Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe wiet drogen in huis terwijl je op vakantie bent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe wiet drogen in huis terwijl je op vakantie bent

Korting op 420shop
    Beste liefhebbers van het mooie groen,

Ik heb mijn eerste plantje Orange Auto Bud staan en is vandaag 8 weken oud. Over 2-4 weken is het dus tijd om te oogsten. Nu is het echter zo dat ik in de periode net na de oogst op vakantie ga en ik op zoek ben naar een goede en veilige manier om mijn oogst te drogen. Ik loop alleen tegen 2 problemen aan:
    1. Ik woon in een studentenhuis en niemand mag hier last van hebben.
    2. Ik ben op vakantie en dus niet in staat om de culinaire droogdoos in de gaten te houden (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-ventilatoren)

Mijn vragen:
    - Is de culinaire droogdoos geschikt voor mijn situatie? Komt er dus niet teveel geur van af, hoef ik 'm verder niet open te maken om de zoveel dagen en is de kwaliteit goed (de post stamt namelijk uit 2011 dus misschien zijn er al wat mensen die de proef op de som hebben genomen)?

- Zijn er andere opties gepast voor deze situatie? Het betreft maar 1 plantje dus is het dan een optie om het gewoon in mijn kamer te hangen met wat geur maskerende attributen? Dan denk ik aan rituals geurstokken en dergelijken.

Ik ben benieuwd naar jullie inzichten!

Groetjes

De eerste dagen meurt het het ergst, na een klein weekje stabiliseert de 'stank' wel grotendeels... eventueel een geur-verfrisser/neutralisator ? de deur naar de gang goed afsluiten, eventueel iets voor de deur leggen, raam op klik?kiertje ? zorg zeker dat je alles in het donker kan drogen...

Comment

En dan kom je terug en staan al je spullen bij de kliko's.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

in mijn 'studententijd' was een wietluchtje niet abnormaal in het studentenhuis en in de zomer komt er toch veeeel minder volk?

Comment

Gewoon in een droog net laten drogen die kan je kopen in de IKEA zie foto
          Je koopt paar lavendel bloemen en zet die in je kamer.
          Je ruikt bijna niks meer van je wiet.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

Hoe lang ga je op vakantie?

Comment

• paracetamol
              paracetamol commented
              Editing a comment
              Ik ben voor een ruime week weg. Ik reken op 9-12 dagen

• De Meeuwenkoning
              De Meeuwenkoning commented
              Editing a comment
              Oooo dan kan je het gewoon ophangen, de culinaire droogdoos wat je zei ben ik niet bekend mee. Ik gebruik zelf altijd gewoon een simpele kartonnen doos en hang het aan draden of maak laagjes met kippengaas, de bovenkant tape ik altijd helemaal dicht en onder de doos maak ik 2 grote gaten van ongeveer 10cm doorsnee voor de luchtcirculatie met het idee dat de geur opstijgt en dus niet allemaal “ontsnapt”. En ik las ergens een reactie met lavendel plantjes dat kan ook erg goed werken om de lucht te maskeren. Reken er op dat het drogen opzich 3 weken kan duren hoewel het ook korter kan zijn dus je kan je topjes denk ik die dagen wel aan hun lot over laten.

Ik doe het ook in een grote doos evt vocht vreter er in doos dicht tape en hupla op vakantie kom je terug alles droog
            God was never on your side..

Comment

• De Meeuwenkoning
              De Meeuwenkoning commented
              Editing a comment
              Bedoel je van die zakjes met balletjes erin of een apparaat als vochtvreter?

God was never on your side..

Comment

Bezig...
            X