Misschien toch maar tensiometers aanschaffen, scheelt jou en je plantjes een hoop stress.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste binnenkweek met een hangende zaailing
Collapse
X
-
Jaa heb een blumat aangeschafd maar wou het pas gebruiken als ik ze overpot naar de grote pot.
Fruttella jaa de lamp hangt zolaag omdat ik de lamp heb gedimd tot 25%
Comment
-
Verpotten kan je alleen als de kluit zo uit de pot komt, als je nu gaat verpotten dan verknoei je het wortelstelsel dat het al moeilijk heeft volledig, dat zijn nu fijne haartjes die zich aan het verspreiden zijn over de pot. Lamphoogte zit er volgens mij voor niks tussen. Gewoon letten op dat water geven en wachten tot ze erdoor komen.
Comment
-
Even een update!
heb gister toch besloten om de lamp op 50cm hoogte te hangen en de lamp op 100% te zetten. Lijkt me meest logisch ondanks dat het meer stroom verbruikt.
de hangende zaailing ziet er nog niet beter uit en de nieuwe blaadjes hangen ook al. Misschien dat dit nog recht trekt.
de andere zaailing lijkt zelfs ietsje gegroeid! Wel heeft die gele vlekjes gekregen op de bladeren maar ik vermoed dat dit door stress komt. Heb 2 dagen geleden met een sateprikker gaatjes geprikt om de grond wat luchtiger te maken. Mogelijk wat wortel schade aan overgehouden.Attached Files
Comment
Comment