Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste Jointjedraaiers, we moeten even praten over cnnbs.nl..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: Beste Jointjedraaiers, we moeten even praten over cnnbs.nl..

Korting op 420shop
    Vandaag is de maat vol. Klaar. Finito. Fin. Einde.

Opnieuw, en voor de derde of vierde keer in een enkele MAAND, heb ik een enthousiaste kweker moeten helpen met het opdweilen van de puinzooi die cnnbs.nl heeft veroorzaakt.

Laat ik voorop stellen: Nee, ik neem jullie niet kwalijk dat jullie daar lezen, ik neem jullie niet kwalijk dat jullie adviezen overnemen.. Of eigenlijk wel. Ja, wel. Dat neem ik jullie wel kwalijk! Nergens op fora zie je de 'succesverhalen' van cnnbs.nl terug. Nergens zie je enige onderbouwing en blijk van diepgaande journalistiek. Dus dan staat er opeens op cnnbs.nl iets het werkt, en dan doen jullie dat. Zonder vragen te stellen. Vervolgens worden de problemen erger (en komen er nog meer bij) en dan beginnen jullie wel te lezen, en vragen te stellen. Dan mogen wij de boel gaan oplappen. Kwekers gooien hun planten om zeep dankzij cnnbs.nl en wij, met onze beste bedoelingen, moeten tijd kwijt zijn aan het oplossen.
    Problemen? Start een topic. Vind ik leuk om aan te pakken, maar.. Ik ben er klaar mee om door cnnbs.nl veroorzaakte teringzooi op te lappen.
    Goed, je bent jong en enthousiast. Je leest wat. Dat zal vast kloppen bij zo'n gerenommeerde site. Gerenommeerd? Met wat? Wie zit daar als oude wijze? Wat zijn die 'journalisten' meer dan enthousiaste kwekers die vooral amerikaanse forumtopics kopiren, inclusief vertaal- en informatiefouten, en verkopen als eeuwige waarheid. Goudbergen en eindeloze toppenzeen worden jou beloofd, terwijl je in werkelijkheid de andere kant op zeilt met de groeten van cnnbs.nl. Zodra het schip zinkt, dan opeens is er een disclaimer "We hebben nooit beweerd dat het echt zou werken, we zeggen toch elke keer dat het misschien zo is!"
    Uhuh. Als ik zelf kneiterstoned ben dan lees ik daar ook overheen. Wietkwekers slikken nu eenmaal alles als zoete koek. Daarom gaat die tak van kweken ook ver vooruit op de huidige tuin- en landbouw, daarom gaat het ook 100x vaker fout. We experimenteren vaak en veel, soms met succes, soms niet, maar als het aan cnnbs.nl ligt dan maakt het geen fuck uit dat je 150 euro aan zaad en driemaal dat bedrag aan materialen door de plee kan flikkeren omdat je geloofde wat ze typten. Voor mij maakt dat wel uit. Ik heb zelf als beginner een aantal planten verloren, dat steekt toch echt. Vooral als je daar een helft van je maandloontje als student voor opzij hebt moeten zetten. Mensen beginnen niet voor niks zelf te kweken; de shop is duur, te duur.

Ik zit al jaren in de hobbykweek. Al jaren geef ik met veel plezier advies, en al jaren zie ik dat mensen allerlei dingen die niet werken, opnieuw proberen. Melk tegen meeldauw is er zo een. Daar heb ik in al die jaren in totaal 5 sigaretten, een paar vloeitjes en een aantal gewonnen JD-lotto pakketjes, en nog het leukste: tevreden mensen voor terug gekregen. Meer hoef ik ook niet. Ik kweek groente, fruit, bomen. Ik kweek stuifmeelcellen op tot volledige planten, ik kan in een handomdraai van een stengel een struik maken.. Maar ik weet niet alles. Ik ben geen wandelende encyclopedie. Dat wil ik ook niet zo over laten komen op anderen. Sorry als dat wel gebeurt, ik ben nu eenmaal een narcist. Ik zou mezelf pijpen als 'ie niet zo klein was. Ik weet wat ik weet, en ik weet vooral dat ik iedereen hier vooruit wil helpen. Daar geef ik mijn vrije tijd voor op, net zoals jullie dat doen voor een ander. Da's een deel van de hobby. Maar kom op zeg.. Dan komt er een website als cnnbs.nl, die beweert wel de wandelende encyclopedie te zijn. Die beweert dat al je blad van de plant trekken een goed idee is, dat je met gigantisch kankerverwekkende stoffen gewoon aan de slag kan, die beweert dat natriumcarbonaat en azijn blijkbaar goed voor de plant zijn. We hebben het hier over zout en azijn.. Keukenzout bevat tenminste nog chloride, daar kan een plant mee omgaan. Ze hebben Epsom (magnesiumsulfaat) waarschijnlijk verkeerd vertaald, een slordige en achterlijke fout, die kost planten.

