Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadje horen kraken...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadje horen kraken...

    Korting op 420shop
    Hey , ik heb gisteren nog een laatste zaadje willen planten...
    Ontkiemen was goed gelukt maar toen ik het zaadje met een pincet in de aarde wou stoppen heb ik iets te hard genepen en hoorde ik het zaadje kraken...
    Het worteltje is zeker niet beschadigd maar het harde bolletje heeft een krak gehad...Is het de moeite nog om te wachten of beter nieuw zaadje planten ?

    mvg

    #2
    Dat was niet een goed zaadje, die moet je wegdoen.

    Neem een andere en kijk of ie knapt als je em tussen je vingers knijpt.
    Degene die heel blijven, dat zijn de betere.

    Kortom, een ander zaadje planten.
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      #3
      als je er ruimte voor hebt etc. zou ik het er op wagen dat er nog leven in zit en daarnaast wel een back up zaadje zaaien

      Comment


        #4
        Waarom een pincet gebruiken? Gekraakt zaad redt het vaak niet omdat goed gevuld zaad (gezond zaad dus) kapot breekt zodra de schil breekt.
        Slecht zaad zou je niet horen kraken.

        Hoe dan ook, ik ontkiem mijn zaden in de aarde. Dan hoef ik er niet aan te komen. Ik kan nogal lomp zijn met mijn handen, dus dan is het beter om het risico helemaal uit te schakelen, in plaats van elke keer op goede hoop proberen risico te nemen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Of neem een filtertipje om deze op te scheppen dat doe ik... Geen zweethanden en je kan niet teveel macht zetten even in 2 vouwen zaadje opscheppen en in de pot...

          Comment


            #6
            thx voor de tips...zaadje heeft het toch nog gered...

            Comment

            Bezig...
            X