Dag forum,
Vraagje ivm bewateren...
25 dagen geleden heb ik een aantal AF zaadjes gepland in 12L potten (2x Dinamed AF CBD, 1x Honey Peach AF CBD). Deze zijn mooi ontkiemd en zijn aan het groeien (de Dinafems zijn wel aan de trage kant).
Ik gebruik universele potgrond (Structura, van het lokale tuincentrum) en waar ik gezaaid heb, heb ik lokaal zaai/stek grond gebruikt (10cm diep en breed). Beiden in combinatie met +/- 15% perliet.
Nu, dit is het eerste jaar dat ik kweek, en las hier en daar dat je je grond kan voorwateren wat ik dan ook gedaan heb: ik heb de grond bewatert tot er een beetje aan de onderkant uitliep, 24u laten rusten, nog wat grond toegevoegd, weer een klein beetje bewaterd en dan gezaaid.
Nu m'n vragen:
M
Vraagje ivm bewateren...
25 dagen geleden heb ik een aantal AF zaadjes gepland in 12L potten (2x Dinamed AF CBD, 1x Honey Peach AF CBD). Deze zijn mooi ontkiemd en zijn aan het groeien (de Dinafems zijn wel aan de trage kant).
Ik gebruik universele potgrond (Structura, van het lokale tuincentrum) en waar ik gezaaid heb, heb ik lokaal zaai/stek grond gebruikt (10cm diep en breed). Beiden in combinatie met +/- 15% perliet.
Nu, dit is het eerste jaar dat ik kweek, en las hier en daar dat je je grond kan voorwateren wat ik dan ook gedaan heb: ik heb de grond bewatert tot er een beetje aan de onderkant uitliep, 24u laten rusten, nog wat grond toegevoegd, weer een klein beetje bewaterd en dan gezaaid.
Nu m'n vragen:
- ik vroeg me af wanneer ik eigenlijk opnieuw water moet geven. We zijn 25d later, en m'n watermeter meet nog altijd een natte grond aan (ong. vanaf de helft diep). De planten vragen ook niet naar water, maar zoals ik schreef, heel hard groeien de Dinameds niet. Maar 25d lijkt me heel lang om geen water te geven toch?
- kan het zijn dat de groei geblokkeerd wordt doordat de pot nog steeds vochtig/nat is?
- nu, m'n Honey Peach (boven op foto's) groeit wel als onkruid, enkel de Dinameds lopen achter (1 is wel misgroeid, de andere is wel normaal (onder op foto), dus niet zeker dat het door het water komt.
M
Comment