Nee. Het is af. Ik doe het niet meer. De eerst volgende keer dat er weer een vreemd probleem opduikt met een nog vreemdere en totaal onnozele oplossing, dan zal de vraag zijn:
    "Heb je die informatie van cnnbs.nl?"
    Als het antwoord "Ja" betreft, dan houd het op. Ik doe het niet meer.

cnnbs.nl is fake news. cnnbs.nl is onwaar. cnnbs.nl is misleidend. cnnbs.nl is de Speld van de wietwereld. cnnbs.nl post zoveel mogelijk kul om lezers te interesseren, daar halen zij reclame-inkomsten uit. Het gaat om de clicks, om de clickbait, om het genereren van ad-revenue. cnnbs.nl is je nieuwsfeiten van facebook halen. cnnbs.nl is dronkenmanwijsheid. Blijkbaar is dat echt een woord, dronkenmanwijsheid.
    Als jointjedraaien.nl de Darwin van evolutie zou zijn, dan zou cnnbs.nl de schreeuwende westboro baptist protesteerder zijn.
    Het is cnnbs.nl niet te doen om het helpen van wietlovers, niet om het beter maken van de wereld, het is keihard cash genereren door zoveel mogelijk content te spammen, of het nu werkelijkheid is of niet.

Dat schiet bij mij even verkeerd. Ik wil bij deze daar aandacht voor vragen, en een stuk bewustwording creren.
    Degene (1 persoon) die naar mijn inzicht de leukste en meest passende vergelijking maakt (zoals ik hierboven ook deed) krijgt van mij 10 reguliere autoflower zaden thuisgestuurd.

Die AF's zijn dus regulier, uit verschillende kruisingen (ook allemaal regulier). Hermakans is onbekend, ik gok niet zo hoog. De kans dat ze klein blijven is best groot, aangezien AF's toen nog niet zo giga werden. De kans dat ze wel giga worden is ook aanwezig. Man en vrouw zijn beide mogelijk. Geen garanties, wel 10 unieke planten, gratis. Je snapt 't wel.

Vertel het door aan je vrienden! Gratis zaad! Wel even cnnbs.nl afblaffen. Iedereen mag mee doen, ik maak geen onderscheid. Je bent alleen uitgesloten als je aan cnnbs.nl gelieerd bent.​
    Last edited by Silas; 21 May 2024, 19:39. Reden: herstel bericht
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

cnnbs is net als 90% van alle grow sites, stoner science reclametroep.

Zelfde als mediwietsite, zelfde organisatie.

Comment

LR2 heeft helemaal gelijk, zonder hem had ik mijn planten naar de tering geholpen door cnnbs.nl zijn artikel over gele plekken (https://www.cnnbs.nl/gele-vlekken-op...eren-en-eraan/) thx man.

ps. Als ccnbs.nl de NSDAP is dat misinformatie verspreid, is joinjedraaien.nl het verzet.

Gegroet JonkoJerry

Comment

• Jamaican blunt
        Jamaican blunt commented
        Editing a comment
        Heb ook dit probleem met die gele vlekken... Hoe heb jij dit bestreden?

• JonkoJerry
        JonkoJerry commented
        Editing a comment
        Jamaican blunt, Ik heb ze andere voeding gegeven wat het probleem grotendeels verholpen heeft.

• Jamaican blunt
        Jamaican blunt commented
        Editing a comment
        JonkoJerry heb heermoes gebruikt en daarna ook voeding de plekken verdwenen

Je ziet toch aan die flipperkast van een site dat die niet te vertrouwen is?

Comment

Volg je JD een tijdje dan kweek je waarschijnlijk onder COB LED's, volg je CNNBS dan kweek je waarschijnlijk onder een bak 3W ledjes van een van hun sponsors.

Comment

• Bringdown
          Bringdown commented
          Editing a comment
          in een mooie ikea kast van 1200 euro

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          ...
          Last edited by ganjagast; 30 May 2018, 10:39.

Comment

• patty2thaB
          patty2thaB commented
          Editing a comment
          ja dit is precies wat ik dacht toen ik het stukje las.
          1 bron is geen bron, zeker niet als die free of charge gegeven wordt.

jammer dat je zo gefrustreerd ben.

