Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen kweektent, temperatuur en luchtvocht stabiel houden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Problemen kweektent, temperatuur en luchtvocht stabiel houden

Korting op 420shop
    Beste jd'ers

Ik heb me dus net een tentje aangeschaft 80/80/180 met een 250 w hps lamp na installatie alles aangezet etc. Maar de temperatuur bleef stijgen, dan heb ik maar eens de afzuiger gewisselt en laten blazen onderaan ipv zuigen bovenaan maar dit maakte ook geen verschil dus toch terug verzet naar hoe die hoort te staan. Ik heb wel maar 1 can fan de temperatuur steeg tot boven de 30 graden en maar 30% lv. onmogelijk naar beneden/boven te krijgen wat ik ook probeerde. Vandaag dan maar even de hps eruit gehaalt en 2 led lampe erin gestoken nu blijft de temperatuur wel stabiel maar schiet de luchtvochtigheid naar boven, de afzuiger zet ik maar een paar keer aan per dag want deze zuigt de warmte anders te hard weg.

Wat kan ik nu doen om beide stabiel te houde op de waardes dat mijn dame moet staan? Ik heb al veel rondgelezen maar zo goed als meeste geprobeert zonder succes. Het zou ook wel leuker kunnen zijn moest ik de hps kunnen gebruiken. Hier even wat foto's
    Attached Files

Als je warme lucht eruit wil zuigen moet er op een andere plek natuurlijk wel genoeg koelere lucht in.

Heb je t al geprobeerd met dat raampje open ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wat is het verschil tussen kamer en tent ivm. met de warmte?
      Als de afzuiging zoals je zegt te veel warmte wegzuigt dan is een dimmer een idee?
      Of als ik het bovenstaande verkeert gelezen heb een afzuiging met meer vermogen...
      Lv. is het laatste waar je aan moet denken.
      Mensen die buiten kweken kunnen dat ook niet regelen.......

Comment

kweek je uit zaad dan is lv niet zo belangrijk.je afgezogen lucht moet naar buiten of een andere kamer anders warmt de kamer vanzelf op
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ik wou even laten weten dat ik het probleem wel wat domweg heb kunnen oplossen. Alles blijft mooi stabiel maar met led lampen. Ja het raampje staat altyd open ik deed het eerst met een pc fan onderaan zodat deze luchttoevoer kreeg en met de afzuiger boven maar dat heb ik weggehaalt en het raampje zuigt genoeg frisse lucht binnen, de afzuiger staat nu gewoon op een timer 1x 15 min per uur zuigt deze de warme lucht weg en lv blijft mooi op 49/52 staan yemperatuur een mooie 25.8/ 26.4 de nacht ja dat weet ik straks pas net gedaan met werken dus dat check ik later wel even. Ja twas dom en simpel maar zoeken natuurlijk. En ja de afzuiging is voor 230 vierkante meter denk wel dat dat genoeg is voor dit tentje toch merci.
          nu nog uitzoeken hoe ik de hps ga gebruiken, mss deze houden voor tijdens de winter?

Comment

Ik snap nog steeds niet precies wat het probleem is, maar als je een afzuiger vaak aan en uit zet gaat dat ten koste van de levensduur.
            Afzuigers kunnen jaren achter elkaar probleemloos 24/7 draaien. De problemen komen als je 'm vaak aan/uit gaat zetten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X