Ik heb me een kweekkast voor 4 plantjes aangeschaft met led verlichting. Dit van het merk Bonanza.Dit met ledverlichting 280w. Ik plantte 4 zaadjes in 11 liter potten. Dit na ze te laten ontkiemen. Twee kwamen de tweede dag al uit. De anderen kwamen niet uit. Ik plaatste potten onmiddellijk na het planten van de zaden onder het ledlicht, blauw-wit. Dit op 30 cm. Een plantje groeide niet goed en verschrompelde. Het ander plantje deed het goed tot de tweede node. Toen werden bladeren ook geel. Zag er verbrand uit. Ik verplantte plantje in grotere pot en plaatste haar buiten.Nu doet zij het goed. Ik wil terug 4 zaadjes planten en kweken met kast wat voor mij de eerste keer is. Dien ik te wachten tot de zaadjes kleine plantjes met een a twee nodes gegroeid zijn voor ik ze in de kast zet. En op hoeveel centimeter boven de plant dien ik mn licht te hangen. Moet ik ineens bacterial toevoegen aan het medium waarin ik mijn zaden plant? Groeten en dank voor eventuele hulp. Rammeke
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4 geplantte zaden direct onder blauw witte ledverlichting 280 w.
Collapse
X
-
Ik denk dat je lamp te laag heeft gehangen en dat je plantjes dat felle licht niet trokken. Begin eens op een halve meter, als je dan strek ziet zet je hem 10cm lager, verlaag net zolang totdat de plantjes er gelukkig uitzien (dus geen strek en geen lichtstress). Ik zou ze lekker in je kastje kiemen en laten groeien, dan zijn ze gelijk gewend aan de omstandigheden. Bacterial toevoegen?? Geen idee, doe ik in ieder geval nooit.
Comment