Iedereen die zich registreert moet dit stuk tekst echt door zijn strot geduwd krijgen. Ik zelf heb zoveel kennis van die kud site gehaald en nogsteeds speel ik het onbewust door aan mede kwekers omdat ik niet beter weet. Mooi gedaan LR2

Lijkt een beetje op Telegraaf.nl. Die plaatst ook zoveel bakken onzin op hun site. Ook onbetrouwbare zooi dat altijd mooier gemaakt is en zwaar overdreven.

HEFTIG FAMILIE DRAMA EINDHOVEN

*klik*

Begint te lezen:

"In eindhoven is een peuter van 3 zijn linker schoen kwijtgeraakt tijdens het buiten spelen. Wat er gebeurd is is onduidelijk maar een anonieme bron heeft Telegraaf.nl verteld dat zijn oudere broertje (5) een blaar heeft op zijn linker voet. Toeval of niet? Na langdurig onderzoek op het kantoor zijn wij tot de conclusie gekomen dat het oudere broertje perongelijk de verkeerde schoen aangetrokken heeft. De toestand van het jongetje is nog onduidelijk maar wel buiten levensgevaar" aldus de Telegraaf.

*Zucht*
        Last edited by Helemaal Top; 28 May 2018, 13:35.

Comment

• Burundanga
          Burundanga commented
          Editing a comment
          Hahah super !

Ik sta trouwens meerdere inzendingen toe.

Cnnbs.nl is een beetje de NS van de cannabis: een boel beloven, een boel te lezen, uiteindelijk ben je een boel geld kwijt en strandt je halverwege.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Amen! Als je al niet leip wordt van al die advertenties, dan is het wel van de hoeveelheid desinformatie waardoor ik als beginner begin te geloven dat ik eerst in een kwakzalver moet transformeren voordat ik zelf een plant kan kweken. Blogs van Mr. Veldman zijn wel interessant, maar die jatten ze ook doodleuk van z'n eigen site.

Comment

fijn dat je dit deelt. ik heb deze site namelijk vaak genoeg geraadpleegd, echter komt de info vaak niet overeen met wat op forums staat of wat ervaringsdeskundige mij adviseren.

Comment

Last edited by Kweking Eend; 29 May 2018, 21:13.

Comment

Het negeren van cnnbs.nl staat gelijk aan het negeren van katten schijt onder je poot.

CaNNaBullShit-puntNL
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

cnnbs.nl is de leugenaar die zijn eigen leugens is vergeten.
                  ze spreken zichzelf zovaak tegen in artikelen, maar daarnaast heb ik er ook wel eens wat nuttige informatie vandaan gehaald die ik dan ook checkte op andere sites/forums. maar dat doe ik met alle informatie die ik zoek.
                  daarnaast vind ik artikelen als 10 tips om toch te roken op school/werk niet kunnen, als je het nodig heb op werk of school heb je daar toch wel je manier voor maar vind het ook vallen onder aansporen op (misschien ben ik daar te principeel voor)
                  en idd alle reclames zijn heel erg vervelend.
                  ik zelf zie het meer als een magazine die zichzelf in der loop van de tijd iets teveel in zichzelf is gaan geloven dat ze het wiel hebben uitgevonden, nadat ze de verplichte naams verandering hadden doorgevoerd was het woord objectief nergens meer te vinden op de website.
                  daarnaast als je het zo benaderd met dit soort punten in je achterhoofd en een adblocker heb is het soms wel leuk om sommige artikelen te lezen die niet direct kweek tips zijn, zoals de colums van die advocaat ben zijn naam vergeten zijn toch wel informatief (of je het er mee eens bent of niet) het is vanuit zijn perpectief natuurlijk. en kweek verslagen zijn altijd wel leuk om te volgen.

Comment

Bedankt voor de waarschuwing. Probleem is dat als ik google op wiet vragen, ik meestal eerst een lading links van die site krijg.

Lets not criticize but legalize

Comment

Vind het allemaal erg overdreven.
                      Ik lees veel op hun site en dat zal zeker niet veranderen.
                      Regelmatig interessante artikelen en nuttige tips, dus ik kom er graag.
                      Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

Comment

• Jamaican blunt
                        Jamaican blunt commented
                        Editing a comment
                        Geloof ook nie alles van die sitemaar wel een paar dingen in verband met biologische bestrijding omdat ik die info ook vindt op andere sites
                    Bezig...
                    X