Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik heb die foto getrokken getrokken net toen de lichten aansprongen. ik geef ze dagelijks een klein scheutje water.
Van zodra de lichten aangaan en ik de tent opendoe ziet die grond er zo droog uit.
Kijk die aarde kurk droog geen wonder dat ze niet groei
De toplaag droogt uit, da's normaal. Voor hetzelfde geld is het onderaan kletsnat en dat kan zo wel is het geval zijn aangezien de blaadjes bol staan en geen teken geven van uitdroging. Lees dat vaak. Je sproeit de toplaag nat en je plaatst een foto. Ja, die staan te nat hoor. In dit geval te droog. Puur op het zicht is dat ni te zeggen.
Plantje toont echter alle kenmerken van verstikte wortels door teveel water/zware aarde. Alvorens water geven, toch maar effe oppakken en zien of em zwaar aanvoelt of ni. Mijn potjes zien er doorgaans ook zo uit, maar onderin zijn ze nog nat genoeg en plantje doet het uitstekend.
Uiteindelijk heb ik de zaailingen verplaats naar een grotere pot. Het viel toen op dat hoewel de plantjes enorm klein zijn ze reeds een zeer uitgebreid wortelstelsel hadden.
Nu groeien ze super!
Het is niet de eerste keer dat ik kweek. Ik gebruik altijd dezelfde potten en de vorige keren kon de zaailing een stuk groter groeien in hun begin pot.
Comment