er is weer een nieuwkomer erbij alleen hij groeit scheef wat kan ik nu doen om hem weer recht te laten groeien?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Help plantje groeit scheef
Collapse
X
-
Dit is trouwens de andere die is wel goed toch?You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
-
Jonge dames houden niet van voeding,ze moeten eerst sterk genoeg zijn voor voeding.
Auto flowers houden al helemaal niet van voeding. Welk grond heb je..? Normaal zit daar voeding in voor 6 a 8 weken.
Terra hypro heeft groei en bloeivoeding in een dacht ik. Ik zelf heb 2 flessen canna, een voor groei en de ander voor bloei, de bloeivoeding geef je pas als je duidelijk pruikjes/topjes ziet.
-
dus helemaal geen voeding geven?
ik heb universele grond
-
-
Wat doen die grote stukken hout in je pot..?
Als ik jou was, zou ik eerst eens normaal potgrond gebruiken zonder die grote stukken hout/veen/turf? er in.
Wortels kunnen geen/slecht gestel aanmaken als er grote stukken in het potgrond zit.
Slecht wortelgestel = slechte opname van voeding = een slechte plant.
Nu ik je eerste foto bekijk, zijn dat nu wortels die er links en rechts boven uitkomen..?
Als dat zo is geeft het aan dat de wortels nergens heen kunnen vanwege die stukken in je grond waardoor je plantje scheef gaat staan.
Onze dames houden van luchtige grond.
Succes verder.
Last edited by Franco; 19 June 2018, 17:17.
Comment
-
Ze groeien weer scheef wat te doen?
bamboo of zo laten?
is trouwens al paar dagen zo.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 2 photos.
Comment
-
zaailingen hebben makkelijk de neiging om om te waaien of om scheef te groeien. Persoonlijk vind ik het niet erg en plaats ik mijn zaailingen express op een lichte plaats waar veel wind is. Dat zorgt ervoor dat de plantjes veeeeel sterker worden en minder hoog worden. Ze groeien altijd in de tegenovergestelde richting van de zwaartekracht en richting het licht, dus uiteindelijk wordt het steeltje toch recht. Maar zoals flip al zegt; als je gewoon wat aarde aanvult tot onder de lob-blaadjes, zitten ze wel meteen wat steviger. Niet zo snel panikeren, de plantjes zijn veel sterker dan je denkt
-
Comment