/te weinig water en licht geef.
    Ik vraag me af er iets is dat ik kan doen.
    Of ziet ze er goed uit? nogmaals geen idee
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

180 graden draaien... Groeit waarschijnlijk naar het licht
    Draai haar dan groeit ze weer naar het licht en weer recht. Probeer de plant recht onder de lamp te zetten...... Is maar een gokje hoor

Comment

Ja, compleet zonder informatie blijft het gokken.
      Als het de bedoeling is dat die naar buiten gaat zou ik ze maar fijn naar buiten verhuizen.
      Zolang het niet vriest heeft ze het daar beter dan onder een spaarlampje of op de vensterbank.
      Niet meteen de hele dag in de zon. Eind-van-de-middag-zonnetje is prima om te wennen.
      Dit is puur gebaseerd op het tijdstip van het jaar, veel nieuwe buitenkwekers die te vroeg beginnen, en verder eigenlijk nergens op, omdat ik wat info mis van je.

Bijvoorbeeld :
      Wat is het ?
      Waar staat ze in ?
      Waar staat ze onder ?
      Hoe lang krijgt ze licht ?
      Wat krijgt ze te drinken ?
      En wat is de bedoeling ?
      Ahja, en wat is het probleem, misschien ook nog
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb ze net verpot in een grotere pot en ik denk dat ik gewoon veeeeel te veel water gaf

ze staat voor de vensterbank en wanneer het niet te koud is staat ze buiten in de zon en soms ook onder een led lamp. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het een autoflower is.

Comment

• Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Autoflower verpotten?
          Brrr..als dat maar goed gaat.................

Is dat slecht misschien ?

Comment

bij eerste kweekje heb ik ook autoflowers verpot en haalde toch nog 250gr droog
          maar met fem zaden van laatste kweek haalde ik wel het dubbele
          autoflowers meer geschikt voor buiten omdat die zich niks aantrekken van lichturen
          hoe meer uren licht hoe liever ze het hebben

Comment

Autoflower wietsoorten hebben een versneld groeipatroon dat je beter niet kunt onderbreken. Hun penwortels stoppen niet met groeien tot ze daar geen ruimte meer voor hebben. Het wortelsysteem wordt bij autoflower wietplanten heel snel opgebouwd en verpotten zorgt voor een schok. Zoals bij alle wietsoorten.

Gewone wietsoorten kunnen van de schok van het verpotten bekomen doordat de kweker ze gewoon langer in de groeifase laat. Bij autoflowers heb je alleen ''niet'' de luxe om ze door de schok van het verpotten heen te helpen. De verpot schok vreet kostbare tijd van de beperkte levenscyclus van een autoflower. Dit soort planten is voorgeprogrammeerd om in een razendsnel tempo te groeien, maar net als bij andere planten zal verpotten die groei dramatisch vertragen.

Comment

Na 24u lijkt alles nog goed, net ben ik bang dat ik weer een te kleine pot heb genomen. 17 cm breed.
              voorlopig staat ze binnen en enkel over de middag buiten omdat het onder de 10 graden word snacht. Wanneer zou ze buiten mogen ? Onder welke temperatuur is het te koud voor de plant om buiten te staan?

Comment

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                En wat gebeurt er dan als 't onder de 10 graden wordt ?
                Ze gaan pas dood als het langere tijd vriest (meer dan 24 uur)

Comment

Ik wil wel een grotere pot gebruiken maar dan miet ik weer verpotten en dat is blijkbaar slecht voor autoflowers. Als ik de pot die ik nu heb is de opbrengst dan kleiner? Of gaat er gewoon geen opbrengst zijn?
                En als het als het snacht kouder word onde de 8 graden overleeft de plant het dan wel?

Comment

• Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Geen idee, de dames hebben nou niet echt een goede start gehad.
                  Nu gaan ze al de vierde week in, tja, nog een weekje of tien dagen zouden er bloeiverschijnselen zichtbaar moeten zijn.
                  Dat zie ik hier 1, 2, 3 nog niet gebeuren...................
                  Ik denk zelf dat ze teveel vertraging hebben opgelopen.............................
                  Gewoon afwachten..................Afjes kunnen rare sprongen maken..Succes!

Tuurlijk kan je autoflowers verpotten. Geen idee Ipie, vanwaar je haalt dat ze een schok krijgen want ik heb het in die 10 jaar tijd dat ik wiet kweek nog nooit gezien, integendeel. Ze leven net op als je ze overplant. Al dat gedoe over stress, dat pakt goed op papier denk ik. In de praktijk trekken ze hun daar dus niks van aan. Het enige wat je hebt is dat autoflwers zich sneller aanpassen aan de potgrootte. Maar bv overpotten van 18 liter naar 40 vlak voor de bloei of in de eerste week bloei, dat heeft alleen maar voordelen. Ik moet de eerste plant die echt stilstaat van het overpotten nog tegenkomen. Dus ja, zo snel mogelijk overpotten in dit geval. En autoflowers best niet starten in te kleine potten, dat belemmert de groei. Niet het eigenlijke overpotten.

Comment

• Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Goed lezen wat ik een dag geleden gezegd heb Beowulf.......

• beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Ja, en daar klopt het overgrote deel ni van ze. Verpotten zorgt ni voor ne schok. Starten in 4 liters en naar 18 gaan met autoflowers is ook geen enkel probleem.
              Bezig...
              X