Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeitips nodig voor grote wietplant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groeitips nodig voor grote wietplant

Korting op 420shop
    Geachte medekwekers,

ik heb hier 4 wietplanten onder mijn 600w hps lamp staan. Ze staan net een maand onder de lamp.

ze groeien uitstekend en maken veel bladeren en takken aan, zie bijgevoegde foto's. De plant op de foto is een frysian dew. Ik ben deze van plan in de volle grond te zetten. Heeft iemand suggesties voor mij om hier een aantal monsterplanten van te maken? Kweekmedium is normale universele potgrond met perliet. De tuin beschikt over genoeg ruimte met veel omgeploegde grond die ik reeds heb bemest met daarvoor bestemde mestkorrels.

Hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven om mij van de juiste informatie te voorzien, alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Het is over het algemeen niet zo'n goed idee om een binnen opgegroeide plant naar buiten te gooien. Opeens krijgen ze te maken met koude nachten, dagen met harde wind en een bak UV van een scherpe zomerzon. Ik zou gewoon binnen afbloeien, dan kun je in augustus lekker oogsten i.p.v. dat je moet wachten tot oktober (opbrengst afh. van het weer!). En voor buiten nu als de sodemieter zaadjes ontkiemen en buiten planten; weten die zaailingen gelijk waar ze aan toe zijn en hebben ze nog voldoende tijd om lekker te groeien voordat ze in bloei gaan.

Comment

• Dikkezuenet
      Dikkezuenet commented
      Editing a comment
      Ze hebben elke mooie dag buiten gestaan om er aan te wennen. Heeft de groei positief beinvloed. De frysian dew is een goede buitenplant dus die ga ik ook in de volle grond plaatsen. De andere 3 in een erg grote pot overigens ook in de tuin, dat tegen stroomkosten van de 600w hps lamp

Als je toch alles naar buiten wilt doen, is nu het moment; druilerig weer, niet te warm, niet teveel zon.
    Dan kunnen ze een weekje acclimatiseren.

Koudeshock is minder vervelend voor een plant dan hitteshock. De klap van de zon kan wel erg extreem zijn; dat is te zien aan geel of wit blad dat lekker krokant wordt. Daar groeit ze wel overheen.

Let wel: de boel kan daarna niet meer naar binnen. Iets met beestjes, schimmels, gedoe, beestjes en nog meer beestjes. En echt heel veel beestjes.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Na vandaag wordt het de komende week 25+ althans waar ik woon. En die week erop 22+. De nachten hier (midden Nederland) worden niet kouder dan 10gr.

koop van die voedertonnen of regentonnen op marktplaats. 220liter zijn die en staan vaak gratis of voor bijna niets te koop.

vul die met 4/5 potgrond en 1/5 bemeste tuinaarde. Je kan de tonnen eventueel door het midden zagen. Ik heb ze ingegraven en mijn FD van vorig jaar (20mei ontkiemt) werden ruim 3 meter. Als je foto's wilt laat maar weten dan zal ik ze zoeken voor je.

Het liep wel droevig af helaas. Ze werden zo groot dat ze door een harde storm zijn kapot gewaaid. Dit jaar doe ik het zelfde maar dan in een grote kas.

Maar zo is het mij gelukt om monsters te maken. Suc6!

Comment

Bezig...
      X