Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbrengst cannabis uitrekenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opbrengst cannabis uitrekenen

    Korting op 420shop
    Weet iemand hoe je kunt uitrekenen, hoeveel gram cannabis je ongeveer mag verwachten als je kijkt naar de specificaties van de kweekkast of kweektent?

    Wat mag ik bijv verwachten van de volgende set?:
    - 4x 11 liter potten
    - 250 gram watt hps lamp

    #2
    Hangt af van welke strain je hebt, veel weet ik er ook niet van maar ik bijna zeker dat je geen precieze berekening kan maken

    Comment


      #3
      Deze wil ik als eerste halen:

      Northern Lights
      https://www.wietzaadjes.nl/northern-lights-sensi-seeds/

      Comment


        #4
        Er moet toch wel een richtlijn zijn, met die specificaties.
        Hoop dat iemand het weet, en het hier deelt.

        Comment


        • INVALID
          INVALID commented
          Editing a comment
          vuistregel die je veel hoort hier is 1gram per watt maximaal , licht is gewicht .

        #5
        Vanaf hoeveel planten geldt die regel?

        Comment


        • INVALID
          INVALID commented
          Editing a comment
          Is een algemene regel
          1 plant kan 600 gram oogsten onder 600 watt
          100000 planten kunnen ook maar in totaal 600 gram samen hebben onder diezelfde lamp .
          1 plant zal je dan langer moeten voorgroeien met scrog
          En meerdere planten kan je haast onmiddelijk in de bloei zetten dat noemt sog .
          Meesten zijn al tevreden met 0,8 gram per watt

        #6
        0,8 gram per watt lijkt mij een nette opbrengst.

        Comment


          #7
          Dit is net zo'n soort vraag als "hoeveel water moet ik geven".

          Niet van het forum vluchten heh, Nicle
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            QnQ ik las het gisteren nog even terug jij met je eeuwige geduld hahahaha
            Respect voor je man, sorry voor dit grapje ik ben een beetje melig!!

          #8
          Lees anders ff hier

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

          Dan snap je gelijk de ergernis van QNQ en andere ( waaronder ook mezelf maar heb het al opgegeven omdat het teveel energie opslorpt )

          Comment


            #9
            Het is tot op de milligram uit te rekenen als je wilt.
            Zoek uit hoeveel ATP er nodig is voor een gram wiet, en hoeveel glucose daarvoor verbrand moet worden. Zoek na hoeveel ATP er ontstaat met fotosynthese. Ik dacht rond de 34 ATP per enkele cyclus. Daarvoor moet je weten hoe lang een cyclus duurt, maal je belichtingsuren.
            Bereken je bladoppervlak, maal de diepte van de chlorofylhoudende cellen, maal het hoeveelheid chlorofyl per cel.
            Als je daar uit bent, dan kun je dus bepalen hoeveel glucose er geproduceerd wordt. Zoek dan uit hoeveel daarvan naar groei gaat, en hoeveel naar bloei.
            In een ideale verhouding natuurlijk.
            Reken de totale plantmassa om dan zal daar ongeveer 0.2% van overblijven aan oogst.

            Goed, dan ben je wel 4 jaar verder.. Maar dan weet je wel precies wat je geoogst hebt.
            Wat handiger is: kweek een plant, leg de oogst op de weegschaal. Klaar.
            Dat scheelt 3,8 jaar.
            Als je zulke spannende vragen durft te stellen, dan kun je beter rekenen op 0.2 gram per watt verlichting. In de buitenkweek op ongeveer 15 gram. Alles wat je daar boven over houdt, is mooi meegenomen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #10
              das gewoon hetzelfde als vragen hoeveel km ga ik rijden met deze auto tot hij het opgeeft
              de ene gaat 500000km halen de andere mss 100000
              kweekje doen en eerst veel verslagen lezen en al wat je oogst is lekker meegenomen
              verwacht 100gr met uw 250 watt hps en 4x11 liters als alles meevalt en wat je er meer vanonder haalt is supplement
              maar verwacht geen 1/1 zoals ervaren kwekers anders word je ontgoocheld

              Comment

              Bezig...
              X