Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beoordeel foto's van mijn trichomen! hulp met oogsten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beoordeel foto's van mijn trichomen! hulp met oogsten

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en naar aanleiding van mijn toekomstige eerste autoflower, super skunk oogst ben ik dit topic gestart.

probleem: beoordelen van trichomen vanwege lichtval led en geringe kennis (hoe te herkennen ondanks vele artikelen) 2 - 3 weken langere bloeitijd.
    - 120w led hydro mars (na deze ronde een nieuw quantum board)
    - binnen
    - super skunk autoflower van vision seeds
    - haren van de plant 80% bruin en in gekruld. bovenste toppen bijna allemaal bruin en in gekruld.

Omdat ik de trichomen van deze plant zo moeilijk kan beoordelen heb ik vandaag een klein stukje (3x3mm) van een topje gehaald. Deze heb ik onder een microscoop gelegd buiten de tent zodat ik normaal daglicht had. Sommige foto's zijn minder scherp maar er zitten hele goede tussen. soms zijn sommige trichomen op de achtergrond een beetje wazig vanwege de focus van de camera. Alle foto's zijn van hetzelfde stukje top, soms vanuit andere hoeken gefotografeerd vanuit de microscoop.

link van de 8 foto's:

Zouden jullie in mijn geval gaan oogsten?

m.v.g

Alles van dat topje is nog veel te helder, ik zou de totale plant moeten zien. Maar ik vermoed dat ze nog even moet blijven staan. Wat bedoel je met bruin en in gekruld? Vooral dat in gekruld klinkt niet zo positief..
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

• kamg
      kamg commented
      Editing a comment
      bedankt voor je reactie! De haartjes van de toppen zijn bruin en een beetje in gekruld (wat je bij de meeste planten ziet)

ja de haartjes dat is geen probleem, maar het is ook een beetje afhankelijk van waar dit topje komt. Ik kijk vooral naar mijn grootste toppen eenmaal die echt milky zijn met hier en daar een amber (licht oranje) gekleurde dan oogst ik.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Ik zie geen foto's, alleen een link naar een externe site.
      Zonder foto's zou ik wel willen weten hoe oud ze zijn, en wanneer je de eerste topjes zag (niet de eerste 'haartjes')
      Deze heeft een bloeitijd van 9 weken, dus ze zou ongeveer klaar kunnen zijn als je eind maart die eerste echte topjes zag komen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by QnQ; 29 May 2018, 07:57.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• kamg
        kamg commented
        Editing a comment
        Als je op de link klikt zie je de 8 foto's (:

• kamg
        kamg commented
        Editing a comment
        in de link zijn 8 foto's te vinden (:

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat snap ik.
        Ik kies ervoor om geen externe links vol cookies te openen, vandaar m'n hint in de foto die ik mee postte.

iemand anders nog een mening over de staat van mijn trichomen?

Comment

de foto's zijn niet erg duidelijk, maar zover ik kan zien zijn ze nog helder.

Comment

• kamg
          kamg commented
          Editing a comment
          bedankt voor de moeite! nog even geduld hebben dan ):

Mee eens, nog even geduld hebben. Dat de bloeiharen indrogen is heel normaal, het kan (afhankelijk van de soort) nog wel een paar weken duren voor de plant oogstrijp is.

Comment

• kamg
          kamg commented
          Editing a comment
          bedankt, dat worden dan 2 lange weken haha

Kan ook nog wel langer dan 2 weken duren hoor!

Comment

En dan nog 2 weken drogen en nog curen(van wat ik zo begrijp)
          Buitenkweek 2019

Comment

wat een rare link is dat...
            Doet me denken aan die oude waarschuwing van Habbo "Klik alleen op links van mensen die je vertrouwt"

Het spijt me zeer, maar daar ga ik niet op klikken..

JD heeft een prima upload systeem

Ik wil ze met alle liefde bekijken, wil jij dan wel zo vriendelijk zijn het lokale uploadsysteem te ondersteunen?

Comment

• Bringdown
              Bringdown commented
              Editing a comment
              Alleen is dit onedrive, zit letterlijk in windows 10, en tjah, wat jij prima noemt... zal ik me niet over uitlaten

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Ik heb daar echt geen verstand meer van.. Tijdens Windows XP en windows 7 (vista was ruk dus die heb 'k overgeslagen, nooit gehad) was ik een computergenie, maar toen windows 8 uitkwam en op een halve tablet leek vond ik 'm heel raar en dacht ik dat het de nieuwe vista was waardoor ik 'm oversloeg, toen windows 10 ineens bijna door je strot geduwd werd met de dagelijkse gratis aanbieding voor een upgrade die je niet meer kon uitzetten na er per ongeluk op te klikken besloot ik er alles om te doen die niet over m'n windows 7 heen te laten kalken. Tegenwoordig hou ik me niet meer bezig met computers en loop ik 2 generaties achter, dus dat kon ik niet weten Wel bedankt voor de toelichting erop, weer wat geleerd!

't upload systeem is prima je moet alleen op de juiste knopjes drukken en de juiste afmeting aanhouden maar als je dat onder de knie hebt vind ik 'm prima zou alleen wat sneller mogen maar goed geduld is een schone zaak, niet waar?
          Bezig...
          X