Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, paar vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek, paar vragen

Korting op 420shop
    Beste groeiers,

Ik denk de laatste tijd steeds meer aan het kweken van een aantal plantjes, en vandaag heb ik toch besloten om het ook echt te doen.
    Ik heb wat plek in mijn kamer opgeruimd, ik woon nog bij mijn ouders dus ik ga mijn kledingkast een beetje moven en achter dat een hele grote doos van een paar meter lang en 1 tot 1.5m breed zetten, en dan gewoon zeggen dat er wat oude spullen in zitten ofzo
    Ik wil 2 of 3 zaadjes van Honey Cream Fast Flowering morgen kopen en wat hout om een beetje structuur aan te brengen in de doos, tussen de 4 hoekplanken piepschuim zetten en daarop weer aluminiumfolie.
    Ik ga een paar potjes kopen en ik wil het liefst 1 of 2 600 watt lampjes kopen.
    Ik heb gelezen dat je Honey Cream Fast Flowering kunt oogsten na 7 weken, wat wel goed is sinds ik over 7 weken op vakantie ga
    Je zult je wel afvragen wat de doel van deze post is, nou ik ben een beginner en na het lezen van alle uitleg lijkt kweken me makkelijk en moeilijk tegelijkertijd!
    Dus wat ik vraag is of iemand me advies kan geven met het kweken (want ik weet er letterlijk 0% over), de lampjes en misschien iets meer over de strain.
    Ook heb ik een paar vraagjes, namelijk:
    Hoevaak moet je planten water geven en hoeveel? Wat voor water kan ik gebruiken? Gewoon fleswater, kraanwater, ???
    Denk je dat 3 plantjes gaan passen in een ruimte van 1.5m breed? (kan 2meter worden als ik echt geluk heb)
    Hoelang moeten deze plantjes licht krijgen?
    Hoeveel oogst zal ik krijgen met 3 van zulke planten en 2 lampen van 600w? En zouden jullie mij afraden om 2x 600w lampjes te gebruiken of is dat een normaal aantal?
    Er wors veel gepraat over buizen en ventilators, ik denk niet dat ik ze ongemerkt zal kunnen gebruiken. Is het ok om gewoon mijn raam open te laten? (geur is absoluut geen probleem, maar als je tips hebt om het te verbergen wil ik het nogsteeds graag weten)
    En is er nog iets wat ik moet weten ?
    Ik weet dat dit een hele rommelige post, wees aub niet te gemeen door mijn noobie vragen, we begonnen allemaal ergens!

Mvg

Met 2x600W ongemerkt kweken in een huis met je familie.
    Dat gaat 'm niet worden kan ik je alvast vertellen. Heb je weleens een 600W hps gezien ?
    En natuurlijk heb je ook een afzuiger nodig, eentje van 1000m3 waarschijnlijk, met bijpassend koolstoffilter.

Beter maar goed voorbereiden, en een net hokje in elkaar timmeren, dan kun je na je vakantie beginnen met kweken.
    Of doe lekker een plantje in de tuin zetten dit jaar, zo heb je kans om je ouders te laten wennen aan het idee, want ongemerkt gaat het sowieso niet.
    Check de topics in de binnenkweken afdeling van JD eens

Dat soortje waar je het over hebt heeft minimaal 7 weken (echte) bloei nodig, dat is een week of 8-9 op 12/12 bij binnenkweek.
    Maar voor die in bloei gaat moet ze ook nog een week of 3-4 groeien

En Royal Queen seeds zou niet mijn eerste keuze zijn om zaad van te kopen.

In ieder geval succes, en ik hoop dat je dit niet te gemeen opvat, het is goed bedoeld.

Dit forum is voor 18+, ik neem aan dat je aan die eis voldoet ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ewajah View Post
      wees aub niet te gemeen door mijn noobie vragen, we begonnen allemaal ergens!
      En dat begon bij mij met het lezen van het wietologisch handboek. Als je hier naar wat kweekverslagen gaat kijken moet je toch ook beseffen dat wat je gaat proberen totaal niet kan en nog is onverantwoord is ook? Buiten zal gaan voor u, binnen ni.

Comment

oude wasmachinedoos en badkamerventilator en dan maar wachten tot de boel in de fik vliegt
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

2 maal 600 watt met afzuiger enz erbij kost je algauw 600 euro per kweek en je ouders zullen tevreden zijn als ze hun afrekening krijgen
          ALS het voor eigen gebruik is en je kan en wil investeren koop dan kant en klaar tentje of kast
          en 2 maal 600 watt is wel heel veel als het anoniem moet blijven
          ik kweek met 1 maal 600 watt en voldoende oogst om met drie van te roken nl mijn twee schoonzoons en ikzelf
          denk goed na voor je iets begint wat nooit kan lukken zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ewajah View Post

Je zult je wel afvragen wat de doel van deze post is, nou ik ben een beginner en na het lezen van alle uitleg lijkt kweken me makkelijk en moeilijk tegelijkertijd!

Mvg
            Last edited by INVALID; 17 April 2018, 12:21.

Comment

Als ik je een paar tips mag geven:

1. Kweek niet in het huis van een ander als die het niet weet! Helemaal als het over je ouders gaat....
              2. Lees eerst eens flink wat verslagen door, ook de kleintjes, voordat je begint. Weet wat je gaat doen en hoe, en zeker ook dat dit veilig gebeurd.
              3. Misschien als eerste kweek gewoon 1 of 2 in de tuin planten.

Mocht je het toch willen doen begin dan simpel: Koop een klein tentje, een 250watt lamp+trafo, een (tafel)ventilator en een afzuigbuis met een buis ventilator. Installeer dit op een goeie plek en zorg dat je echt meer kan bieden dan alleen een raam open zetten.

Zorg dat je ervaring op doet voordat je "heavy" wil gaan kweken.
              Zie het als de F1, Max Verstappen is ook niet meteen begonnen in de F1, daar gingen jaren en jaren aan karten vooraf.

Comment

Ik zou nu ook niet beginnen kweken zonder toestemming van je ouders.
                Dit komt niet goed.
                Om naar te zwijgen van brandgevaar en hun elektriciteitsrekening.
                Het klink allemaal mooi maar als je eenmaal binnen hebt gekweekt weet je dat dit onmogelijk is om mee weg te komen zonder dat je ouders dit weten.

Comment

Bezig...
                X