Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
tis mijn tweede keer dat ik kweek buiten
maar nu heb ik mijn zaadje laten ontkiemen en 1 van hen zen wortel was afgebroken
ik heb hem ik de grond gestoken en hoop dat deze nog uitkomt
weet niet of dit nog lukt ??
iemand ervaring hiermee??
Ik snap eerlijk gezegd ook dat gedoe v kiemen tussen bvb koffiefilters niet. 10j al laat ik zaden kiemen in aarde en nog nooit misgegaan, de weerstand die ze ervaren id bodem maakt hen net sterk.
Dat deden mensen voornamelijk om te zien of oud zaad wel ontkiemt. Vaak stopte ze het in de grond maar gebeurde er niks na enkele dagen en worden sommige ongeduldig en gaan het er weer uit graven. Ook voor een peace of mind dat ze in ieder geval wat doen voordat ze de potten ingaan.
Maar idd door ze direct in de grond te stoppen worden ze wel resistenter. Maar de verslagen liegen er niet om.. het kan prima met een koffiefilter, keukenrol etc.
Kan wel degelijk..
Ik begon met ontkiemen in kokos en heb het uiteindelijk uit de pot gerukt omdat ik toch niet verder zou gaan met reguliere zaadjes Zat geen penwortel meer aan? Maar was wel nieuwsgierig of ze het zou overleven als ik het in een bekertje met wat water zou doen.
Heb het in een bekertje gezet met water met een ph waarde van 5,8 wat wortel stimulator en het water elke dag verversen/vervangen en met een weekje gaat ze weer. Ik zou haar weer kunnen verpotten als ik wil want ze gaat het niet goed doen als ik haar nog langer in dat bekertje laat zitten (ruimte en zuurstof gebreken)
Als de zaadhoesje eraan zit dan is het idd over en uit. Zolang het zaadhoesje eraf is is het wel degelijk mogelijk zolang er een klein stukje vd penwortel nog aanzit. Ik heb het zelf geprobeerd, zie de fotos.
Oorspronkelijk geplaatst door tisdenjulow420View Post
jooow
tis mijn tweede keer dat ik kweek buiten
maar nu heb ik mijn zaadje laten ontkiemen en 1 van hen zen wortel was afgebroken
ik heb hem ik de grond gestoken en hoop dat deze nog uitkomt
weet niet of dit nog lukt ??
iemand ervaring hiermee??
Ik vrees het ergste, maar je kan het altijd proberen.
Ik gebruik een klein lepeltje, om de zaadjes van de natte zakdoekjes te halen en in in de grond te stoppen, waarbij ik heel voorzichtig ben en probeer om zo veel mogelijk van de wortel af te blijven.
Met je vingers kan ook, maar dan is de kans groter dat je de wortel beschadigd.
Comment