Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel water

    Korting op 420shop
    hallo iedereen
    ik heb 2 weken geleden mijn eerste plantje geplant maar ik heb geen idee hoeveel water moet geven. Ik heb al wat gelezen op internet maar iedereen zegt water geven wanneer de grond terug droog is. Maar ik weet hoeveel water ik dan moet geven 1l 0,1l 0,01l. Nogmaals geen idee ik heb mijn vorige plantje verpest door te veel water te geven.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het beste is om een theelepel grond in je mond te stoppen. Als het aan je verhemelte blijft plakken is het te droog.

    suc6
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Wahahaa, net zoiets als je wil weten hoe heet de soep is, stop de lepel in je mond en als je blaren begint te voelen even wachten met eten hahahahaa!!

    #3

    Comment


      #4
      Mens...hoeveel beren op de weg kun je zien .....

      Til die pot op, issie licht, gooi je er een plens water in.
      Alsie de volgende dag nog zwaar is heb je teveel gegeven en wacht je tot-ie weer licht is.
      Dan geef je een iets kleinere plens.

      Is toch een rare vraag ook, zo'n plantje drinkt elke dag verschillend, en dan moeten wij gaan zeggen hoeveel je moet geven, dat kan toch niet ?

      ** ik zal dit eens rap verplaatsen naar beginnersvragen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Je hebt 100% gelijk Q.
        Veel mensen vergeten dat en als het plantje al 14 dagen staat kun je de klok niet terug zetten........

      #5
      Ik vraag toch gewoon of die plant 10 liter drinkt of 0,01 liter? Gewoon ongeveer

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Dacht dat wij je een duidelijk antwoordt had gegeven toch?

      #6
      Sorry als ik ff wat bruut over kom maar ik moet toch even wat opmerken .
      Net als jou gebruik ik dit forum ook om bij te leren , info te verzamelen , enz....

      Echter vind ik persoonlijk dat je deze vraag ook in je vorig topic had kunnen plaatsen .

      ​​​​​​er trouwens ook een sticky
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-water-geven

      Ik wil niet gewoon ff hufterig komen doen ofzo , maar het maakt het forum gewoon wat sneller en overzichtiger voor de rest van ons die speuren naar info als er geen 100 dubbele topics of posts zijn .


      Edit ; is overzichtiger wel een woord ? Lol

      ​​​​​

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het is wel leukiger dan 'overzichtelijker'

      #7
      +1 voor invalid. Er zijn letterlijk 1000 topics over water geven. Mensen vergeten dat je voor wiet kweken groene vingers nodig hebt en geen wiskunde. Had je de vorige keer teveel gegeven dan geef je nu minder. Zo simpel is het. Daar zijn geen getallen op te plakken. Du'h dat dat geen 10 liter is.

      Comment


        #8
        Gewoon kijken naar de grote van je pot en max 10% van het volume van je aarde aan water geven aan je plantje per keer. Denk zelfs dat het nog iets minder is. Als je dit al even doet dan kijk je niet meer naar hoeveelheden maar dan ga je vooral op gevoel af. Als je echt onhandig bent in water geven best een setje blumats kopen.

        De tip van Ipie is wel een heel handige manier om te weten wanneer je de volgende maal water moet geven. Nog een tip liever even te droog of iets te weinig water dan teveel want dan begint de misere

        Blumats zijn heel handig voor als je start en nog geen gevoel hebt bij het water geven. Deze hebben ook een digitale meter waarbij je kan aflezen hoeveel vocht er nog in de grond zit maar die kost wel iets.

        PS: als nieuw lid is het soms moeilijk om de antwoorden te vinden, maar best is dat je eerst eens lang rond neust op het forum en zoveel mogelijk de topics in kweken voor beginners doorleest. Daar kan je al veel uit leren.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #9
          wow eindelijk iemand die een vraag kan beantwoorden. die max 10% van het volume van je aarde water geven is het enigste wat ik nodig heb.
          Sorry dat ik een nieuwe topic heb gemaakt over water geven maar andere topics kregen gewoon hetzelfde domme antwoord.
          veel plezier met jullie forum waar iedereen alles veel te serieus neemt. ik dacht dat stoners dat juist niet deden.
          tot nooit meer.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Succes. 10% is teveel imo.

          #10
          Max 10% van de pot is nog altijd het bereik waarin ge ze volledig te droog kunt zetten tot te nat. Dat je daarmee geholpen bent en de rest domme antwoorden vindt zegt meer over u dan over dit forum. Letterlijk de beste tip is om water te geven als de pot licht aanvoelt en geen water als die zwaar aanvoelt. We gaan u ni missen denk ik.

          Comment


          • Smoking Fifi
            Smoking Fifi commented
            Editing a comment
            Lijkt me wel dat jij soms denkt dat je op alles moet posten, maar bij een forum is het de bedoeling om mensen te helpen met vragen waarop ze geen antwoord weten.
            Die groene vingers van jouw heb je waarschijnlijk ook geleerd uit ervaring en door hulp van je omgeving of forums net als bij je COB opstelling. Iedereen begint ooit van nul en wil niet gewezen worden op wat ze niet kunnen maar vooruit geholpen worden daar dient nu eenmaal de beginnerssectie voor.

            Dit kan je bv door een nuttig linkje naar het desbetreffend topic mee te geven en bij te vermelden welke pagina's interessant zijn.
            Want niet iedereen ziet het zitten om megaveel pagina's te doorlezen en daaruit zelf een voldoening gevend antwoord uit op te maken.

            + een forum lijkt altijd handig als gebruiker die er al een tijd mee bezig is maar een leek die het forum nog niet kent zal hier niet altijd even makkelijk zijn weg vinden.

            Veelal zie ik je hier onzinnige antwoorden geven en je frustraties op alles en nog wat uitwerken, misschien best eens eerst eentje roken en dan posten waar je iets nuttig kan toe bijdragen zou wel handig zijn

          #11
          Je begon zelf met grappige vragen stellen.
          toedeloe.
          Last edited by QnQ; 19 April 2018, 21:53. Reden: 't is wel genoeg zo
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X